Akvariets Dag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    Akvariets Dag

    Kan inte nån som närvarade ge en liten sammanfattning? Jag är nyfiken.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!
  • Ola Svensson
    • June 2002
    • 1081

    #2
    I en annan tråd som inte behandlar Akvariets dag ställs fråga
    Angående föredraget om Badis, finns det någon möjlighet att få/köpa någon typ av sammanfattning av detta föredrag?
    På http://www.bollmoraakvarieklubb.org/badisabstract.htm finns en sammanfattning samt info hur du köper originalpublikationen.

    Själv gillade gillade jag Svens Badisföredrag samt Rainer Stawikowski båda ciklidföredrag bäst samt det faktum att jag lyckades identifiera en liten spritinlagd Heteropneustes fossilis.
    Mvh. Ola
    Medlem i Nordiska Ciklidsällskapet www.ciklid.org
    Provläs Ciklidbladet 3/2009 här www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Trevliga människor, spännande tävling, bra föredrag, nattsudd, enda grönsak till maten på kvällen var en ärta (snyft man kan inte få allt), festligt utställningskar av Sune Holm, Akvariets Oscar till Olof Boberg (mister guppy), nästa års Akvariets Dag blir i Helsingfors.
      Mer kött på benen om arrangemang kommer i kommade nummer av Ciklidbladet och SARF-nytt.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • zeke
        • November 2002
        • 260

        #4
        Bra jobbat Ola och vinna mästerskapet! De föredrag som jag gillade bäst var Sven O Kullanders föredrag om Badis och Rainer Stawikowskis andra föredrag om Ciklider.
        Men det mest lättsamma föredraget var Ola Åhlanders föredrag
        "Fullt ös i akvariet".
        Synd att Guppyföredraget inte var "komplett" hade gärna sett det i sin helhet, som det var tänkt.
        Bara det bästa är gott nog;-)

        Dennis..

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          OK, eftersom andra betygsatt föredragen får väl också jag göra det - bäst var Olas föredrag - full ös, Ronnys om växter samt Rainers föredrag på söndan.
          Bra var också Christinas om guppy men det var för kort och blev rumphugget (absolut inte Christinas fel).
          En liten besvikelse var Rainers föredrag på lördag - fina foton men för lite info om varje art.
          Absolut sämst var Kullanders Badis-föredrag (eftersom Ola och Zeke tyckte det var bäst så behövs lite motvikt). Nästan bara en massa vetenskapliga fakta och foton på fiskar i sprit. En sak är säker - aldrig Badis för min del. Kullander är dock en mycket bra föredragshållare som kan göra det tråkigaste ämne intressant, men denna gång lyckades inte ens han koka soppa på en spik.
          Bägge de senare föredragen hade vunnit på att vara längre och i en mer "intim" fördragslokal så att det hade uippstått en kommunikation (frågor och svar) mellan föredragshållaren och åhörarna.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...