Storauktion

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nothobranchius
    • November 2008
    • 83

    Storauktion

    Stockholmsakvaristernas och Uppsala akvarieförening ska tydligen ha auktion samma dag
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Lite onödigt kan man absolut tycka.
    Det bästa vore förstås att de olika akvarieföreningarna i en region först kollade med varandra innan de bokade datum.
    Om inte annat när man direkt bestämt sig för ett datum mailar Zoopet om detta så att det hamnar i kalendern här och sedan kan olika föreningar kolla om ett visst datum redan är "upptaget" och istället välja ett annat.
    Föreningsverksamheten i Sverige är inte så stor så akvarieföreningarna borde åtminstone inte konkurrera med varandra
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • viktorbj
      • April 2013
      • 405

      #3
      jag förstår inte varför dom har Auktion samma dag att det blev så av en slump skulle jag inte kunna tro.

      Kommentar

      • AffeAlien
        • December 2011
        • 655

        #4
        Självklart bokade vi samma dag med flit för att få så lite folk som möjligt till båda auktionerna. :P

        Vi jobbar på att hitta någon lösning så vi inte ska ha samma dag, vilken som flyttar är inte klart men kanske så att Uppsala har sin i oktober i stället.
        Vi får håller er uppdaterade helt enkelt.
        Mvh Alf

        Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

        Kommentar

        • keen-eyed
          • January 2009
          • 409

          #5
          Sv: Storauktion

          Örebro har just spikat sin auktion till 26/10 så vore bra om Uppsala då inte tog det datumet heller Är oftast många sthlmare samt i våras även uppsalafolk som var där

          Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
          &

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            #6
            Jag dyker upp och snor din azul affe.. eftersom suget är enormt efter stora, arga fiskar tar jag den för 300kr

            On; t affe.. om inte jimmy eller teggner hojtar till får du gärna lägga in en notis på rovfisk också när du vet hur det blir..
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av keen-eyed
              Örebro har just spikat sin auktion till 26/10 så vore bra om Uppsala då inte tog det datumet heller Är oftast många sthlmare samt i våras även uppsalafolk som var där
              Fast man skall nog inte räkna med att föreningarna läser enskilda forumtrådar på Zoopet för att veta om någon datum är "upptagen"
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • keen-eyed
                • January 2009
                • 409

                #8
                Sv: Storauktion

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Fast man skall nog inte räkna med att föreningarna läser enskilda forumtrådar på Zoopet för att veta om någon datum är "upptagen"

                Näe men när det uppenbarligen iaf är nån som verkar aktiv i Uppsala som skriver kanske iaf. Den kan framföra det då eller? Det är väl ändå bättre att försöka informera när man precis fått reda på det.

                Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
                Senast redigerad av keen-eyed; 12 August 2013, 19:29.
                &

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Ursprungligen postat av keen-eyed
                  Näe men när det uppenbarligen iaf är nån som verkar aktiv i Uppsala som skriver kanske iaf. Den kan framföra det då eller? Det är väl ändå bättre att försöka informera när man precis fått reda på det.

                  Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
                  Jepp instämmer - att göra något är bättre än att inte göra något alls

                  Men som jag skrev ovan så finns det ännu bättre sätt. Det ligger för övrigt redan 2 st auktioner i Stockholm inlagda i Kalendern på fösrta sidan - så det är 2 datum det helst inte skall kollidera med
                  Senast redigerad av Kjell Fohrman; 12 August 2013, 20:25.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • fragster
                    • January 2013
                    • 50

                    #10
                    Var kan man hitta mer info om dessa spännande auktioner?

                    Kommentar

                    • keen-eyed
                      • January 2009
                      • 409

                      #11
                      Sv: Storauktion

                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Jepp instämmer - att göra något är bättre än att inte göra något alls

                      Men som jag skrev ovan så finns det ännu bättre sätt. Det ligger för övrigt redan 2 st auktioner i Stockholm inlagda i Kalendern på fösrta sidan - så det är 2 datum det helst inte skall kollidera med
                      Vi har efter påtryckningar bara fått datumet på auktionen än så länge pga. Semestertider.

                      Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
                      &

                      Kommentar

                      Arbetssätt...