Finns föreningar i norr? Lista på mässor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ilzetas
    • January 2011
    • 278

    Finns föreningar i norr? Lista på mässor?

    Jag undrar om det finns akvarieföreningar i norr? Själv bor jag i Örnsköldsvik.
    Och var kan jag läsa om kommande tropikmässor och liknande? Arrangeras dom enbart i södra Sverige?
    /Carina
    300 liter SA och 160 liter asien är den perfekta kombon i vårt hem
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Ursprungligen postat av ilzetas
    Jag undrar om det finns akvarieföreningar i norr? Själv bor jag i Örnsköldsvik.
    Och var kan jag läsa om kommande tropikmässor och liknande? Arrangeras dom enbart i södra Sverige?
    /Carina
    Mig veterligt finns inga föreningar här uppe - i alla fall inte i västernorrland där vi bor. Mässor ja, det får vi nog bara beskåda på bilder här på zoopet.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Eller packa bilen och dra söderöver!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Bygert
        • March 2010
        • 2169

        #4


        Notera att expo syd är snart, största mässan i skandinavien
        Även mässa i Sala, i april
        Finns även buss att åka till Hamm, en brutalt stor mässa i Tyskland



        Köpenhamn som kommer snart är en trevlig mässa.



        Mässa i Lidköping under sommaren



        Mässa i Malmö, november nästa

        Alba Tropikförening inriktar sig på diverse tropiska djur, såsom reptiler, amfibier, insekter och spindlar. Varje år har vi två reptilmässor.


        Symposium med föredrag och försäljning i november



        Mässor i Stockholm och Göteborg


        Så det finns en del men man lär ju ner i södra delen av landet. Det har hållits nån mässa norröver och man har diskuterat att ta upp det men det verkar dött just nu. En anledning kan vara att det är rätt pressade priser på mässor så för oss som kuskar runt på såna så bär det sig dåligt att åka långt norrut, blir för dyrt helt enkelt. Så eftersom majoriteten av både säljare och köpare finns i syd så är det där mässorna blir.

        De här mässorna är huvudsakligen försäljningsmässor för reptiler, groddjur, spindlar, insekter och liknande. Fisk kan finnas ibland. Däggdjur och fåglar har Jordbruksverket motat ut från de är mässorna, däremot så finns de ju på husdjursmässorna som arrangeras lite här och där.

        Det finns ju också mer akvarierelaterade arrangemang, auktioner, föredrag och utställningar. Där har jag dock inte full koll.
        Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

        Kommentar

        Arbetssätt...