Zoopetklubb - Norr ???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #16
    Å är man väl i Stockholm så kan man kanske även få träffa annat trevligt folk har jag hört.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      De kan inte vara många...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • RickardK82
        • August 2013
        • 230

        #18
        Ursprungligen postat av swetrot
        Nu har jag läst de senaste 100 trådarna i den här avdelningen, och den omnämnda ort som geografiskt legat mest norrut var Gävle - Norrlands sydligaste utpost. Där har man gjort försök att få igång en förening, men det verkar inte ha fallit så väl ut.

        Kanske kan vi akvarister i Norrland istället skapa ett litet informellt nätverk här på Zoopet? Jag tror att vi som bor i den norra halvan av landet har mest att vinna på att kunna samarbeta runt vår hobby. Kunna samåka till exempelvis någon av auktionerna som klubbar i Stockholm/Mälardalen anordnar eller bara en inköpsrunda till de stora butikerna där eller någon större odlare som vill visa upp vad man har. Byta grejer med varandra, hjälpa varandra med byte av stammar vid odling, ta en kopp kaffe och prata lite strunt framför ett kar etc. Ju fler kontakter man har som är hyfsat nära, desto lättare blir akvarielivet. Lite beroende på var man bor så har man kanske närmare till Trondheim, Narvik, Torneå och Rovaniemi än till Stockholm.

        Och jo, jag inser naturligtvis att det är mycket långt mellan t.ex. akvarister i Luleå och Sundsvall, trots att bägge städerna ligger i Norrland. Jag tror ändå att man har nytta av att känna fler akvarister lite bättre. Det här kan väl bli en början.

        Själv finns jag i södra Norrland, utanför Söderhamn i Hälsingland.
        Värt att funderas på!

        Kommentar

        • ciklidtok
          • March 2005
          • 1466

          #19
          Såg den här tråden nu, oc jag gillar den starkt. Finns själv 2 km. utanför centrala Sundsvall, och jag skulle inte bli ledsen om det fanns en akvarieförening eller liknande närmare än Stockholm eller Gävle.

          Brukar åka till Stockholm då och då, och då passar jag på att kolla efter lite roliga saker, men jag handlar isf. på Akvarielagret i Örebro ? men som jag förstår av diskutionen så finns det även ett Akvarielager i Stockholm ?

          Även jag beställer det jag vill ha genom handlaren, och då är det Imazo eller AT som gäller. Jag tror alla handlare i Sundsvall använder dem som grossist. Men om man fick ett bättre n'tverk här uppe, så skulle ju det gynna oss alla tror jag.

          Och skulle det vara så att några skall neröver, och jag inte kan följa med själv t.ex, då kan man ju kanske få de som skall åka att handla åt mig och leverera efter vägen, eller jag möter upp på lämpligt ställe, vilken dröm egentligen
          Senast redigerad av ciklidtok; 20 August 2014, 22:14.
          720L SA-/CA. Övriga
          375L Biotop, skalarer
          275L Malawi
          240L Blandat


          Kommentar

          • Live2Ride
            • January 2014
            • 312

            #20
            Synd att Norrland är så stort... Långt för mig att åka till Sundsvall för en kaffe :-)
            /Lars

            Kommentar

            • swetrot
              • April 2003
              • 966

              #21
              Jag är med i ett par "nätverk" där vi är människor som jobbar inom en viss bransch som brukar träffas 3-4ggr/år. Det brukar gå att locka rätt så många till en sådan träff eftersom det inte är så ofta och vi brukar dessutom locka med någon slags bra information från någon rejält insatt om något "hett" inom branschen.

              Utöver detta så träffas många väldigt informellt mellan dessa träffar, pratar på telefon, diskuterar på Facebook etc därför att man lärt känna varandra. Precis som Ciklidtok skriver så är det sedan lite lättare att göra gemensamma inköp, agera transportör, byta grejer eller kanske bara ge ett gott råd.

              Kommentar

              • swetrot
                • April 2003
                • 966

                #22
                Kommer pendla med tåg en hel del till Örnsköldsvik framöver, vad har den staden att erbjuda i form av akvarieaffärer?

                Kommentar

                Arbetssätt...