Akvariehelg i Göteborg den 30/3-1/4 2012

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Akvariehelg i Göteborg den 30/3-1/4 2012

    Akvariehelg med ciklidstämma
    Tid: Helgen den 30/3-1/4 kommer 2012 års största akvaristiska aktivitet att gå av stapeln i "Göteborg"
    Plats: Sävedalens Folkets Hus i Partille (15 minuter med buss från Göteborg centrum).
    Boendet kommer dels att äga rum på Partille Vandrahem samt på Apple Hotell i Göteborg.
    Arrangör: Göteborgs Ciklidgrupp och Nordiska Ciklidsällskapet

    Vi startar på fredag kväll med samkväm och middag och slutar ca. 13.30 på söndagen.
    Det billigaste fullpaketpriset som inkluderar 2 nätters boende i 4-bäddsrum, 2 frukostar, middag fredag och lördag kväll, lunch på lördag, fika och entré för alla dagar kommer att gå på under 1000 kr!!!!!!!!
    Sedan kommer det förstås att finnas bättre boende, men då går självklart priset upp lite - information om detta kommer i mitten av oktober då man också kommer att kunna anmäla sig.
    Man kommer självklart även att för en billig penning kunna besöka akvariehelgen under dagtid

    Enligt våra planer kommer det att bli hela 13 föredrag under helgen. 7 av föredragen blir huvudföredrag för alla och sedan kommer det också att bli 2x3 "miniföredrag" med lite snävare ämnen och då får man själv välja vilka 3 föredrag man vill lyssna på i de 3 grupperna.
    Nu är 5 föredragshållare klara
    Ad Konings, USA - världens främste expert på malawi- och tanganyikaciklider. Varje år gör han minst 3 expeditioner till dessa sjöar.
    Uwe Werner, Tyskland - är expert på såväl fiskar i Sydamerika, Centralamerika och Västafrika, som på olika sorters skaldjur. Han har gjort åtskilliga expeditioner till fiskarnas ursprungsmiljöer.
    Mikael Håkansson, Sverige - jobbar som ansvarig för fiskarna hos Sveriges särsklassigt största akvariefiskimportör och gör årligen flera resor till fiskarnas ursprungsbiotoper. Han har bl.a. besökt flera platser i Sydamerika, Västafrika, Asien och Oceanien.
    Chris Lukhaup, Tyskland - världens främste expert på skaldjur (räkor, krabbor, kräftor etc.) och även han har åtskilliga gånger besökt dessa djurs ursprungsbiotoper
    Ivan Mikolji, Venezuela - vår mest långväga föredragshållare och han är en fantastisk undervattensfotograf och filmare och kommer att visa såväl en film som att hålla ett föredrag på Akvariehlgen.


    Akvariehelgen kommer också att ha 8 huvudsponsorer som var och en sponsrar med 3.000 kr vilket gör att vi har råd att ta hit så förstklassiga föredragshållare:
    Idag är Skandiamäklarna klara som sponsorer, de övriga presenteras allt efter hand som de blir klara

    Så reservera redan nu helgen den 30/3 - 1/4 för Nordens största akvaristiska händelse under 2012
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 12 September 2011, 09:40.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    #2
    Det där låter ju som det kan bli nåt. Jag förmodar att man inte behöver vara med i arrangörsföreningarna för att delta?
    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Ursprungligen postat av Bygert
      Det där låter ju som det kan bli nåt. Jag förmodar att man inte behöver vara med i arrangörsföreningarna för att delta?
      Nej - självklart behöver man inte var medlem i någon förening. På sin höjd kan en som inte är medlem "missa" NCS årsmötet som äger rum tidigt på söndagsmorgonen.
      Fast å andra sidan så brukar det inte ens vara någon medlemskontroll där - man är nog mest glad över att någon överhuvudtaget har orkat upp

      Så alla är välkomna
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Trevligt, och att man även är ledig är ett plus i kanten!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Trevligt, och att man även är ledig är ett plus i kanten!
          Och om man nu inte skulle råka vara ledig så får man ju se till att man är ledig
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            När kommer anmälningslistorna på de olika paketen ut?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Ursprungligen postat av ansjo
              När kommer anmälningslistorna på de olika paketen ut?
              I mitten av oktober - då har vi helt koll över alla siffror så vi kan ange exakta priser. Men, som sagt, billigt blir det
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #8
                Gott!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  #9
                  Jag ska nog anmäla mig så snabbt som möjligt så att jag inte kan smitaa undan när det väl är dax.
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #10
                    Ursprungligen postat av VisualDarkness
                    Jag ska nog anmäla mig så snabbt som möjligt så att jag inte kan smitaa undan när det väl är dax.
                    Bra idé och dessutom är det begränsat med plats vilket gör det än viktigare att vara ute i god tid
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Hellsson
                      • January 2010
                      • 840

                      #11
                      Detta är ju givet Kommer det finnas något "Paket" för oss som bor runt Gbg som inte behöver sova på hotell? isf pris?
                      Ikväll drar Gcg mötena igång

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        #12
                        Ursprungligen postat av Hellsson
                        Detta är ju givet Kommer det finnas något "Paket" för oss som bor runt Gbg som inte behöver sova på hotell? isf pris?
                        Jepp det blir ett sådant paket

                        Ikväll drar Gcg mötena igång
                        Nja om du menar för hösten så drog det igång för några veckor sedan
                        Fast ikväll är första mötet för hösten i klubblokalen
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          #13
                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Jepp det blir ett sådant paket
                          Så bra!
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • kaj.p
                            • June 2002
                            • 2952

                            #14
                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Bra idé och dessutom är det begränsat med plats vilket gör det än viktigare att vara ute i god tid
                            Har nog missat det i infon. Var är det som är begränsat boendet, föredragslokalen eller samkvämen?
                            Nordiska Diskus Sällskapet
                            Hallandsakvaristerna
                            BAK Gcg Maf NCS

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              #15
                              Ursprungligen postat av kaj.p
                              Har nog missat det i infon. Var är det som är begränsat boendet, föredragslokalen eller samkvämen?
                              Föredragslokalen - men som sagt än så länge har vi ju inte börjat ta in anmälningarna (först i mitten av oktober) så det lär ta tid innan det är fullbokat. Vi kommer också att tala om i god tid innan - men det klart för den som alltid är ute i sista minuten kan tåget ju ha gått.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...