Akvariehelg i Göteborg den 30/3-1/4 2012

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #16
    OK hur många tar lokalen då?
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      Ursprungligen postat av kaj.p
      OK hur många tar lokalen då?
      Vi vet inte riktigt ännu eftersom vi inte har mätt den och ställt ut stolar och bord. Men vi räknar i alla fall med ca. 120 st.

      Sedan har vi ju också en begränsning på lokalerna för miniföredragen - den minsta där tar nog ca. 20 st, den mellanstora ca. 40 st och den stora då som sagt ca. 120 st. Men inte heller där har vi mätt och placerat ut stolar så att vi vet exakt hur många som kommer plats.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • kaj.p
        • June 2002
        • 2952

        #18
        Det måste ju gå o fylla
        Nordiska Diskus Sällskapet
        Hallandsakvaristerna
        BAK Gcg Maf NCS

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #19
          Ursprungligen postat av kaj.p
          Det måste ju gå o fylla
          Ja det är ju plats för fler åhörare än det kom vid bägge tidigare mötena (i Stockholm och Linköping) men å andra sidan blir det nu fler högklassiga föredrag samtidigt som det blir billigare - så fullt blir det nog.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #20
            2 nya föredragshållare klar + 2 nya sponsorer
            De 2 nya föredragshållarna är Joel Malmström samt David Rejdemyhr (se mer info nedan).
            De 2 nya sponsorerna är Akvarielagret och Akvarieteknik


            Akvariehelg med ciklidstämma

            Tid: Helgen den 30/3-1/4 kommer 2012 års största akvaristiska aktivitet att gå av stapeln i "Göteborg"
            Plats: Sävedalens Folkets Hus i Partille (15 minuter med buss från Göteborg centrum).
            Boendet kommer dels att äga rum på Partille Vandrarhem samt på Apple Hotell i Göteborg.
            Arrangör: Göteborgs Ciklidgrupp och Nordiska Ciklidsällskapet

            Vi startar på fredag kväll med samkväm och middag och slutar ca. 13.30 på söndagen.
            Det billigaste fullpaketpriset som inkluderar 2 nätters boende i 4-bäddsrum, 2 frukostar, middag fredag och lördag kväll, lunch på lördag, fika och entré för alla dagar kommer att gå på under 1000 kr!!!!!!!!
            Sedan kommer det förstås att finnas bättre boende, men då går självklart priset upp lite - information om detta kommer i mitten av oktober då man också kommer att kunna anmäla sig.
            Man kommer självklart även att för en billig penning kunna besöka akvariehelgen under dagtid

            Enligt våra planer kommer det att bli hela 13 föredrag under helgen. 7 av föredragen blir huvudföredrag för alla och sedan kommer det också att bli 2x3 "miniföredrag" med lite snävare ämnen och då får man själv välja vilka 3 föredrag man vill lyssna på i de 3 grupperna.
            Nu är 7 föredragshållare klara
            Ad Konings, USA - världens främste expert på malawi- och tanganyikaciklider. Varje år gör han minst 3 expeditioner till dessa sjöar. Uwe Werner, Tyskland - är expert på såväl fiskar i Sydamerika, Centralamerika och Västafrika, som på olika sorters skaldjur. Han har gjort åtskilliga expeditioner till fiskarnas ursprungsmiljöer.
            Mikael Håkansson, Sverige - jobbar som ansvarig för fiskarna hos Sveriges särsklassigt största akvariefiskimportör och gör årligen flera resor till fiskarnas ursprungsbiotoper. Han har bl.a. besökt flera platser i Sydamerika, Västafrika, Asien och Oceanien.
            Chris Lukhaup, Tyskland - världens främste expert på skaldjur (räkor, krabbor, kräftor etc.) och även han har åtskilliga gånger besökt dessa djurs ursprungsbiotoper
            Ivan Mikolji, Venezuela - vår mest långväga föredragshållare och han är en fantastisk undervattensfotograf och filmare och kommer att visa såväl en film som att hålla ett föredrag på Akvariehelgen.
            Joel Malmström, Sverige - han är den person som har utvecklat har utvecklat Back to Nature-bakgrunderna samt äger det företag som tillverkar dem. Han är även en mycket duktig akvarieinredare och han kommer att tala om hur han bär sig år för att skapa en BTN-bakgrund samtidigt som han ger oss en del inredningstips.
            David Rejdemyhr, Sverige - han kommer att hålla ett kortare föredrag om vad Nordiska Ciklidsällskapet är för något.

