FishBase-symposium 2011

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Åhlander
    • January 2006
    • 1881

    FishBase-symposium 2011

    Årets FishBase-symposium är redan nu på måndag och sista anmälningsdag på torsdag denna vecka.

    Årets ämne är karpfiskar, och bland föredragshållarna märks bland andra Ralf Britz och Maurice Kottelat. Platsen är Naturhistoriska riksmuseet i Stockholm - och det är gratis!

    Här finns närmare information:

  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Ursprungligen postat av Erik Åhlander
    Årets FishBase-symposium är redan nu på måndag och sista anmälningsdag på torsdag denna vecka.

    Årets ämne är karpfiskar, och bland föredragshållarna märks bland andra Ralf Britz och Maurice Kottelat. Platsen är Naturhistoriska riksmuseet i Stockholm - och det är gratis!

    Här finns närmare information:

    http://artedi.nrm.se/fishbase/?cat=11
    Mycket intressant - synd att man inte fick reda på det innan
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Britz' föredrag om minifiskar och Kottelats om loaches verkar väldans intressant. Ser fram emot att höra om Britz knäckt hur man odlar Danionella än!
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ursprungligen postat av Azur
        Britz' föredrag om minifiskar och Kottelats om loaches verkar väldans intressant. Ser fram emot att höra om Britz knäckt hur man odlar Danionella än!
        Ja och man kan ju undra vad Alexandra Pascalidou har att säga om karpfiskar
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Gabbi

          • September 2010
          • 23

          #5
          Kanske väldigt mycket. Hon är en oerhört duktig berättare som snappar upp information hon får av andra och rekonstruerar den så att den blir både gripande och fascinerande.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Ursprungligen postat av Gabbi
            Kanske väldigt mycket. Hon är en oerhört duktig berättare som snappar upp information hon får av andra och rekonstruerar den så att den blir både gripande och fascinerande.
            Ja, kanske det - hur som helst hade det varit intressant att lyssna på föredragen på FishBase-symposiet.
            Nåja jag får nöja mig med Takashi Amano i Aarhus nästa helg
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...