Utställning 2014

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lofstrog
    • November 2009
    • 989

    #91
    De senaste nyheterna på skd.se – Lokala nyheter levererade av Bonnier News Local.



    Sent from my iPad Mini using Tapatalk Pro
    Discus for life

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #92
      Hemma igen från tre mycket trevliga och givande dagar på akvariemässan i Malmö. Stort tack till arrangörerna för ett väldigt bra evenemang

      Senare i veckan dyker det upp en artikel här på zoopet från evenemanget
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #93
        Stort tack till alla arrangörer och deltagare som har gjort denna Akvariehelgen i Malmö så trevlig och givande!
        Fiskarna som jag fick med mig hem har precis kommit i sina akvarier och jag själv är både trött, nöjd och glad
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #94
          Haha.. vilken helg.. sitter fortfarande i bilen med 3 stora lådor som börjar lukta suspekt.. byter vatten på mackar och ber till akvariegudarna..

          Fredag, grumligt vatten

          Lördag, fiskarna sköter sig som små änglar, snackar lite skit med bla erik åhlander och kjell i egen hög person, vattnet är kristallklart (stort tack till killisällskapet som lånade ut ett vortexfilter).. Dessvärre släpper mittstaget som inte är genomhärdat (blandning av för hastig fyllning och lite klen konstruktion på karet som borde haft 2 mittstag dvs 2cm buktning i frontrutan, vi bestämmer oss för att tömma och avetablera direkt på morgonen med nedskärning av karet och allt vad det innebär..

          Håll tummarna för de stackars fiskarna nu och tack för alla roliga besökare och intresset, det vi lärt oss av detta är som vanligt absolut ingenting bjuder någon upp till dans igen kommer vi garanterat fast med ett beprövat kar..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #95
            Ursprungligen postat av ettfettbranamn
            Haha.. vilken helg.. sitter fortfarande i bilen med 3 stora lådor som börjar lukta suspekt.. byter vatten på mackar och ber till akvariegudarna..

            Fredag, grumligt vatten

            Lördag, fiskarna sköter sig som små änglar, snackar lite skit med bla erik åhlander och kjell i egen hög person, vattnet är kristallklart (stort tack till killisällskapet som lånade ut ett vortexfilter).. Dessvärre släpper mittstaget som inte är genomhärdat (blandning av för hastig fyllning och lite klen konstruktion på karet som borde haft 2 mittstag dvs 2cm buktning i frontrutan, vi bestämmer oss för att tömma och avetablera direkt på morgonen med nedskärning av karet och allt vad det innebär..

            Håll tummarna för de stackars fiskarna nu och tack för alla roliga besökare och intresset, det vi lärt oss av detta är som vanligt absolut ingenting bjuder någon upp till dans igen kommer vi garanterat fast med ett beprövat kar..
            Du är säker på att det inte är du som börjar lukta eftersom du inte han duscha under hela helgen

            Fast det var ju förstås nära att fick duscha framför ert akvarium med yngel

            Trevligt att träffas
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              #96
              Haha.. kan ha varit det men luktar jag sådär hittar jag nog mig själv i dödsannonserna imorgon.. mycket trevligt faktiskt tack för tipsen med karet också, vi övervägde det men tog det säkra före det osäkra..

              Ynglena är nog 5år plus allihop, de blir inte mycket större oftast..

              Några av fiskarna ser medtagna ut men inga förluster för någon.. grymt arrangerat och kul att se räkor och diskus också, mycket man inte visste fanns.. var sugen på en green phantom också men vill hitta en som blir 30cm+
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                #97
                Det har spridit sig ända till Borås om vad vi hade för oss i Malmö, detta stod i Borås Tidning imorse
                Bifogade filer
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48147

                  #98
                  Kul när det skrivs om det hela i tidningarna
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #99
                    Jag måste ha dåligt minne - men var det inte denna som blev Grand Champion?
                    Bifogade filer
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • lofstrog
                      • November 2009
                      • 989

                      Har svårt att skilja på Clives fiskar. Han hade ju fyra stycken lika fina fiskar som var i akvarierna bredvid varandra. Tror att det var den längst till höger som vann.

                      Tror det var denna som Clive Brampton från http://www.northantsdiscus.com/shop/ vann med. Fisken kommer från http://www.rickydiscus.com/

                      Klicka på bilden för större version

Namn: Snackeskin Scarlet.jpg
Visningar: 1
Storlek: 131,2 KB
ID: 2157258
                      Discus for life

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        Och det verkar vara samma som på mitt foto - den på mitt foto var i alla fall en klassvinnare fast jag vet inte om den också var en GC-vinnare
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • lofstrog
                          • November 2009
                          • 989

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Och det verkar vara samma som på mitt foto - den på mitt foto var i alla fall en klassvinnare fast jag vet inte om den också var en GC-vinnare
                          Japp, då har du säkert rätt bild. Klassvinnaren, tror det var i Patterned-klassen, blev också Grand Champion.
                          Discus for life

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            Jag gillade de där kycklingarna.. Gula kroppar och orangea "ben".. (Proffset har talat).. :S
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              Ursprungligen postat av lofstrog
                              Japp, då har du säkert rätt bild. Klassvinnaren, tror det var i Patterned-klassen, blev också Grand Champion.
                              Nja - begriper "inget" av diskus men Clives Striped fick ju 88,4 poäng och Clives Patterned fick ju 83,05 poäng så rent logiskt så borde det ju ha varit Striped-varianten som vann
                              Senast redigerad av Kjell Fohrman; 07 April 2014, 12:05.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • lofstrog
                                • November 2009
                                • 989

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Nja - begriper "inget" av diskus men Clives Striped fick ju 88,4 poäng och Clivers Patterned fick ju 83,05 poäng så rent logiskt så borde det ju ha varit Striped-varianten som vann
                                Låter som du har rätt. Du har bättre koll än vad jag har
                                Discus for life

                                Kommentar

                                Arbetssätt...