BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ZoOlOgiC
    • October 2004
    • 259

    Äntligen till baks i etern efter 6 veckors fiskkoma

    Dåså , faan va synd!

    Illa illa att ni just nu när jag har varit borta på jobb så sätter ni igång å har 2 storträffar...

    jag e ju hemma nu iallafall.. så om ni vill komma på träff nu på söndag den 3e så hojta till... 18:00 as usual..

    Jag må säga att ni har varit flitiga på att skriva sen jag var här sist.... 10!!! sidor med nya inlägg!! huga vad jag måste varahär å läsa med frekvent så jag slipper sitta i timtal [ : ) ] & läsa inlägg efter inlägg å våndas och lida av att se hur kul ni har haft

    Gunnar:
    Blackghost är en Rovfisk (och beter sig som en) så jag rekommenderar dig att köpa en sån : ) hehe du vet ju att jag gillar sånna.

    Joke:
    Fråga sOCKERconny omm det med BX så ger han dig vilken sida i forumet det behandlas, han är nämligen vårt foumtroll (han verkar ha fotohydrostatiskt minne eller något).

    Metal:
    Japp era firrar stormtrivs! men dom äter mig ur huset

    Zorox:
    Tack för din omtanke. hehe

    Jacksson:
    Kom gärna på söndag du å kolla på mitt träsk som jag håller på och bygger... skulle behöva bolla lite med våra huvuden.

    Don:
    illa att du inte ringde mig den 21a

    Nan:
    ILLA ILLA!!!! Du har åter sänt sat** över oss till denna tråd! enligt mina beräkningar så har kell fårdman raderat ca ett 50 tal av våra inlägg... IKKE prata om sälja saker för det har K j ELL och hans ensamrätt på på denna sida och dem reglerna måste vi följa när han är så snäll och låter oss prata med varandra under dessa enkla restriktioner.

    Cargis:
    Vad sägs om lite glögg hemma hos mig på söndag? medtag saturnus mix (gäller alla) så bjuder jag på vinet.

    Ses väl hemma hos mig på söndag hoppas jag lite grann...

    Slutligen en ursäkt för att jag varit borta å jobbat i uppsala... det skall inte upprepas denna vecka.
    Senast redigerad av ZoOlOgiC; 01 December 2006, 13:03.
    Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
    [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

    Kommentar

    • sockerconny
      • October 2004
      • 2349

      Ursprungligen postat av IaMtHeJoKe
      Måste föressten bara fråga en sak...vad står Bx för eg ?
      Ursprungligen postat av ZoOlOgiC
      Joke:
      Fråga sOCKERconny omm det med BX så ger han dig vilken sida i forumet det behandlas, han är nämligen vårt foumtroll (han verkar ha fotohydrostatiskt minne eller något).
      Jepp, förklaringen till det ytterst märkliga namnvalet på denna tråd, förklaras på ett bra(?) sätt av svetsar-Jimmy i rad 8-9 (i helskärm) i inlägget som visas i denna länk!


      Fotohydrostatiskt...???
      Senast redigerad av sockerconny; 01 December 2006, 18:28.

      Kommentar

      • HazelCR

        Zoologic: Nix, det kommer inte att bli några Blackghost i mitt 540. Den information om firren som jag läst eller frågat mig fram till säger att Blackghosten tar fiskar upp till 7 cm redan när den själv inte är särskilt stor.
        Det går inte ihop med hur jag tänkt fixa till mitt 540.

        Kanske får det bli den svarta Lancermalen istället. För någon dag sedan fanns endast en kvar i Valbo på Djurmagasinet.

        En annan firre som ser lite spännade ut är "Hongkongplecon", som en liten minirocka ungefär. Ett annat handelsnamn på firren är "Borneosucker". Det är fanimig dags för somliga att ta fram atlasen.

        Påtal om raderade inlägg, så raderade jag en hel mängd inlägg, där jag skrivit att "jag kan inte komma på akvarieträffen därför att jag skall skjutsa mina barn på hockey". Skyll inte allt på Kjell F. Men faktum är/var att det var någon som raderade inlägg före mig, så att det var under 1500, innan jag tryckte på delete ett antal gånger.

