NVSA Nordvästra skånes akvarister??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elice
    • September 2008
    • 55

    NVSA Nordvästra skånes akvarister??

    Har försökt komma i kontakt med nvsa men det verkar inte vara en aktiv förening. Någon som vet om den är igång fortfarande? Visst man kan logga in på deras hemsida och bli medlem i forumet. Men skulle vilja komma i kontakt med någon ansvarig.
    MVH Magnus
  • Elice
    • September 2008
    • 55

    #2
    Okej efter som inte NVSA verkar vara aktivt längre så frågar jag om någon annan akvarieförening skulle kunna att tänka sig komma till Djurparken i Helsingborg den 4/8-12 och prata om akvarium. Då vi har ett tema med husdjur så det kommer att vara föreningar från Reptiler,fåglar,kaniner,marsvin och skulle gärna ha akvarie folk dit.
    MVH Magnus

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Kolla upp med MAF, Malmö Akvarieförening.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        senaste aktiviteten på detta forum av en av huvudpersonerna i den förening var i nov 2011.

        verkar hastigt ha insomnat på här och där
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Elice
          • September 2008
          • 55

          #5
          Tack så mycket för det förslaget. Ja ska höra med chefen vad han säger om det.

          Kommentar

          • Elice
            • September 2008
            • 55

            #6
            Ja de har svarat och föreningen är tydligen inte aktiv längre utan i mer "dvala".

            Kommentar

            • Elice
              • September 2008
              • 55

              #7
              Chefen har varit i kontakt med Malmö akvarieförening men inte fått något svar. Hade varit trevligt om de kunde komma, och berätta lite om akvarie hobbyn. Så är det någon som känner någon där så be dem höra av sig till http://www.djurparken-hbg.se/kontakt/ eller svara här så kan jag vidarebefodra.
              MVH Magnus
              Senast redigerad av Elice; 02 August 2012, 20:19. Anledning: otydlig

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                #8
                Det är inte Aktivt längre sist jag pratade med Nina.
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • Elice
                  • September 2008
                  • 55

                  #9
                  Japp har förstått det, synd. Vad jag menade i förra inlägget var att han har försökt få kontakt med Malmö akvarieförening men inget svar där. Hade varit kul med en akvarieförening representerad där då temat för dagen är sällskapsdjurens dag. Och kunnat berätta om akvariehobbyn. Tyvärr så är tiden "lite" knapp då det är på Lördag 4/8.

                  Kommentar

                  • daniel_i_malmö
                    • April 2002
                    • 1103

                    #10
                    Bara ett förtydligande: Malmö Akvarieförening är i allra högsta grad aktiv. Om du inte lyckats få kontakt med oss under sommaren beror det med all säkerhet på semestertider.

                    Vi rivstartar vår termin med kräftskiva i augusti, nanoutställning i Lund i början av september och sedan möten och föredrag varje månad som vanligt, och utöver det andra aktiviteter såsom utflykter och resor.
                    Malmö Akvarieförening
                    no hope, no harm, just another false alarm

                    Kommentar

                    • Elice
                      • September 2008
                      • 55

                      #11
                      Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                      Bara ett förtydligande: Malmö Akvarieförening är i allra högsta grad aktiv. Om du inte lyckats få kontakt med oss under sommaren beror det med all säkerhet på semestertider.

                      Vi rivstartar vår termin med kräftskiva i augusti, nanoutställning i Lund i början av september och sedan möten och föredrag varje månad som vanligt, och utöver det andra aktiviteter såsom utflykter och resor.
                      Jo då det har jag förstått. Har jag påstått det så har det blivit ett missförstånd. De som inte var igång just nu var NVSA. Jo jag kan förstå att det är semestertider, och folk har annat att göra. Sen så var vi sent ute också. Hoppas att det kan bli ett annat tillfällen där ni kanske kan medverka. För det som saknades denna dag var en akvarieförening som kunde informera om akvarie hobbyn.
                      MVH Magnus
                      Senast redigerad av Elice; 15 August 2012, 17:55.

                      Kommentar

                      • Nina82
                        • January 2008
                        • 6610

                        #12
                        Hej.
                        NVSA är sedan ett år tillbaka nedlagt pga. bristen på eldsjälar. När jag och Eddy kom med i föreningen var föreningen redan då ett snabbsjunkande skepp och även om vi hela tiden hade nya medlemmar var vi aldrig tillräckligt många eldsjälar mot slutet.
                        Så när jag och Eddy beslutade att lägga av sjönk skeppet som en sten...
                        Vi har rekommenderat MAF till alla våra medlemmar och till de som kontaktat oss. Kan varmt rekommendera MAF som alltid varit tillmötesgående och hjälpsamma.
                        Mvh. Nina Granheim
                        Fd. sekreterare i NVSA
                        12L 12L 24L 24L 24L 24L
                        38L 54L 54L 63L 450L

                        Kommentar

                        Arbetssätt...