8/11-2015: Haninge akvarieförenings storauktion (med kvalitetsauktion)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Apistojohan
    • January 2014
    • 262

    #16
    Grattis till lyckade inköp, ullo! Var det du som satt i den högra trappan från scenen sett. Hade du haft en "Zoopetnamnskylt" hade jag nog haft vettet att hälsa.

    tanteva, jag vet inte hur du kunde missa detta. En tråd har funnits här bl a (som du ju har upptäckt). Vi kanske ses nästa gång.

    joeyk, i februari har vi akvarieloppis och fars dag 2016 är det storauktion igen.

    Till alla som var där, såväl besökare som HAF-medhjälpare!
    Tack!
    Som vanligt tar vi gärna emot feedback! Vad var bra och vad kan bli bättre? Själv tycker jag att lokaliteterna var helt ok (och att det i rådande läge dessutom är väldigt svårt att hitta andra lokaler). Och vissa saker har vi mindre kontroll över, som t ex sortimentet och auktionsformatet innebär dessutom att en post kommer att ropas ut sist, hur man än vrider och vänder på det.
    Men kommentera gärna på.

    Tack för idag. Jag fick en del sålt (se lista ovan) och fick med mig L-15 (påsen med ryggsimmaren i), röda Sakura (tack Daniel), mossor (Riccardia, Rose, Erect). Är lite trött på akvaristiken just idag...;-) Men på onsdag är det månadsmöte i HAF och nya tag.
    Haninge akvarieförening

    Kommentar

    • ullo
      • February 2015
      • 181

      #17
      Jajamensan, det var jag.
      Hade jag varit mindre snorig hade jag varit lite mer social. Nu höll jag mig mest undan folk.

      Tycker det är lite märkligt med individer som blir upprörda över att det som de är intresserade av inte ropas ut fort nog. Auktionen håller på 12-17. Allt ropas ut nån gång däremellan. Har du bråttom så ge en kompis i uppdrag att shoppa åt dig. Eller gilla läget och inse att du får sitta alla fem timmarna för att få dina kap.

      Tyvärr strök två av blå rili med åt mig, en i påsen under inkoppningen och en vid isättningen. De verkar lite sköra. Tangerine tiger mår å andra sidan oförskämt bra och snurrar runt i vattenströmmen. Hornsärven levererade till slut ett körsbär och sju genomskinliga yngel, troligen körsbär. De får åka i det (tidigare) räklösa akvariet tills de bekänt färg.

      Festivum-tonåringarna käkar som om det inte fanns nån morgondag. Gissar att det är noll alger i karet imorrn. Nu när jag kollade till de innan läggdags var de med två av de äldre och käkade i grupp. En individualist körde eget race i andra änden av karet... Jaha, nån ska vara sån också.
      Senast redigerad av ullo; 08 November 2015, 23:17.

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        #18

        Kommentar

        Arbetssätt...