Månadsmöte Haninge akvarieförening

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Apistojohan
    • January 2014
    • 262

    #31
    Nu är hösten här på riktigt och det är dags för HAF:s septembermöte. 9 september (ja, det är imorgon) är det dags. Info finns i det första inlägget. Gäst och föredragshållare är Erik Åhlander från "Naturhistoriska".
    Jag misstänker att det blir en del intressant på mötesauktionen också. Själv tar jag kanske med en del mossa.

    Välkomna, gamla och nya!
    Haninge akvarieförening

    Kommentar

    • Apistojohan
      • January 2014
      • 262

      #32
      Onsdagen den 14 oktober är det månadsmöte för Haninge akvarieförening.
      Jag säger välkommen till nya och gamla medlemmar. Som vanligt ses vi nog före kl. 19 eftersom Vegabaren är ett bra middagsställe. Info om mötet finns i första inlägget!
      Haninge akvarieförening

      Kommentar

      • Apistojohan
        • January 2014
        • 262

        #33
        Onsdagen den 11 november är det månadsmöte för Haninge akvarieförening.
        Jag säger välkommen till nya och gamla medlemmar. OBS! Vi flyttar tillbaka till Torvalla igen.
        Info om mötet finns i första inlägget!

        Jag tar med lite mossor till mötesauktionen!
        Haninge akvarieförening

        Kommentar

        • Apistojohan
          • January 2014
          • 262

          #34
          Onsdagen den 9 mars (jepp, ikväll) är det dags för månadsmöte för Haninge akvarieförening. Owe S. föredrag handlar om fiskarnas namn, så det lär bli en del latin. Se mer info i första inlägget!
          Jag tar bl a med Sötvattenstång till mötesauktionen!
          Välkomna!
          Haninge akvarieförening

          Kommentar

          • Apistojohan
            • January 2014
            • 262

            #35
            Möte idag! Temat är foder och förhoppningsvis får vi chansen att köpa Repashyfoder. Jag tar med lite växter till mötesauktionen:
            - Riccia
            - Sötvattenstång.
            Info om mötet i första posten i tråden!
            Välkomna!
            Haninge akvarieförening

            Kommentar

            • Apistojohan
              • January 2014
              • 262

              #36
              Onsdagen den 14 september är det månadsmöte i Haninge akvarieförening. På programmet står bl a "Bygga eget innerfilter". Det blir alltså en del DIY. Mer info i första posten i tråden.
              Jag tar även med en del växter till auktionen:
              - Sötvattenstång (Lomariopsis cf. lineata)
              - Frogbit (Limnobium laevigatum)
              - Vallisneria sp.
              - Riccia fluitans

              Välkomna!
              Haninge akvarieförening

              Kommentar

              • Apistojohan
                • January 2014
                • 262

                #37
                Onsdagen den 12 oktober är det återigen månadsmöte i Haninge akvarieförening. Bo Persson håller ett föredrag om Guatemala. Han har bl a bott och jobbat där och har säkert mycket att berätta om landet och om fisk. Mer info finns i första inlägget. Se även här.
                Jag tar nog med mig en del växter till mötesauktionen, bl a Sötvattenstång.

                Välkomna!
                Haninge akvarieförening

                Kommentar

                • Apistojohan
                  • January 2014
                  • 262

                  #38
                  Onsdagen den 9 november är det månadsmöte i Haninge akvarieförening. På programmet. Den här gången håller Mikael Thollesson ett föredrag med titeln "Äta eller ätas". Mikael är disputerad och till vardags verksam vid Uppsala universitet. Mer info finns i första inlägget. Se även här.

                  Välkomna!
                  Haninge akvarieförening

                  Kommentar

                  • Apistojohan
                    • January 2014
                    • 262

                    #39
                    Månadsmöte/julmöte i Haninge akvarieförening idag (14 december). Mer info i första inlägget. Jag tar åtminstone med mig lite växter till mötesauktionen.
                    Välkomna!
                    Haninge akvarieförening

                    Kommentar

                    • Apistojohan
                      • January 2014
                      • 262

                      #40
                      Månadsmöte i Haninge akvarieförening onsdagen den 11 januari. Mer info finns i det första inlägget. Notera att vi har en annan möteslokal den här gången: Kulturhuset bredvid Haninge C.

                      Jag tar nog med mig en del växter till mötesauktionen.

                      Välkomna.
                      Haninge akvarieförening

                      Kommentar

                      • Apistojohan
                        • January 2014
                        • 262

                        #41
                        Nu drar höstsäsongen igång. Onsdagen den 13 september är det månadsmöte i Haninge akvarieförening. På programmet. Vi hälsar gamla och nya medlemmar välkomna och inleder med ”Fisko” och utlottningen av månadens fisk eller växt. Vi gästas av Thorbjörn Hongslo som håller ett föredrag med titeln "Sjukdomar på akvariefiskar och dammfiskar". Tipstolva hinner vi givetvis också med och en mötesauktion (mötesprogram här).
                        Plats: Torvalla simhall, Dalarövägen 66, 136 45 Handen (karta och vägbeskrivning här).
                        Tid: Onsdagen den 13 september kl. 19.00
                        Välkomna!

                        Jag tar nog med mig en del växter till mötesauktionen, bl a Fissidens fontanus.
                        Senast redigerad av Apistojohan; 12 September 2017, 10:31.
                        Haninge akvarieförening

                        Kommentar

                        • Apistojohan
                          • January 2014
                          • 262

                          #42
                          Onsdagen den 11 oktober är det månadsmöte i Haninge akvarieförening. På programmet. Vi hälsar gamla och nya medlemmar välkomna och inleder med ”Fisko” och utlottningen av månadens fisk eller växt. Kvällens föredrag handlar om LED och det är HAF:aren Simon S, som håller i det. Tipstolva hinner vi givetvis också med och en mötesauktion (mötesprogram här).
                          Plats: Torvalla simhall, Dalarövägen 66, 136 45 Handen (karta och vägbeskrivning här).
                          Tid: Onsdagen den 11 oktober kl. 19.00
                          Välkomna!
                          Haninge akvarieförening

                          Kommentar

                          • Apistojohan
                            • January 2014
                            • 262

                            #43
                            Onsdagen den 8 november är det månadsmöte i Haninge akvarieförening. Den här gången besöker vi Janne Wester i Södermalms Akvariebutik. Fika, akvarieprat, tipstolva och odlingslotteriet står på programmet (mötesprogram här).
                            Plats: Södermalms Akvarieaffär (Krukmakargatan 3, t-bana Mariatorget).
                            Tid: Onsdagen den 8 november kl. 19.00
                            Välkomna!
                            Haninge akvarieförening

                            Kommentar

                            Arbetssätt...