örebro

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • panzerkat
    • November 2003
    • 170

    örebro

    finns det nån förening i örebro?
    sen vill jag veta vart sifferkoderna finns till att lägga in dom där små illustrerade fiskarna på profilen
    black ghost, afrikansk pilnäbb, pictus, nättetror, sista återstående guppyn, ancistrus.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det finns en akvarieförening i Örebro - se Zoopets föreningssida.
    Sifferkoderna för smileys ser du om du klickar på smiley-gubben som dyker upp när man skriver ett svar - i första raden finns smileyn, i andra koden.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Olle A
      • January 2002
      • 1661

      #3
      http://hem.passagen.se/oakjk/?noframe

      Olle

      Kommentar

      • Datate

        • August 2003
        • 620

        #4
        Jag vet att det skall finnas en ganska stor förening i Örebro (där jag själv bor). Det skall tydligen vare en av sveriges första föreningar och ha en hel del medlemmar, men jag har tyvärr hört en hel del negativt om den.
        Har haft en del kontakt med en som varit/är med där, och det låter inte särskillt lockande...tyvärr.

        När jag frågade honom som i dagsläget är med där så svarade han att vill man vara med i en trevlig förening som vänder sig till yngre och lite mer nybörjare så skall man absolut satsa på Karlskogas akvaristikförening istället.

        När jag frågade lite om just örebro förening så sade denna person att det tog väldigt lång tid innan han lyckades få kontakt med någon. Dessutom fick han en mycket stark känsla av att han inte riktigt accepterades, då han höll på med en art som inte riktigt gav någon status hos de äldre medlemmarna (han själv är knappa 40...).
        Han påstod dessutom att "ansöker man inte aktivt en plats i styrelsen, så anses man inte vara tillräckligt intresserad för att tas på allvar eller tillräckligt intressant att prata med".
        Då skall tilläggas att personen i fråga odlat en hel del och haft 4-5 kar igång... Ingen lite okunnig nybörjare med andra ord.

        Efter att ha pratat med med honom under några veckors tid så känns inte Örebro Akvarieförening som något roligt alternativ.
        Hade funderingar på att starta en liten egen förenign/klubb förut, men jag har aldrig varit den som gillar att ta tag i saker å är inte alls någon stjärna på att organisera och fixa med saker, så det kommer nog aldrig att ske.
        Min lilla "dröm" är att det skulle finnas ett gäng på kanske 10-20st som träffades någon gång i månaden eller mer hemma hos någon, eller på krogen (om personerna hade åldern inne) för att snacka fisk å akvarier live. Även för att byta växter å fiskar med varandra...
        MVH /Erik

        "Allting löser sig, frågan är bara när och hur..."

        Besök gärna http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104121

        Kommentar

        • Olle A
          • January 2002
          • 1661

          #5
          Hej Erik!
          Tråkigt att Örebro akvarieklubb ska ha ett sådant rykte, det har jag inte hört förut. De akvariesymposier, auktioner m m jag har varit med på i Örebro har varit mycket trevliga. Hur de vanliga mötena är kan jag inte yttra mig om, men innan du låter dig nedslås av någon annan tycker jag att du ska gå dit själv och bilda dig en egen uppfattning. Säkert kan många föreningar bli bättre på att ta hand om nya medlemmar, inte minst sådana som har varit med länge och blivit ett sammansvetsat gäng där alla känner alla och styrelsen är van att stå oemotsagd. Jag har till och med varit med om att "gamla" medlemmar (som jag) har svårt för att bli accepterade när de vågar ifrågasätta styrelsens åsikter i en sådan förening. Så ska det inte vara. Oavsett om man är okunnig nybörjare eller kunnig akvarist borde föreningen se till att man känner sig hemma från början om man kommer dit som ny. Det tror jag också att de flesta gör, men om man ändå inte skulle känna sig riktigt välkommen kan man förstås kolla en annan förening i närheten och gå med där i stället. Det har jag själv gjort.

          Olle

          Kommentar

          Arbetssätt...