        Igår satte jag in en bakgrund en s.k. slimline bakgrund i ett 220. Ett sådant finns att beskåda hemma hos mig, om nu någon skulle vara nyfiken på denna nya bakgrund från BTN.
        Senast redigerad av Gäst; 02 December 2006, 10:34.

        Kommentar

        • N_a_N
          • October 2006
          • 88

          Ursprungligen postat av zorox
          tror de stor bland dom första inläggen itråden:P

          Välkommen blopp!
          jag får väl försöka igen!!
          Grattis till det 1500:e inlägget.....

          Kommentar

          • N_a_N
            • October 2006
            • 88

            Tilll alla galna fiskhandlare!!
            den 23:e slutar jag på mitt J*BB
            tråkigt nog.. men vi får ses här.. =)
            "kanske inte e nån som bryr sig men ändå.."

            Kommentar

            • rent vatten
              • April 2005
              • 1061

              Jag bryr mig och tycker det är tråkigt att du slutar NaN. Du är den enda man kan prata med.Och desutom så är du trevlig.

              Kommentar

              • HazelCR

                Ursprungligen postat av N_a_N
                Tilll alla galna fiskhandlare!!
                den 23:e slutar jag på mitt J*BB
                tråkigt nog.. men vi får ses här.. =)
                "kanske inte e nån som bryr sig men ändå.."
                Jo, vi bryr oss. Tråkigt att du slutar. Å hur tusan skall ägaren till butiken få det att fungera nu då? Det blir iaf förbaskat svårt att hitta en ersättare av din kaliber.
                Lycka till med vad du nu skall jobba med!

                Kommentar

                • sockerconny
                  • October 2004
                  • 2349

                  Håller med föregående talare!

                  Kommentar

                  • rent vatten
                    • April 2005
                    • 1061

                    Jag vill önska alla goa akvarie vänner en riktigt god jul.Jag kommer vara borta över julen.Så jag passar på att säga det nu.

                    Kommentar

                    • N_a_N
                      • October 2006
                      • 88

                      Vad mitt nya jobb blir e "hemligt" hi hi
                      kan ju säga att jag tjänar mer och jobbar mindre..
                      Ett mål som alla strävar efter =)

                      Kommentar

                      • ZoOlOgiC
                        • October 2004
                        • 259

                        Att nan skall byta jobb innebär en lose win situation.

                        vi "los"ar den bästa Zooarbetaren gävle har å Myggans familj "Win"ar lite mera familje tid å pengar

                        Bajj jajj...

                        Så... nån som e intresserad av lite quality time hos mig å glo på akvarium?
                        Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                        [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                        Kommentar

                        • IaMtHeJoKe
                          • November 2005
                          • 416

                          AJABAJA Nan !!! vem ska då hjälpa mig med att välja växter ?? xD.. Synn att du ska sluta jobba... hoppas man träffas ändå.. du får la ta å komma på träffarna och kolla in i butiken ibland !

                          Kommentar

                          • ZoOlOgiC
                            • October 2004
                            • 259

                            Söndag igen då...

                            Varför är man alltid som tröttast på vilodagen...
                            Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                            [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                            Kommentar

                            • Don
                              • October 2004
                              • 270

                              Ursprungligen postat av ZoOlOgiC
                              Söndag igen då...

                              Varför är man alltid som tröttast på vilodagen...
                              För att det kanske blir en och en anan pilsnerdricka för mycket.

                              Hur blir det på söndag? Är det någon som är intresserad eller? Ingen som har svarat. Är det någon som är sugen på att kolla på ett ca 1040 liters akvarium med lite diverse fiskar i hos Jimmyt på söndag? Och snacka fisk. För jag behöver fylla på med lite fisk eller i allafall förnya lite.

                              Ha det gött alla akvarister i Gävle.


                              //Don

                              Kommentar

                              • N_a_N
                                • October 2006
                                • 88

                                lugnt det var på denna sida då....

                                Kommentar

                                Arbetssätt...