            Huvudsponsorer:
            Akvariehelgen kommer också att ha 8 huvudsponsorer som var och en sponsrar med 3.000 kr vilket gör att vi har råd att ta hit så förstklassiga föredragshållare:
            Idag är Skandiamäklarna, Akvarielagret och Akvarieteknik klara som sponsorer, de övriga presenteras allt efter hand som de blir klara

            Så reservera redan nu helgen den 30/3 - 1/4 för Nordens största akvaristiska händelse under 2012
            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 14 September 2011, 15:12.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • malawijanne
              • October 2006
              • 504

              #21
              Vad roligt, detta är ett evenemang jag inte kommer att missa, det ska bli sköj att tjöta natten lång med goa killar och tjejer från NCS , det var några år sen jag var med sist, jag tror att det var linköping sist eller malmö.
              Men kjell, något jag inte förstår, det är att du gör reklam för detta evenemang på din sajt zoopet och även på mickes sajt ciklider. se.
              Men du loggar inte in på malawi.forum24.se och gör reklam. jag tror säkert att det finns några där som är intresserade utav en akvariehelg.
              Eller vill du att jag skall göra reklam för detta evenemang på malawi.forum24.se,så gör jag gärna det, om det känns obekvämt för dig att logga in på malawi.forum24.se.Janne

              malawi.forum24.se

              Kommentar

              • MrH
                • October 2010
                • 2825

                #22
                nu har jag aldrig varit på något sådant här evenemang tidigare så ja undrar vad är det mera som händer än föreläsningarna?
                är det utställning? försäljning? osv...

                /
                MrH ---> 175L SA kub

                Kommentar

                • malawijanne
                  • October 2006
                  • 504

                  #23
                  Det mesta fokuserar på föreläsningar, men det brukar vara lite utställning på div akvarieprular och böcker.
                  Sedan så finns det lotteri, och tar du några lotter så kan jag säga så här, det finns väldigt få som har blivit besvikna, för att det brukar vara en massa priser, så du lär inte bli lottlös, fan där fick jag till det.
                  Är du intresserad av ciklider så lär du ialla fall inte bli besviken, jag har inte blivit det i alla fall, och jag började gå i början av 90 talet när kjell hade ciklidstämman i kalmar.Janne

                  Kommentar

                  • MrH
                    • October 2010
                    • 2825

                    #24
                    nja är mest intresserad av att lära mig om akvariefisk i det stora. är ju rätt ny inom hobbyn så jag tänkte att de där vore ju ett fint tillfälle å få förstaklass information om diverse fiskar å inredning osv....

                    överväger starkt att komma faktiskt.
                    plus att man får säkert träffa lite nya härligt galna ambitiösa nördar som man själv hoppas på att bli
                    MrH ---> 175L SA kub

                    Kommentar

                    • malawijanne
                      • October 2006
                      • 504

                      #25
                      Ja, det är ju klart det är en ciklidförening som håller i stämman, så då kanske det mest fokuserar på ciklider, men inredning behöver ju även ciklider så det kommer det säkert att finnas, var det inte någon från BTN bagrunderna som skulle föreläsa?Janne

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        #26
                        jo visst var de väl det. å det skulle va intressant å höra om det =)
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          • October 2006
                          • 504

                          #27
                          Ja då så, då är det bara att stämpla in.Janne

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #28
                            Ursprungligen postat av malawijanne
                            Vad roligt, detta är ett evenemang jag inte kommer att missa, det ska bli sköj att tjöta natten lång med goa killar och tjejer från NCS , det var några år sen jag var med sist, jag tror att det var linköping sist eller malmö.
                            Men kjell, något jag inte förstår, det är att du gör reklam för detta evenemang på din sajt zoopet och även på mickes sajt ciklider. se.
                            Men du loggar inte in på malawi.forum24.se och gör reklam. jag tror säkert att det finns några där som är intresserade utav en akvariehelg.
                            Eller vill du att jag skall göra reklam för detta evenemang på malawi.forum24.se,så gör jag gärna det, om det känns obekvämt för dig att logga in på malawi.forum24.se.Janne

                            malawi.forum24.se
                            Janne jag gör reklam på ciklid.org; ciklider.se; zoopet.com; plantswap.se; redbee.se; saltvattensguiden.se
                            Dessa 6 akvariehemsidor är nog (är dock inte säker) de största i Sverige men det finns säkert 10 till som man borde göra reklam på. Dock så hinner inte jag detta så jag är bara tacksam om någon kopierar mina långa infoinlägg och även lägger in det på andra akvaristiska hemsidor. Det skall bli jäkligt kul att träffa dig janne och en himla massa andra akvarister igen.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • malawijanne
                              • October 2006
                              • 504

                              #29
                              Okej. jag kopierar och lägger in det på malawi.forum24.se

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                #30
                                Ursprungligen postat av MrH
                                nja är mest intresserad av att lära mig om akvariefisk i det stora. är ju rätt ny inom hobbyn så jag tänkte att de där vore ju ett fint tillfälle å få förstaklass information om diverse fiskar å inredning osv....

                                överväger starkt att komma faktiskt.
                                plus att man får säkert träffa lite nya härligt galna ambitiösa nördar som man själv hoppas på att bli
                                Som janne skriver så är ju huvudtemat ciklider, men väl att märka så är evenemanget denna gång omdöpt till "Akvariehelg med ciklidstämma" efter att tidigare ha hetat "Ciklidstämma" så tanken är att även om tyngdpunkten fortfarande ligger på ciklider så skall det finnas något för de flesta inriktningar inom akvariehobbyn.

                                Dessutom är det alltid trevligt med de sociala sammankomsterna på kvällarna då det blir mycket fiskprat, som janne nämner kommer det att bli lotterier med fantastiska vinster, det kommer att bli en fototävling med vernisage, det kommer att vara en akvaristisk frågetävling och mycket annat smått och gott.
                                Du är hjärtligt välkommen
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...