Uddevalla akvarieförening - Filmkväll 19/9

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olle A
    • January 2002
    • 1660

    Uddevalla akvarieförening - Filmkväll 19/9

    Nu på torsdag (19/9) kl 19.00 har Uddevalla akvarieförening möte på HSO-center, Kapellevägen 1A i Uddevalla. Höjdpunkten den här gången blir en spännande film: "Equator: Rivers of the sun". Säkert med en hel del intressanta undervattensbilder från våra fiskars hemmavatten. Som vanligt blir det också trevligt fiskprat runt fikabordet, ett akvarietips med kluriga frågor och kanske bingo med akvaristiska vinster. Välkomna!!!

    Olle
  • Olle A
    • January 2002
    • 1660

    #2
    Kjell, finns det fortfarande en kalender på Zoopet?

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Ursprungligen postat av Olle A
      Kjell, finns det fortfarande en kalender på Zoopet?
      Nej tyvärr inte, vi tog bort den eftersom intresset från föreningarnas sida av att använda den var minimalt. Egentligen var det bara din förening som utnyttjade den för att marknadsföra era evenemang och vi tyckte det var onödigt att ta upp plats på Zoopets första sida för något som så få (tråkigt nog) var intresserade av.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Olle A
        • January 2002
        • 1660

        #4
        Okej, det var tråkigt. Jag tycker att de få akvarieföreningar som finns kvar skulle vara intresserade av att synas utåt, men vet ju att det åtminstone förr har funnits föreningar som nästan har sett nya medlemmar mer som ett hot än som en möjlighet. Att träffas och prata fisk "live" kan kanske synas otidsenligt, men jag tycker faktiskt att det är väldigt trevligt! Det skulle vara väldigt tråkigt om den organiserade akvariehobbyn försvann bara för att alla akvarister alltid måste ha en dataskärm att "prata" genom - om de ens gör det. Information på nätet finns förstås hur mycket som helst, men den sociala biten missar man helt. Vem vet vad grannen har för specialknep med sina fiskar? Och står det verkligen på nätet var min närmaste foderdamm finns? Som sagt, det är kul att träffas och prata fisk på riktigt!

        Olle

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Ursprungligen postat av Olle A
          Okej, det var tråkigt. Jag tycker att de få akvarieföreningar som finns kvar skulle vara intresserade av att synas utåt, men vet ju att det åtminstone förr har funnits föreningar som nästan har sett nya medlemmar mer som ett hot än som en möjlighet. Att träffas och prata fisk "live" kan kanske synas otidsenligt, men jag tycker faktiskt att det är väldigt trevligt! Det skulle vara väldigt tråkigt om den organiserade akvariehobbyn försvann bara för att alla akvarister alltid måste ha en dataskärm att "prata" genom - om de ens gör det. Information på nätet finns förstås hur mycket som helst, men den sociala biten missar man helt. Vem vet vad grannen har för specialknep med sina fiskar? Och står det verkligen på nätet var min närmaste foderdamm finns? Som sagt, det är kul att träffas och prata fisk på riktigt!

          Olle
          nstämmer helt
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...