Akvarieloppis den 9/2 (Haninge akvarieförening)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Apistojohan
    • January 2014
    • 262

    Akvarieloppis den 9/2 (Haninge akvarieförening)

    Hej!
    Söndag den 9 februari är det dags för HAF:s akvarieloppis, en bra chans att köpa och sälja akvarieprylar, fiskar, växter ... Och dessutom en trevlig chans att träffa andra akvarister i verkliga livet.
    Plats: Runstensskolans matsal vid Haninge centrum (Runstensvägen 9, 136 46 Handen)
    Tid: Försäljning från kl. 12

    Mer information: http://haningeakvarieforening.se/varauktion_27.htm

    Hjärtligt välkomna!

    Mvh Apistojohan (jepp, ny här)
    Haninge akvarieförening
  • Apistojohan
    • January 2014
    • 262

    #2
    Potentiella köpare kan ju använda tråden till att berätta vad de är intresserade av att köpa och säljare kan gärna berätta vad de tänker sälja. Det kan både köpare och säljare ha glädje av. Corydoras hastatus skulle t ex intressera mig, om någon vill sälja.

    Tänk även på att ta med kontanter och då gärna inte bara femhundringar.

    Välkomna!
    Haninge akvarieförening

    Kommentar

    • ampe
      • August 2007
      • 1073

      #3
      Bra ide! Jag är främst sugen på massa nya växter och bra graderade räkor. CB el CR. Sen vet man aldrig vad man kan tänkas bli sugen på.
      Återfallsakvarist.

      Kommentar

      • ampe
        • August 2007
        • 1073

        #4
        Just det! Om nån har en guldancistrushona skulle jag bli asglad!
        Återfallsakvarist.

        Kommentar

        • Apistojohan
          • January 2014
          • 262

          #5
          Jag tror att en föreningsmedlem tar med sig räkor med olika gradering iallafall. Förhoppningsvis får du det du vill ha, ampe.
          Haninge akvarieförening

          Kommentar

          • Apistojohan
            • January 2014
            • 262

            #6
            Imorgon är det dags. Kl. 12 börjar det för köparna och säljarna registrerar sina varor innan dess.
            Kom ihåg kontanter.

            Välkomna!
            Haninge akvarieförening

            Kommentar

            • Apistojohan
              • January 2014
              • 262

              #7
              Hej!
              Nu är loppisen av klarad och vi får tacka säljare ochköpare (och de som jobbade; jag knallade mest runt i min Candlemass-t-shirt ochsvarade på frågor och pratade med folk). Lite feedback vore bra.
              Vad var bra och vad har ”förbättringspotential”?
              Var informationen/annonseringen före loppisen bra?
              Var informationen på loppisen bra?
              Fungerade presentationen av objekten?
              Borde vi använda fler bord för försäljningsobjekten?
              Hur fungerade det organisatoriskt?
              Hur var kvaliteten på sakerna och utbudet?
              Något annat?

              Det vore kul om någon har några kommentarer. För min delvar det första Haningeloppisen (har bott långt borta och bara varit hemma ochknegat på storauktionen) och jag får erkänna att den inledande ”gräshoppssvärmen”som kastade sig över objekten var en aning stressande. Fördelen är att det var slutungefär kl. 14.30.

              Jag tror även att det för framtiden kan vara värt attsom säljare eller köpare gapa om vad man tar med sig i förväg eller vad man ärintresserad av. Till det har vi ju olika akvariefora idag.

              (Mina frågor ligger ute på Zoopet, Plantswap, Diskusforum,Ciklid-forumet och Redbee, .)
              Haninge akvarieförening

              Kommentar

              • heba
                • September 2013
                • 847

                #8
                Ett kul "evenemang" som jag kommer att återkomma till (om det blir fler) vill jag skriva först!
                Det negativa var det du beskriver som "gräshoppssvärmen", galet trångt och en riktig huggsexa där alla sliter i påsarna och inte släpper fram varandra. Kunde man ha löst detta med en större lokal, större bord, flera bord?
                Informationen innan var bra, men presentationen av objekten syntes inte då det var så mycket folk runt bordet.
                Mkt bra kvalite på varorna.
                Jag gick hem nöjd med mina påsar och ser fram emot en ny loppis!
                /Helene

                180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                Kommentar

                • Apistojohan
                  • January 2014
                  • 262

                  #9
                  Hej Heba!
                  Tack för kommentarerna. Jag tror inte att ett lokalbyte är aktuellt. Vi har kört storauktionen där i en djäkla massa år, så lokalen är inarbetad och folk hittar dit.
                  Men vi får tänka på hur vi ska använda lokalen nästa gång och några fler bord skulle definitivt ha varit vettigt för att få mer spridning på både objekt och köpare.

                  Själv inbillar jag mig att det inför kommande evenemang dessutom vore bra om säljare och köpare i förväg anger vad de ska ha med sig eller är intresserade av. Det är standard i Norge inför auktionerna. På akvaforum.no finns det alltid en tråd för varje auktion. Vi skulle exempelvis kunna använda Zoopet på samma sätt (eller ett annat forum).

                  /Johan
                  Haninge akvarieförening

                  Kommentar

                  Arbetssätt...