Jag tackar för mig i NCS

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    Jag tackar för mig i NCS

    Jag har bett att få stiga ned från mitt uppdrag i NCS, men stannar kvar tills ny medlemsansvarig hittats. Dvs det finns en ledig position om någon är lite sugen.

    Kanske kommer jag synas lite mer här, det visar sig.
    Checking out...
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #2
    Tråkigt.. du är ju en av de få inbitna ciklid-tokarna jag tål.. hoppas det inte ligger något gnabb bakom utan att du bara inte pallar.. well.. du seglade skeppet väl så länge det varade..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av DaRe
      Jag har bett att få stiga ned från mitt uppdrag i NCS, men stannar kvar tills ny medlemsansvarig hittats.
      Synd - du har gjort ett bra jobb i NCS
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11218

        #4
        Kan bara hålla med. Jag tycker det är riktigt synd då du gjort mycket och bra arbete som synts. Gjort mycket reklam för föreningen som verkligen behövs.
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Ursprungligen postat av DaRe
          Jag har bett att få stiga ned från mitt uppdrag i NCS, men stannar kvar tills ny medlemsansvarig hittats. Dvs det finns en ledig position om någon är lite sugen.

          Kanske kommer jag synas lite mer här, det visar sig.
          Väldigt tråkigt om detta fullföljs, jag tror NCS förlorar mycket på detta...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            #6
            Med din positiva inställning och vänliga bemötande mot alla nya medlemmar, kommer du att bli svår att ersätta. Det var tack vare dig, jag blev medlem i NCS.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              #7
              Mycket tråkigt att höra, du har verklingen varit ett stort stöd för mig som fototävlingsansvarig och som föregående talare så har du alltid haft ett vänligt bemötande mot alla nya medlemmar och jag tror att Ncs tappar mycket om du "försvinner"
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Ursprungligen postat av DaRe
                Kanske kommer jag synas lite mer här, det visar sig.
                Självklart är du välkommen att skriva mer här - det fanns ju som sagt tid till det innan du blev rejält aktiv på ciklid.org.
                Kan förstå att du efter det inte han med eftersom det väl nästan har varit du i styrelsen som hållit igång ciklid.org.

                Men när man inte orkar/har tid/känner för att fortsätta så tycker jag dock att det är helt riktigt att stiga åt sidan - jag hoppas dock att någon annan kan ta över ditt jobb för bra hemsidor behövs. Idag verkar det tyvärr som om allt skall gå via Facebook och Facebook har säkert också fördelar, men i det långa loppet är det definitivt inte bra för vare sig föreningar eller hobbyn.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Christer5

                  #9
                  Att Facebook tagit över en hel del är väl att man där kan diskutera byten,sälj och köpes och då tas andra spörsmål upp samtidigt.

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    #10
                    Jag tackar för mig i NCS

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Facebook har säkert också fördelar, men i det långa loppet är det definitivt inte bra för vare sig föreningar eller hobbyn.
                    Hur bygger du argumenteringen här?

                    Nästan alla har Facebook, det syns verkligen att hobbyn lever på de olika sidor som finns. Det finns ingen som helst konkret undersökning som går på din linje, i ett samhälle där kommunikationskraven ökar konstant.

                    Du sitter helt enkelt och antar att det är negativt, helt utan anledning. Då är Zoopet också livsfarligt för hobbyn, fast det går lite långsammare.
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Ursprungligen postat av Christer5
                      Att Facebook tagit över en hel del är väl att man där kan diskutera byten,sälj och köpes och då tas andra spörsmål upp samtidigt.
                      Nja det har man ju också kunnat på t.ex. ciklid.org och på plantswap. se etc.
                      Att facebook tar över beror nog mest på att de som frågar inte vill söka efter ett svar vilket tar tid utan vill fråga och ha ett direkt svar. Det är en snuttifiering av hobbyn och inte en fördjupning, men det är som sagt tidens rand och inte så mycket att göra åt.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                        Hur bygger du argumenteringen här?

                        Nästan alla har Facebook, det syns verkligen att hobbyn lever på de olika sidor som finns. Det finns ingen som helst konkret undersökning som går på din linje, i ett samhälle där kommunikationskraven ökar konstant.

                        Du sitter helt enkelt och antar att det är negativt, helt utan anledning. Då är Zoopet också livsfarligt för hobbyn, fast det går lite långsammare.
                        Jepp - Det akvaristika läget idag i Sverige håller en klart lägre nivå än för 20 år sedan (dvs före internet) och Zoopet liksom alla andra hemsidor är ett litet steg bakåt för hobbyn, sidor typ Facebook är ytterligare ett jätteskutt bakåt - men som sagt. Utvecklingen kan inte stoppas vare sig vi tycker den är bra eller dålig.

                        Nu skall vi kanske inte diskutera Facebook här i denna tråd (starta gära istället en egen tråd om ni vill diskutera detta) utan denna tråd är ju DaRes tråd och det är som sagt tråkigt att han kliver åt sidan I NCS och jag hoppas att andra kan ta över.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Christer5

                          #13
                          Tyvärr är det nog så.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            #14
                            Jag vill bara "chima in" med andra här i tråden. Trist att du David kliver av.
                            Som för en del andra, var det du som fick även mig att gå med i NCS, mycket tack vare ett välkomnande sätt.
                            Hoppas vi får se dig lite mer frekvent här på Zoopet!

                            Kommentar

                            Arbetssätt...