Vad finns det för gemensamma forum för akvarister i Linköping?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jakob031
    • November 2012
    • 18

    Vad finns det för gemensamma forum för akvarister i Linköping?

    Har hittat Linköpings Akvarieförenings hemsida men den ger ingen kontaktinformation. Facebookgruppen är sluten och liten (28 medlemmar mot tex Norrköpings Akvarister som har 190 medlemmar i sin grupp) så det kanske är en privat grej.

    Tar gärna emot tips på intressegrupper i Linkan, jag antar att jag har missat något?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Dom i Linköping tycker väl att det är trevligare att träffas IRL
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Jakob031
      • November 2012
      • 18

      #3
      Hehe det låter old school och analogt

      Väldigt trevligt såklart, men det är ju bra att ha något på nätet för mer lokala funderingar och förfrågningar.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Det finns ju flera forum på nätet och jag har lite svårt att tro att det går att få ihop ett lokalt forum som kan ha någon större aktivitet.

        Linköpings Akvarieförening är ju en mycket aktiv akvarieförening som arrangerar en hel del möten men de som är med där har väl ofta något specialintressen och om de är aktiva på nätet så söker de sig väl till en hemsida som har anknytning till deras intresse.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Wilhelm
          • October 2002
          • 604

          #5
          Linköping akvarieföreningens hemsida blev hackad för någon vecka sedan och dagen därpå ersatt med en ny sida men med enbart information om akvariemötet vi ska ha nu på måndag den 14:e.
          Vi kommer naturligtvis att se till att mer info kommer att finnas på sidan, men som Kjell skriver, så är det roligare och mer givande att träffas IRL!
          Du är välkommen på måndag Jakob!
          Wilhelm
          Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
          www.ciklid.org www.aquafish.info

          Kommentar

          • Jakob031
            • November 2012
            • 18

            #6
            Norrköpings Akvarister har som sagt 190 medlemmar så det verkar inte så svårt. Jag försöker inte dra uppmärksamheten från ditt forum. Jag försöker få kontakt med folk i Linköping.

            Kommentar

            • Jakob031
              • November 2012
              • 18

              #7
              Tack så mycket Wilhelm! Tråkigt med sidan! Hacka en akvarieförenings hemsida, vad kan det ge.... Lycka till med återuppbyggnaden!

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Ursprungligen postat av Jakob031
                Norrköpings Akvarister har som sagt 190 medlemmar så det verkar inte så svårt. Jag försöker inte dra uppmärksamheten från ditt forum. Jag försöker få kontakt med folk i Linköping.
                Fast hur många möten arrangeras i Norrköping.
                Zoopet har för övrigt mer än 30.000 registrerade medlemmar fast inte riktigt så många är aktiva här om man säger så
                Så att man har ett visst antal medlemmar säger definitivt inte så mycket om aktiviteten.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Jakob031
                  • November 2012
                  • 18

                  #9
                  Sant, hellre 28 aktiva än 190 passiva. Men, om medlemsantalet är den enda information jag har väljer jag att gå på det högre talet.

                  Kommentar

                  • Wilhelm
                    • October 2002
                    • 604

                    #10
                    Nu får man sålla lite vad som skrivs på facebookssidor!
                    Så hellre info från 28 aktiva än 190 passiva där det mesta som skrivs är sån som man hört, trott eller läst på facebook och andtra sidor på internet!
                    Välkommen till Linköping den 14:e januari på Naturcentrum kl 1900
                    Sen varför hackar man en akvarieföreningssida?
                    Det kan nog bara ynglen som gjorde det svara på! Dom tyckte säkert att de var jätteduktiga! Dom är också välkomna till oss för vidare diskussion!
                    Wilhelm
                    Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                    www.ciklid.org www.aquafish.info

                    Kommentar

                    Arbetssätt...