SARF:s odlingskampanj - var är era rapporter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olle A
    • January 2002
    • 1660

    SARF:s odlingskampanj - var är era rapporter?

    Hej på er!
    I tisdags gick tiden ut för att skicka in era föreningars sammanställningar till SARF:s odlingskampanj, men än så länge har bara TRE kommit in! Det måste väl finnas odlare i fler föreningar? Ni får några dagar till på er, men det är tydligt att det behövs en uppryckning. Eller ska vi lägga ner odlingskampanjen?

    Olle (odlingsansvarig i SARF)
  • leif.romin
    • September 2004
    • 1

    #2
    Ja, svaret på den frågan var enkelt.
    Det är klart att odlingstävlingen skall vara kvar.
    Det är oxå klart att om en förening lämnar in försent eller underlåter att lämna in så deltar dom inte i tävlingen.
    Leffe

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Jag har i alla fall ingen aning om vad ni skriver om...
      Jag är medlem i Jönköpings akvarieförening sedan knappt ett halvår tillbaka och har under den tiden odlat minst tre arter framgångsrikt.
      Jag har dock redan guldmärket sedan 1980-talet och det finns inga fiskar som jag egentligen är intresserad av på elit-nivån (förutom att de listas där).
      Så jag skulle nog vilja ha en mer detaljerad beskrivning av vad ni skriver om...
      Annars funderar jag mer på om det är kanske någon form av missriktad kampanj som tydligen inte fångat intresset hos de lokala akvarieföreningarna.

      Erik T - ansvarig för odlingskampanjen i Uppsala Akvarieförening några år under 1980-talet
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • uffe
        • January 2002
        • 865

        #4
        jag odlar en hel del fiskar men man måste tydligen vara med i en förening för att vara kvalificerad till odlingskampanjen,då det inte finns nån sån inom rimligt avstånd som jag kan bli medlem i , så kan jag alltså aldrig vara med i eran odlingskampanj,kanske det vore ide att se om reglerna på nåt vis så fler får möjligheten att visa vad dom går för.
        // Uffe

        Kommentar

        • limpus
          • December 2003
          • 288

          #5
          uffe.....du får väll starta en egen förening då

          Kommentar

          • BULL
            • January 2002
            • 298

            #6
            erikhur de pratar om http://www.akvariet.tripnet.se/odling/ok.html

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              Ursprungligen skickat av BULL
              erikhur de pratar om http://www.akvariet.tripnet.se/odling/ok.html
              Jo jag tittade där och där fanns resultat från SM i odling 2001-2002 och egentligen inte så mycket mera än märken, artlistor och lite tips.
              Ingenting om vilka sammanställningar som föreningar skall skicka till vilket datum.
              Det var därför jag drämde till med ovanstående
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • Haleli
                • August 2003
                • 413

                #8
                Hej erikthur !

                Listor på antalet odlade arter,antal odlare av föreningens totala medlemsantal i procent och antal utmärkelser av valörerna brons,silver,guld.
                Totalt antal odlade poäng inklusive ev juniortillägg.
                Detta skulle ha varit inskickat till SARF senast 31/8.
                MVH

                Lisa

                Kommentar

                • Olle A
                  • January 2002
                  • 1660

                  #9
                  Jag borde ha varit tydligare - detta riktar sig främst till styrelsefolk och aktiva medlemmar som kan vara påtryckare på styrelsefolket i akvarieföreningar. Jag vet egentligen inte om detta forum är rätt ställe att nå sådana, men det var enklare att skriva här än att skicka mail till varje förening för sig (vilket jag nog ska göra ändå). Säkert finns det brister i informationen på hemsidan och det är uppenbart att hela kampanjen behöver en uppryckning. Både från ansvariga och deltagare. Förra året deltog dock betydligt fler föreningar.

                  Kort sagt går odlingskampanjen ut på att den som odlar en lätt fisk får ett bronsmärke, den som odlar en svårare får ett silvermärke och den som odlar en riktigt svår får ett guldmärke av sin förenings odlingsansvarige. Dessutom finns elitmärket, som man får om man lyckas odla en fisk som har funnits länge i akvariehobbyn men aldrig blivit odlad. Ett bronsmärke ger ett poäng, ett silvermärke tre poäng och ett guldmärke sju poäng åt föreningen. Sedan tävlar man mellan SARF:s föreningar om vilken som har fått mest poäng, vilken som har odlat flest arter och vilken som har störst procent odlare bland medlemmarna. Man kan mycket väl få flera märken av samma valör numera, men däremot inte delta med arter man har odlat tidigare.

                  Olle

                  Kommentar

                  • Olle A
                    • January 2002
                    • 1660

                    #10
                    Jag kanske måste ta tillbaka detta med förlängd tid, eftersom det har kommit en protest från en i SARF-styrelsen. Egentligen har han rätt - självklart bör tiden hållas. Minst två föreningar har dock anmärkt att något sista datum inte står på hemsidan. Jag hoppas att det står i föreningarnas information från SARF, men om det inte går att hitta vet jag inte hur hård man kan vara. Hur som helst kan jag inte ensam bestämma detta, utan SARF:s styrelsemöte får ta ställning till det nu i helgen.

                    Olle

                    Kommentar

                    Arbetssätt...