Auktion 1/3 Malmö Akvarieförening

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olof b
    • March 2005
    • 262

    Auktion 1/3 Malmö Akvarieförening

    Saxar infon fråm MAFs facebook (https://www.facebook.com/malmoakvarieforening). Arrangemanget är verkligen mycket trevligt vare sig man vil köpa, sälja eller bara träffa andra akvarieintresserade. Missa inte detta om ni bor någorlunda i södra Sverige:

    Auktion 1 mars!
    Malmö akvarieförenings auktion kommer att äga rum i Oxie församlingshem, Oxie kyrkoväg 214 i Oxie. Försäljningen börjar kl 12:00 och vi beräknar hålla på åtminstone till kl 17:00. Inlämning av gods sker mellan 9:00 och 11:00. Det går både buss och pågatåg till Oxie som ligger strax öster om Malmö. För den som kör bil finns det gott om parkeringsmöjligheter.

    Förhandsregistrering av gods kommer igång till helgen och sker via MAFs hemsida www.malmoakvarieforening.se. Vi ser helst att gods förhandsregistreras då detta underlättar vid inlämning samt vid sammanställning av auktionslistorna.
    Entré 20:-, gratis för medlemmar i MAF. Medlemmar betalar även en lägre provision på sålda auktionsposter. För dig som inte är medlem men vill bli det innan auktionen går det bra att betala in 250:- på pg 2 44 12-9. Glöm inte ange namn, adress och gärna e-post och telefonnummer.
    Det kommer att finnas försäljning av fika och varm korv på auktionen.
    Missa inte detta tillfälle att göra fina fynd och hitta arter som du normalt inte finner i handeln. Har du överskott av fiskar, räkor eller andra akvariedjur och växter så passa på att sälja dem på auktionen. Givetvis går det även att sälja alla typer av akvarietillbehör, så leta igenom dina gömmor efter saker du inte längre behöver! Det kommer även att finnas ett bord med fasta priser där du kan lämna saker du har många av till försäljning, dock inga levande djur på det fasta bordet.
    Varmt välkomna!
    Malmö Lund Cycle Chic:
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/
  • olof b
    • March 2005
    • 262

    #2
    Nu har förhands anmälningen till auktionen öppnat och det finns redan en hel del poster anmälda.

    Mer information om auktionen, lokalen, hur det funkar samt anmälning av auktionsgoda finns också upplagt på hemsidan.

    Mvh

    Olof
    Malmö Lund Cycle Chic:
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Redan så många poster, och det ska bli kul att komma ner till Malmö igen. Det brukar vara en av årets akvaristika höjdpunkter!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Live2Ride
        • January 2014
        • 312

        #4
        Offtopic... Jag är en äkta norrlänning som inte vill flytta till södra Sverige. Men oj vad jag skulle vilja ha närmare till såna här auktioner. :-).
        /Lars

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          #5
          Ursprungligen postat av Live2Ride
          Offtopic... Jag är en äkta norrlänning som inte vill flytta till södra Sverige. Men oj vad jag skulle vilja ha närmare till såna här auktioner. :-).
          Håller med dej Var bor du?

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            #6
            Skall bli trevligt att åka dit igen! Kul att det verkar bli många auktionsposter
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Olle A
              • January 2002
              • 1660

              #7
              Kul att det snart är dags för Malmös auktion igen! Jag hoppas kunna ta mig dit och tar i så fall med mig lite killis och en hel del växter. Kanske även några micromaskkulturer till fastaprisbordet.

              Olle

              Kommentar

              • starman_
                • March 2004
                • 791

                #8
                Ansjo o piajo vi ses på auktionen.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #9
                  Gott Eddie!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Live2Ride
                    • January 2014
                    • 312

                    #10
                    Ursprungligen postat av Mu(sic)
                    Håller med dej Var bor du?
                    Jag bor i Skellefteå. Väääldigt långt till Malmö. Men har bott i din stad i 2 år :-).
                    /Lars

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      #11
                      Ursprungligen postat av Live2Ride
                      Jag bor i Skellefteå. Väääldigt långt till Malmö. Men har bott i din stad i 2 år :-).
                      [emoji2]

                      Kommentar

                      • Webo
                        • August 2014
                        • 1968

                        #12
                        Ja det ser ut som om man får ta sig till Oxie för att shoppa lite.
                        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                        Kommentar

                        • daniel_i_malmö
                          • April 2002
                          • 1103

                          #13
                          Det här ska bli riktigt kul! I skrivande stund 150 förhandsanmälda poster.
                          Malmö Akvarieförening
                          no hope, no harm, just another false alarm

                          Kommentar

                          • olof b
                            • March 2005
                            • 262

                            #14
                            Nu är det 245 förhandsanmälda poster.

                            För er som inte varit på auktion rekomenderar jag verkligen detta. Det är spännande att buda. Man kan göra fantastiska fynd om man har tur (och gärna vill ha något ingen annan vill ha). Det är minst lika spännande att sälja. Vissa poster kan budas upp ganska högt medan andra är mindre eftertraktade.

                            Det fasta bordet brukar erbjuda ett brett urval av enbart fynd.

                            Allt i allt brukar det vara en riktigt rolig heldagsaktivitet med något av julaftonskänsla för oss som gillar akvarium.

                            mvh

                            Olof
                            Malmö Lund Cycle Chic:
                            http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                            Kommentar

                            • daniel_i_malmö
                              • April 2002
                              • 1103

                              #15
                              Nu drygt 380 förhandsanmälda poster!

                              Om du tänker sälja - missa inte chansen att lägga till bilder till dina poster! Erfarenheten har visat att de som har bilder på det de vill sälja får bättre betalt på auktionen. Under auktionen kommer det gå att se bild på den aktuella utropsposten på projektor, och det utropslistan kommer att finnas online med bilder.
                              Malmö Akvarieförening
                              no hope, no harm, just another false alarm

                              Kommentar

                              Arbetssätt...