BAKs månadsmöte "Växtakvarium av Defdac"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Abbe
    • April 2004
    • 60

    #31
    Defdac höll ett jättebra föredrag! Och sen lyckades man sätta sig Mellan Tropfrog och oveb. Som ni kan förstå så lärde man sig en hel del.
    Kan man ha en trevligare kväll i Bollmora?!

    /Abbe

    Kommentar

    • plizken
      • April 2004
      • 1293

      #32
      Jasså var det du? Hej hej. Det var jag som satt på andra sidan Tropfrog. =)
      Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

      Kommentar

      • peppito
        • December 2003
        • 1612

        #33
        Nej det är klart att det är bättre med att bjuda in honom. Det är även 10 ggr bättre att se ngt live. det är väl bara det att man missar något som man kanske inte får se i STHLM på lång tid framöver. Fast om någon annan förening bjuder in Defdac när jag inte jobbar så kommer jag självklart vara där.

        Slutsats: ingen inspelning men gärna fler föredrag.
        "du ångrar bara det du inte gjorde"

        Kommentar

        • simosaurus
          • July 2004
          • 373

          #34
          Men huh... Inte visste jag att så många zoopetare var där. Tror jag såg tropfrog, men aj. Riktigt bra föredrag defdac, gillar din liknelse mellan säckar med potatis och nakna akvarister
          Discus bilder: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=272524

          Kommentar

          • Abbe
            • April 2004
            • 60

            #35
            Ursprungligen skickat av plizken
            Jasså var det du? Hej hej. Det var jag som satt på andra sidan Tropfrog. =)
            Jag funderade just på vem du kunde vara!

            /Abbe

            Kommentar

            • defdac
              • January 2002
              • 12751

              #36
              Sjutton, då kanske jag skulle frågat lite försynt vilka som var forumaktiva ibörjan =)

              Förövrigt kändes det rörigt när det började snackas om gödning men jag försökte hålla min röda tråd om stabilitet. Det är lurigt att lägga sig på rätt kunskapsnivå och tyvärr så märktes det på frågorna att inte allt var helt solklart och att gjort några planeringsmissar.

              Bra tankeställare för min egen del då jag uppenbarligen tar en hel del för givet som sitter i ryggmärgen. Det var precis sånt jag ville försöka lära ut, så nu har jag en del att tänka på om det blir fler föredrag i framtiden.

              Jag tror 60 pers kom vilket enligt ordförande slog hans rekord med några få personer.

              Det klart roligaste föredraget jag hållt pga stämningen i lokalen och alla människorna. Det blir mer nervöst att hålla föredrag inför några få personer som jag gjort tidigare. Skön energi i salen helt klart.
              http://www.defblog.se

              Kommentar

              • micke eklund
                • November 2002
                • 680

                #37
                Det var en ansenlig mängd PMDD-komponenter som gick till perverst låga priser där. Tack för det micke. =)

                Du måste gått ordentligt back på det där
                Nej då det kostar inte så mycket kilot eftersom man måste köpa 25 kilos säckar av det mesta.
                Även om jag hade gått back så skulle det absolut inte spelat någon roll.

                Min baktanke med välfyllda påsar var att förhoppningsvis kommer någon nyfiken person få med sig ett kit hem och börja laborera.
                När sedan den personen märker hur smidigt det är att blanda sin egen gödning så kommer finns det möjlighet att dela med sig lite till sina vänner och bekanta.
                Med andra ord blir växtakvaristerna fler och fler och snart tar vi över jorden

                Kommentar

                • Haleli
                  • August 2003
                  • 413

                  #38


                  Ett mycket lärorikt föredrag-Tack Defdac för att du orkade köra den långa vägen till oss i BAK !
                  Till och med en inbiten fiskakvarist som jag köpte med mig ett kit PMDD hem. Bilderna du visade var verkligt läckra och gav massor med inspiration. Mötet var välbesökt-rekordstor publik som fick ta del av växtakvaristik på högsta nivå !
                  MVH


                  Lisa

                  Kommentar

                  Arbetssätt...