Auktion i Uddevalla 15/10

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olle A
    • January 2002
    • 1660

    Auktion i Uddevalla 15/10

    Nu på torsdag (15/10) är det dags för Uddevalla akvarieförenings traditionella höstauktion. Auktionen börjar kl 19.00, men du som har gods att sälja bör vara där tidigare - inlämningen börjar kl 18.00. Platsen är HSO-center på Kapellevägen 1A i Uddevalla. Ta med dig fiskar, växter, tillbehör, foder, akvarier... ja allt med akvaristisk anknytning går att sälja! Men fiskarna och växterna ska förstås vara friska och tillbehören fungera. Du föranmäler naturligtvis ditt gods till Bosse bobie2.bo@gmail.com så går det mycket fortare och smidigare. Glöm inte heller stora plånboken, för det dyker upp mycket intressanta saker på sådana här auktioner. Alla är välkomna!!!

    Olle
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1022

    #2
    Jag kommer

    Kommentar

    • Olle A
      • January 2002
      • 1660

      #3
      Kul! Vi ses i kväll!

      Olle

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        #4
        Fan jag hinner inte idag, jag grävde fram massa grejer nyligen jag behöver bli av med. Tänkte det hade varit en passande debut. Men men, en annan gång.
        350L Diskus

        Kommentar

        • Olle A
          • January 2002
          • 1660

          #5
          Det kommer fler chanser! Vi brukar ju ha en punkt "köp och sälj" på våra vanliga möten också. Och så blir det säkert en ny auktion i mars.

          Olle

          Kommentar

          • Fisk via Frasse
            • April 2015
            • 7

            #6
            Skriv gärna om ni fyndat något i fiskrätter!

            Kommentar

            • Fisk via Frasse
              • April 2015
              • 7

              #7
              Oj,fiskväg ska det stå!

              Kommentar

              • stefanr72
                • November 2010
                • 1022

                #8
                En påse Guianacara owroewefi fick följa med hem.

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  #9
                  Ursprungligen postat av stefanr72
                  En påse Guianacara owroewefi fick följa med hem.
                  bra köp!
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Olle A
                    • January 2002
                    • 1660

                    #10
                    Ja, Guianacarorna var fina! Själv har jag just nu usel ekonomi och var helt inriktad på att sälja. En påse med fyra Hypsophrys nicaraguensis gick till ett ganska bra pris. För något år sedan köpte jag dem billigt som små yngel på en auktion där ingen annan ville ha dem. Vilken tur att jag blev av med dem, för jag har inte något tillräckligt stort akvarium för vuxna sådana. Ett par påsar med killis (Fundulopanchax scheeli) sålde jag också, samt en del växter från akvariet där de har lekt nästan hela tiden. Chansen är stor att det snart dyker upp killiyngel lite varstans i medlemmarnas akvarier. Däremot var det tråkigt att det inte var något större intresse för att odla micromask. Det är ett utmärkt foder till nästan alla sorters yngel och småfisk.

                    Olle

                    Kommentar

                    Arbetssätt...