Utställning 2014

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    Utställning 2014

    Boka upp första helgen i april 2014 fredag till söndag för då kommer det största (förhoppningsvis) akvaristiska eventet i sverige att gå av stapeln i Baltiska hallen i Malmö.
    Vi har hela foaljen över 2000 kvm till vårt förfogande och tanken är att här skall bli utställning, mässa samt föredrag.
    Bl.a kommer vårt internationella Diskuschampionat och ciklidstämman (nästan klart) att hållas här
    Föreningar kommer också att få en gyllene chans att visa upp sig kostnadsfritt.
    Föredrags hållare som redan tackat ja är bla
    Hudson Crizanto Söt o saltvattenfisk exportör från Brasilien som kommer o tala om ett projekt med IBAMA om hållbart fisk i amazonas.
    Hans Evers kommer bl. a att tala om malar med ciklider.
    Så boka upp denna helg i almenackan o känner du någon som vill ställa ut, föreningar eller företag så skicka ett mail till Lasse Omfors. lars-olof@omfors.se
    Senast redigerad av kaj.p; 22 May 2013, 12:52.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det ska bli riktigt trevligt, jobbhelg för min del men den får bytas bort!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Ja dit kommer jag garanterat att åka - detta ser vi verkligen fram emot
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #4
        Detta vill inte jag missa så jag skall dit

        Ha gärna fortlöpande info i tråden
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • lofstrog
          • November 2009
          • 989

          #5
          Kommer att bli kul att träffa alla där. Den här gången ska jag vara med i dagarna tre(minst)
          Discus for life

          Kommentar

          • kaj.p
            • June 2002
            • 2952

            #6
            Ja så är det tänkt just nu har jobbar vi på Chris Lukhaup som är väldigt sugen på o komma.
            Han kan detta med foto vill jag lova. http://www.flickr.com/photos/chrislukhaup/
            Nordiska Diskus Sällskapet
            Hallandsakvaristerna
            BAK Gcg Maf NCS

            Kommentar

            • Palmberg
              • May 2010
              • 164

              #7
              Jäklar i min lilla låda, den däringa Chris var en fena på att fota
              Ha det! /Henke
              Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                #8
                Ursprungligen postat av H@nky
                Jäklar i min lilla låda, den däringa Chris var en fena på att fota
                Jepp - fast han är sämre på att dyka upp när han lovat
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Perlan
                  • July 2012
                  • 79

                  #9
                  Ursprungligen postat av lofstrog
                  Kommer att bli kul att träffa alla där. Den här gången ska jag vara med i dagarna tre(minst)
                  Klart du ska. vi räknar kallt med att du har två tre akvarie där, där du ställer ut dina grön blåa

                  Kommentar

                  • kaj.p
                    • June 2002
                    • 2952

                    #10
                    Steve Chester är nu också klar Steve jobbar på The blue planet och är en hejare på dvärgciklider.
                    Nordiska Diskus Sällskapet
                    Hallandsakvaristerna
                    BAK Gcg Maf NCS

                    Kommentar

                    • lofstrog
                      • November 2009
                      • 989

                      #11
                      Utställning 2014

                      Ursprungligen postat av Perlan
                      Klart du ska. vi räknar kallt med att du har två tre akvarie där, där du ställer ut dina grön blåa
                      Nja, vi får väl se om jag tycker att någon duger. Kanske finns det andra kandidater än GreenXBlue
                      Discus for life

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        #12
                        Ursprungligen postat av kaj.p
                        Steve Chester är nu också klar Steve jobbar på The blue planet och är en hejare på dvärgciklider.
                        http://ndss.se/index.php?lang=en
                        Kul! då skall jag gå på hans föredrag
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • kaj.p
                          • June 2002
                          • 2952

                          #13
                          Mer som är på G


                          * MAF (Malmös Akvarie Förening ) kommer att ha en nano tävling samt en akvarieutställning.
                          * Det jobbas på att få till stånd ett räkchampionat i vår lokal.
                          * NCS kommer att ha sin ciklidstämma under samma helg.
                          * Brev till akvarie föreningar har / skall skickas för att bjuda in dem att berätta om sin hobby samt ställa ut sin fisk, kostnadsfritt!
                          * Vi kommer att ha utställare som säljer fisk ,mat,produkter ect.
                          * Lotter under helgen samt ett dyrings lotteri på championats middagen.
                          * Rykten går även att vi har en vagn med vildsvinskebab utanför vår lokal.
                          Nordiska Diskus Sällskapet
                          Hallandsakvaristerna
                          BAK Gcg Maf NCS

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            #14
                            Vore himla kul om det också blir en akvarieutställning
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • kaj.p
                              • June 2002
                              • 2952

                              #15
                              En liten presentation av Steve Chester.
                              Who is Steven Chester?
                              Hello Kaj and all those at the Nordic cichlid society, thank you all for the kind invite to your convention and for the opportunity to come and talk to you about fish and my passion for dwarf cichlids!
                              Kaj asked for a short ‘Who am I’ so here it go’s…
                              • Steven Chester
                              • 35 years of age
                              • Married with three Children
                              • Live in Runcorn, 20 miles away from both Liverpool and Manchester.
                              • I have had a interest in fish since I was old enough to walk!
                              • My earliest fish memory was digging ponds in my Grandfathers garden and .catching Gasterosteus aculeatus to keep in there! This was 1980-1981
                              • I started my first aquarium at the age of eight and kept my first tropicals in my early teens.
                              • From there I bred my first tropical fish (Poecilia reticulate) and then my first egglayer (Pelvicachromis pulcher) which started a lifelong interest and passion for soft water dwarf cichlids.
                              • I keep a lot of tanks in a custom built fishroom, at the last count I had 75 tanks, the majority are 40litre but range from 5litre to 300litre.
                              • I have to-date bred 342 species of freshwater fish. Over 100 of these are dwarf cichlids from all the major groups.
                              • I am a active member of my local club which is Preston and District aquarist society. And am a ex committee member of the British cichlid association, I remain a active member and work hard for British aquarists to promote the hobby and encourage new members.
                              • I am a professional aquarist and work in one of the Uk’s largest public aquariums – Blue Planet aquarium http://www.blueplanetaquarium.com/ here I hold the job title of Freshwater aquarist, I get to mess around with fish 24/7  and get paid for it… My dream job...

                              I can give several talks to Swedish aquarists so will leave it up to your members to decide.. Here are a few suggestions.
                              Dwarf cichlids – A basic overview to those new to this group. Covering species, habitats, tank selection, feeding, breeding
                              Dwarf cichlids – Breeding and raising the British way, a look at hobbiest and professional dwarf cichlid breeding within the UK.
                              Dwarf cichlids – A guide around some of the dwarf cichlid fishrooms in the UK, their setup
                              Nordiska Diskus Sällskapet
                              Hallandsakvaristerna
                              BAK Gcg Maf NCS

                              Kommentar

                              Arbetssätt...