auktionen i spånga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fairing
    • October 2003
    • 574

    auktionen i spånga

    hallå änligen börjar det närma sig,är det någon som ska dit,jag undrar en sak om man vill ha ett mini pris på något tex att jag vill ha ut minst 300 för en grej,vad gör jag då,skriver,jag det priset på de jag vill att det ska starta på,tacksam för alla svar
    www.akvarietorget.se
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Vet inte hur Spånga tänker sköta det där, men skriv det tydligt på lappen + fråga när du lämnar in varan (du får ett registreringsnummer) om du behöver göra något mer.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • fairing
      • October 2003
      • 574

      #3
      kan man sälja 1mån gamla ancistrus bäbisar,tror ni att det finns något intresse för såna,ska man sälja dom en o en eller fler i samma,vad är det egentligen som går bäst på auktion
      www.akvarietorget.se

      Kommentar

      • swetrot
        • April 2003
        • 966

        #4
        1 månad gamla ancistrus är svårsålda. Kanske kan du få några tior för 8-10st i en påse/burk, men vänta några månader till så kan du säkert få 15:-/st i en affär för dem.

        Det som går bäst på en auktion är välväxta och friska fiskar i poster som är lagom att stoppa ned i akvariet. En påse med levandefödare med en hane och två honor, eller kanske 2 hanar och 3-4 honor. Jämna par med en hane och en hona går också bra. Det brukar betalas runt en tia stycket för vanliga små fiskar på en auktion och poster på 40-60:- är lättsålt.

        Däremot är det helt förkastligt att stoppa ned 50st guppy i en stor låda och sälja, för det är få som vill köpa 50st guppy på en och samma gång. Likaså är det rätt så träligt med burkar med en enda guppy, det blir mest dyrt att hantera för den arrangerande klubben.

        Kommentar

        • Glenn
          • April 2002
          • 3904

          #5
          Är det några som ska dit imorgon? Själv så jobbar jag imorgon men kommer troligen att komma dit runt 15.30. Skulle va ql att träffa nån härifrån och kanske snacka lite fisk=D

          för info om auktionen kolla http://home1.swipnet.se/~w-18505/saf-a.html

          /Glenn
          Mvh /Glenn

          Min Zoon

          Kommentar

          • swetrot
            • April 2003
            • 966

            #6
            Jo, jag tänkte åka dit och se om där finns några fynd att göra. Är på jakt efter vuxna ancistrus, kanske några fler Pseudomugil Furcatus om det finns. Sedan vet man aldrig vad man hittar av övriga fiskar heller. En stam helblå Platy vore inte heller fel att ha i burken... Och så skall jag naturligtvis ha Javamossa och kanske även några javaormbunkar till. Kan nog bli en del att bära hem ser det ut som.

            Kommentar

            • Corydoras mad
              • April 2003
              • 1686

              #7
              Brukar det finnas Corydoras på Spångas auktioner?
              /Mathias
              The Corydoras freak

              Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

              Kommentar

              • Glenn
                • April 2002
                • 3904

                #8
                jepp det brukar finnas lite olika sortes corydoras=D

                /Glenn
                Mvh /Glenn

                Min Zoon

                Kommentar

                Arbetssätt...