Akvarieförening el. van akvarist i Klippantrakten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • saftmaja
    • July 2004
    • 17

    Akvarieförening el. van akvarist i Klippantrakten

    <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS"><font size="3"></font id="size3"><font color="black"></font id="black">

    Hej
    Jag undrar om det finns någon akvarieförening eller någon som har haft akvarie länge och kan mycket om detta, som man skulle kunna få kontakt med. Jag är ganska ny på akvarieområdet, och skulle ibland behöva någon att rådgöra med. Jag har lärt mig mycket genom Zoopet, men ibland hade det varit bra att kunna be någon att ex. komma hem och kolla vissa saker som man inte förstår.
    Vore jätte tacksam om någon vet något och i så fall hör av sig.
    Mvh Agneta
    Mvh Agneta
  • Maxieboy
    • August 2004
    • 12

    #2
    Hej Agneta,
    Jag bor i Hässleholm och här finns en Akvarieförening men den sysslar nog bara med Ciklider nuförtiden. Jag har inget akvarium hemma utan bara två på jobbet som jag och kompisarna pysslar om i mån av tid. Därför har vi 120 liter "Fisksoppa" till allmän beskådan i lunchrummet. Det är för närvarande inget stort problem med fiskarnas fenor, men det kan ju lätt bli om man inte ser upp i tid.
    Vi håller på att bearbeta våran VD så att företaget släpper till lite pengar till ett nytt STORT akvarium. Vi önskar ett kar på 300 L så att det blir lättare att sköta och få i balans. ZooPet och mina jobbkompisar har blivit "våran" akvarieförening och det funkar bra hittills. Många av de anställdas ungar har akvarier hemma och dem brukar få fiskar allt eftersom fiskarna ynglar av sig i karen. Om det finns intresse från ett femtiotal medlemmar så är det nog inga problem att starta upp en förening, av femtio betalande brukar det bli ca 5-6 aktiva medlemmar som får göra jobbet. Resten kommer när det bjuds på fika eller när fiskarna dör eller blir sjuka.
    Ha det bäst
    Maxieboy

    Kommentar

    Arbetssätt...