Bollmora på Sollentunamässan - ris och ros

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Åhlander
    • May 2002
    • 213

    Bollmora på Sollentunamässan - ris och ros

    Under helgen som varit så ställde vi i Bollmora Akvarieklubb ut ett gäng akvarier på Solentunamässan. Det är femte året i rad som vi är med, så en del saker kanske börjar gå på rutin. Jag antar att en hel del zoopetmedlemmar varit där och sett vår utställning.

    Du som var där, berätta vad du tycker!

    Både positiva och negativa kommentarer och tankar kan hjälpa oss att ta reda på vad vi ska förändra eller vad vi ska ha kvar till nästa gång.

    mvh Ola åhlander
  • Nina Falkestav
    • November 2002
    • 359

    #2
    hej! Har vairt på mässan i dag och tycker bara det är ros för er del! Oerhört trevlliga vänlga människor som gärna hjälper till, och akvarier i alla storlekar och former!

    Har dock några ideér till nästa mässa: 1. varför itne sälja egentillverkade saker vid något bord i montern? Tex små "odlingsakvarier", räkmix, kulturer till levande föda (vore underbart!!!!!), växter och liknande? Då skulle klubben nog tjäna litet pengar oxå...Kanske ett litet lotteri? Vore oxå mycket trevligt med något slags föredrag...Kanske ett par föredrag under dagarna och grundskötsel av akvarium, eller något annat intressant ämne?Försäljning av "gamla" eller rättare sagt begagnade tillbehör till akvarium vore oxå bra! Det fanns mig veterligen ingen som sålde särdeles mycket akvarieprylar på mässan. Kanske någon liten tävlig i stil med tipsrunda eller "gissa fisken" för de yngsta?

    Bara några förslag, men på det hela tyckte jag ni var jätteduktiga och trevliga! Funderar starkt på att bli medlem så fort jag får råd!

    Nina F

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Hörde något rykte om att ni var på TV också, stämmer det?
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Ola Åhlander
        • May 2002
        • 213

        #4
        Tack Nina för de vänliga orden och dina synpunkter. Jag ska ta med mig det när vi ska utvärdera årets insats. Om det finns fler som var där så skriv gärna om ni hade några andra synpunkter eller tyckte annorlunda...

        Jo, det var visst TV4 som gjorde något kort reportage. Jag vet egentligen inte så mycket om det, eftersom jag varken såg inslaget eller var med när de var där. Det ska ha varit i en positiv anda för akvariehobbyn har jag i alla fall förstått.




        Kommentar

        • micke eklund
          • November 2002
          • 680

          #5
          Var det någon som lyckades spara ned inslaget från tv 4 innan det togs bort från arkivet så skulle det vara kanon om jag kunde få en kopia.

          Maila gärna mig privat i sådana fall.
          mickerolandeklund@hotmail.com

          Kommentar

          • Bubblan89
            • November 2002
            • 1220

            #6
            Jag var på mässan det var jättefina akvarier!
            Men jag tycker att "fantasi akvariet" var lite trist, bara grått och svart.
            Jag håller med Nina det skulle vara kul om man kunde köpa växter, foder mm.
            Det fanns inte så mycket akvariesaker att köpa, det var tråkigt.
            Jag ska åka nästa år också, det var jättekul

            Kommentar

            • KåWe
              • December 2002
              • 83

              #7
              hej´hej

              ja det vore jätteskoj om det fanns tillbehör att köpa, och föredrag vore toppen!
              hur som helst ber jag att få tacka för det fina priset på den suveräna digitaltermometern!
              mvh kicki

              Kommentar

              Arbetssätt...