Föreläsning om Aquascaping i Stockholmsområdet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • brams
    • June 2003
    • 891

    Föreläsning om Aquascaping i Stockholmsområdet!

    Bollmora akvarieförening anordnar en inspirerande akvariekväll nästa vecka där jag ska snacka lite om Aquascaping.
    Jag tänkte att jag skulle lägga in en liten blänkare om det här på ZP också, det har synts en del på Facebook, men det är ju inte alla som har FB så...

    Alla är välkomna i alla fall =)

    Så här lyder inbjudan:

    -Tisdagen den 18/2 kl 19,00 så presenterar vi en riktig höjdare i kaféet på Kvarnhjulet, Nyboda skola i Tyresö. Pluggvägen 6c (Där vi brukar hålla till)

    ”Aquascaping”

    -En föreläsning av Christian Brams

    Christian Brams är en akvarist som utmärkt sig främst inom växtakvaristiken och Aquascaping i Sverige under de senare åren. Han började sin bana i branschen på Akvarieleasing Göteborg år 2001 och har sedan dess försökt att smitta av sig med sin entusiasm och sina stilfulla akvarium på bland annat Hornbach och Zookompaniet. Idag jobbar han för Nordens största grossister, Imazo och Akvarieteknik för zoobranchen som ansvarig för växtavdelningen.

    I sin föreläsning om Aquascaping kommer han att ge tips på och förklara grunderna för att lyckas med ett snyggt akvarium. Ni kommer att få reda på enkla riktlinjer och regler som underlättar vid inredandet av akvariet. Även den ”gamle inbitne ciklidnörden” kommer att inspireras med fantastiska bilder och nya knep. Har ni funderingar kring bästa sättet att plantera en bottentäckare, ansa mossa eller vad en Co2-anläggning har för påverkan på akvariet? Christian tar tacksamt emot era funderingar och frågor som dyker upp under föredragets gång. Målet är att föreläsningen ska riktas till de områden som lyssnarna är intresserade av. Så var inte blyga!

    Föreläsningen varar i ca 2h, sen kommer det att finnas lite tid efteråt för övriga frågor. Välkomna att inspireras!
    C.Brams

    Check out:
    brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Trevligt och lycka till - ditt föredrag på GCG-mötet var ju mycket bra så jag kan verkligen uppmana alla stockholamre som kan att gå på mötet
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • brams
      • June 2003
      • 891

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Trevligt och lycka till - ditt föredrag på GCG-mötet var ju mycket bra så jag kan verkligen uppmana alla stockholamre som kan att gå på mötet
      Tack Kjell.
      Ja, detta är samma som jag höll för GCG och även Uddevalla akvarieförening i mitten av Januari.
      Det roliga är att det blev två ganska olika föreläsningar ändå. Många frågor gjorde att det hela styrdes åt ett annat håll i Udevalla. =)

      Vi får se vilket håll det syr åt på Tisdag
      C.Brams

      Check out:
      brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

      Kommentar

      • nille
        • March 2002
        • 323

        #4
        Låter intressant.

        Kan vi kanske boka det även till Malmö till hösten?

        Nille
        niclas

        Kommentar

        • brams
          • June 2003
          • 891

          #5
          Säkert. Kontakta mig på mejlen så får vi kolla på datum mm.
          C.Brams

          Check out:
          brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

          Kommentar

          Arbetssätt...