Uppsalabor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cattebus
    • June 2004
    • 61

    Uppsalabor?

    Hej! Funderade på att gå med i Uppsala akvarieförening, så jag kollade på hemsidan för lite kött på benen. Jag hittade inte så mycket egentligen...Kan inte nån vara snäll och berätta vad jag kan förvänta mig när jag går på möte? För visst måste väl nån av er alla zoopetare vara Uppsalabo??? /C
    cattebus
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=212364
  • peyman
    • May 2002
    • 416

    #2
    hej,
    jag är också uppsalabo. Men är inte med i föreningen. Också intresserad av att veta lite mer.
    Peyman Zehtab-Fard
    Uppsala

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Jag har varit där och hållit föredrag och jag tyckte att det verkade vara en mycket livaktig förening med regelbundna välbesökta möten och en egen odlingslokal.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Jag har varit Uppsalabo en gång i tiden. Ingen större fart på akvaristiken i Uppsala under sommaren. Även första mötet i september brukar vara sparsamt besök. Men kolla gärna in föreningen. Jag var medlem ganska många år på 1980-talet och hade både nytta och nöje av det medlemskapet. Jag håller med om att hemsidan inte verkar vara den aktivaste av de olika föreningarna och jag känner nog inte någon i den nuvarande styrelsen. Jag ser att de fortfarande har samma lokal kvar (under garaget på Bellmansgatan). Alla borde egentligen vara med i en akvarieförening tycker Erik T
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • cattebus
          • June 2004
          • 61

          #5
          Dåså! Då ses vi väl på nästa möte då, Peyman! Jag tänker iallafall knata ner och betala 120 kr den 13/9 då nästa möte är. SPÄNNANDE! Men jag blir lite förvillad om adressen: på hemsidan står det Fyrisskolan, och Erikthur skriver under garaget på Bellmansgatan. Är det samma sak det?...Måste kolla en karta! -Jag är ju ingen "äkta" Uppsalabo, så jag hittar inte så bra. (Dvs jag bor allra längst ut i Uppsala län, närmare Sthlm egentligen.)Hej på er! /C
          cattebus
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=212364

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #6

            Mötena hålls i Fyrisskolan. Lokalen är inte lämplig för medlemsmöten.
            I alla fall var det inte det på min tid.
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • Annika
              • January 2002
              • 2518

              #7
              Hej på er!

              Jag är Uppsalabo och sitter med i styrelsen för Uppsala akvarieförening. Vi har möte en gång i månaden och träffas då på Fyrisskolan, ingången från Götgatan (brevid matsalen). På mötet brukar vi ha någon föredragshållare samt fika, lotteri och auktion där man kan sälja fisk och växter.

              Hoppas att vi ses på mötet. Jag skall ha barn i början på oktober så jag kan inte lova att jag kommer.

              //Annika

              Kommentar

              Arbetssätt...