Zoopetklubb väst goes to Zierfische & Aquarium Duisburg 2011

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Jepp, och kanske över gränsen till Belgien-Holland ett par dagar. Planerna är redan i full gång!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      Hörde detta i Holland förra veckan. Norbert är besviken på att tyskarna ställer upp för dåligt. SAmtidigt sades att det ff finns en viss öppning men då krävs en sponsor som hostar upp 50 000 euro.
      Det finns också en aktionsgrupp på facebook SAVE INTERNATIONALES DISKUS CHAMPIONAT DUISBURG 2012 http://www.facebook.com/permalink.ph...5970101108346/
      Inte för att det kommer o leda någonstans men senaste info brukar ramla in här.
      Bifogade filer
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • kaj.p
        • June 2002
        • 2952

        Att det endast kom 24 000 iår lär vara huvudskälet till att 2012 blir det sista.
        Nordiska Diskus Sällskapet
        Hallandsakvaristerna
        BAK Gcg Maf NCS

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          Ursprungligen postat av kaj.p
          Att det endast kom 24 000 iår lär vara huvudskälet till att 2012 blir det sista.
          Så då blir det i alla fall en mässa nästa år i alla fall.

          Men om just detta är huvudskälet till att det inte blir något efter 2012 vete sjutton - ryktena var ju redan i svang innan senaste mässan. Dock det klart - det har ju varit en nedåtgående trend under flera år så de räknade kanske med en nedgång även i år.

          Nåväl om det nu stämmer som du skriver - så får vi i alla fall sikta in oss på nästa år som slutpunkt då. Tråkigt - jag har säkert varit där (tidigare hölls det på en annan plats i närheten) på alla ZooZajac-mässor sedan mitten av 90-talet
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Kul iaf att det blir mässa nästa år iaf, sedan får man kolla runt efter något substitut för mässan...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • kaj.p
              • June 2002
              • 2952

              Ryktet säger att det finns långt framskridna planer på ett Europeiskt diskuschampionat i Dortmund istället för Duisburg 2012.
              Nordiska Diskus Sällskapet
              Hallandsakvaristerna
              BAK Gcg Maf NCS

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Trevligt, är det nämt någon datum? Såg på FB just detta men där skrevs inget tidsmässigt...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48147

                  Ursprungligen postat av kaj.p
                  Ryktet säger att det finns långt framskridna planer på ett Europeiskt diskuschampionat i Dortmund istället för Duisburg 2012.
                  Men blir det en mässa. I och för sig är det trevligt att kolla på en massa snygga diskusar - men 300-400 plattfiskar är ju långtifrån allt och nog vill man kolla på annat också (åtminstone om man inte är diskusfreak)
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • kaj.p
                    • June 2002
                    • 2952

                    Japp ser ut o bli två event då. För oss långväga vore det nog bra om de kolliderar. ( hur ofta han man önskat det)
                    Mitt aber är ju att i brist på diskus i tyskland så bokade jag in mig på en fångsttur till Amazonas. Jämrans otur. Men Kjell där tror jag t.om du hade gillat o se 3-400 diskus.
                    Nordiska Diskus Sällskapet
                    Hallandsakvaristerna
                    BAK Gcg Maf NCS

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48147

                      Ursprungligen postat av kaj.p
                      Japp ser ut o bli två event då. För oss långväga vore det nog bra om de kolliderar. ( hur ofta han man önskat det)
                      Mitt aber är ju att i brist på diskus i tyskland så bokade jag in mig på en fångsttur till Amazonas. Jämrans otur. Men Kjell där tror jag t.om du hade gillat o se 3-400 diskus.
                      Definitivt - för i SA ser man ju mycket annat också och när det kommer till plattfiskarna så föredrar jag också naturformerna framför de kulörta plattisarna från Asien
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av kaj.p
                        Mitt aber är ju att i brist på diskus i tyskland så bokade jag in mig på en fångsttur till Amazonas. Jämrans otur. Men Kjell där tror jag t.om du hade gillat o se 3-400 diskus.
                        Gott att höra!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • kaj.p
                          • June 2002
                          • 2952

                          Nu är det klart den 29. and 30. september 2012 is the 1st European Discus Championship in Dortmund/Germany!
                          Nordiska Diskus Sällskapet
                          Hallandsakvaristerna
                          BAK Gcg Maf NCS

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            Ursprungligen postat av kaj.p
                            Nu är det klart den 29. and 30. september 2012 is the 1st European Discus Championship in Dortmund/Germany!
                            Låter ju positivt. Finns det någon länk till evenemanget - vore ju bra om det är något annat än ett diskusevent
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • kaj.p
                              • June 2002
                              • 2952

                              Inte ännu tyvärr men så fort jag har mer info så lägger jag ut den.
                              Nordiska Diskus Sällskapet
                              Hallandsakvaristerna
                              BAK Gcg Maf NCS

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48147

                                Fick nedanstående mail från Tyskland.

                                After a meeting of the organizers in Berlin I can tell you the following:The 3rd International Cichlid Days will take place in October 2013 in the lecture rooms of Zoo Zajac in Duisburg Germany.
                                We´ll try to furnish about 50 tanks (same as 2011). The conditions will be the same as 2011. There will be no entry fee
                                There will be also lectures and workshops and the possibility of talking and having fun during the exhibition.
                                I hope, I can give you more precise information in the next few months.
                                Definitivt inte samma sak som den riktiga mässan men i alla fall något.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...