Ciklidbladet 4/2004

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    • January 2002
    • 1718

    Ciklidbladet 4/2004

    Snart kommer nummer 4 av Ciklidbladet ut till alla medlemmar i Nordiska Ciklidsällskapet. Som vanligt är det ett mycket välfyllt nummer med många bra artiklar och massor med bra foton. Några av artiklarna som finns att läsa i kommande nummer är;

    - Ad Konings berättar om nya upptäckter från Malawisjön.
    - Ola Svensson har varit på beteendekonferens i Finska Jyväskylä och har gjort ett mycket läsvärt reportage därifrån.
    - Andres Lindersson berättar den fängslande historien om "Trisse-trimac". Fotona till Anders artikel får t o m mig som inbiten riftlakes-fantast att höja på ögonbrynen, fantastiska bilder.
    - Anders Wickman tar oss med ut på foderfångst.
    - Kjell Fohrman har varit på akvariemässa med diskuschampionat, förutom en intressant berättelse så märks det att Kjell har skaffat en bra kamera (-"Det kan bara vara en Nikon" som dom skriver i reklamen) .
    - Den mycket värdiga vinnaren i tekniktävlingen presenteras liksom övriga resultat i tävlingen.
    - Kjell Nilsson avslutar artikelserien om ciklideterneller från Västafrika med ett par guldkorn.
    - I medlemsprentationen får vi läsa om en för forumbesökarna välkänd ciklidist.
    - Odling av Xenotilapia papilio.
    - Mikael Westerlund berättar om när mardrömmen för alla Tropheus-ägare drabbade honom.
    - Jag ställer i en artikel frågan om varför rödzebran har så dåligt rykte och försöker reda ut begreppen om de olika färgformerna.
    - Vi får följa med Lunds Ciklidsällskap på grillkväll hemma hos Fredrik Hagblom.
    - Robin Hedström, en av årets stipendiater berättar om varför han har fastnat för viktoriaciklider.

    Dessutom följer det med en kalender för 2005 med 13 st foton i A4-format.

    För dig som inte läst Ciklidbladet tidigare så finns ett provtidning att titta på här;
    http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=766

    Om du inte redan är medlem i föreningen kan du betala in medlemsavgiften nu och du får du årets 3 första nummer tillsammans med nummer 4, det blir totalt 208 sidor med mycket intressant läsning om ciklider.

    Hur du blir medlem i Nordiska ciklidsällskapet kan du läsa är;
    http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=716

    Som medlem får du förutom Ciklidbladet en rad andra förmåner som t ex rabatt i många ciklidaffärer, bonuserbjudande mm.
    Mvh Michael Persson

    www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Eftersom jag har till uppgift att korrekturläsa Ciklidbladet så kan jag verkligen intyga att det är ett riktigt kanonnummer. Sannolikt det bästa någonsin.
    Så om du inte redan är medlem i Nordiska Ciklidsällskapet så är det hög tid att du blir det.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...