Akvaristförening?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Corona
    • September 2003
    • 241

    Akvaristförening?

    Hejsan,

    Jag undrar lite om alla dessa akvaristföreningar...
    (lite töntiga frågor kanske, men frågar man inte så får man ju inget veta

    Vad innebär det att vara med i en sån? Vad "gör" man i en sån förening?

    Samt, jag bor i Nordvästra Skåne, finns det någon sådan förening i närheten?

    Mvh. Sara
    Man lär så länge man lever
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Tyvärr finns det ingen förening här fö till fället. I en förening träffas man och snackar fisk Man åker också och tittar på intresanta saker tillsammans. Ett utmarkt sätt att dela sina erfarrenheter. Om du är intreserad av Discus så startar en Discus förening imorgon i Staffanstorp.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Corona
      • September 2003
      • 241

      #3
      Ursprungligen skickat av mrsonk
      Tyvärr finns det ingen förening här fö till fället. I en förening träffas man och snackar fisk Man åker också och tittar på intresanta saker tillsammans. Ett utmarkt sätt att dela sina erfarrenheter. Om du är intreserad av Discus så startar en Discus förening imorgon i Staffanstorp.
      Nja, Discus e väl inte riktigt min grej...

      Jag har ett 112 liters med Guppys och Ancistrus som så småningom ska utökas med Kuhliålar, lite fler Guppys och någon Tetra

      Så jag är väl mer inne på dom "vanliga" sällskapsfiskarna

      Mvh. Sara
      Man lär så länge man lever

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #4
        Okej. Här har du en lista på akvarieföreningar i Sverige http://www.zoopet.com/akvarium/artikel_visa_index.asp?KAPITEL=Akvarief%F6reningar

        På nätet finns NV Skånes akvarieförening, men där händer inte mycket. http://groups.msn.com/73o4qvpdl1qa2hfana9vn6hst2/general.msnw
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Vad man gör i en förening varierar mellan olika föreningar men oftast står ett diaföredrag eller liveföredrag på programmet på varje möte. Vid fikat diskuterar man kanske olika problem som man kan råka ut för - alltid finns det någon som kan svara. En del föreningar avslutar sina möten med en auktion där man kan sälja/köpa fisk och växter. Några gånger om året gör man också någon gemensam utflykt. Själv är jag med i två akvarieföreningar i Göteborg.
          Akvaristsika hälsningar
          Kjell
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Corona
            • September 2003
            • 241

            #6
            Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
            Vad man gör i en förening varierar mellan olika föreningar men oftast står ett diaföredrag eller liveföredrag på programmet på varje möte. Vid fikat diskuterar man kanske olika problem som man kan råka ut för - alltid finns det någon som kan svara. En del föreningar avslutar sina möten med en auktion där man kan sälja/köpa fisk och växter. Några gånger om året gör man också någon gemensam utflykt. Själv är jag med i två akvarieföreningar i Göteborg.
            Akvaristsika hälsningar
            Kjell
            Okej, Tack
            Det var den informationen jag var ute efter

            Mvh. Sara
            Man lär så länge man lever

            Kommentar

            • discus10
              • April 2003
              • 413

              #7
              Ursprungligen skickat av mrsonk
              Om du är intreserad av Discus så startar en Discus förening imorgon i Staffanstorp.
              Inte riktigt imorgon, men nästa onsdag den 1:a oktober.
              Mvh Jonas
              http://www.discusklubben.se

              Kommentar

              • Oscar Cederqvist
                • November 2002
                • 6546

                #8
                Hoppsan. Jag är nog inte riktigt i synk med omvärlden Ska man behöva vänta en hel vecka............
                Oscar Cederqvist

                Kommentar

                Arbetssätt...