Zoopetklubb väst goes to Zierfische & Aquarium Duisburg 2011

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #91
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Japp, det var verkligen en härlig resa! Alla krabbor, räkor, guppys och ciklider klarade resan hem fint! Det blev att kickstarta två 50-kuber klockan 12.00 på natten. Jag var klar tjugo i fem på morran... men det gick fint ändå!

    Bilder finns i mitt fotoalbum; Duisburg 2011.
    Gott att höra att allt klara sig vi skall nog fortsätta lita på det Ansjo säger
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #92
      Skönt att höra att allt gick bra
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        #93
        Vad blev det för grejor?
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #94
          Ursprungligen postat av VisualDarkness
          Vad blev det för grejor?
          Ja, för min del brände jag i runda slängar 10 000:- och det blev räkor, krabbor, guppys, ciklider och en jädrans massa tillbehör. Jag lägger upp lite grejer i min tråd allt eftersom.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #95
            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Ja, för min del brände jag i runda slängar 10 000:- och det blev räkor, krabbor, guppys, ciklider och en jädrans massa tillbehör. Jag lägger upp lite grejer i min tråd allt eftersom.
            Jag är fattigare - så jag brände bara en dryg tusenlapp

            För min del blev det lite sallad till akvariet och 30 Gymnogeophagus gymnogenys-yngel
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              #96
              Jag kom hem med Guppys, lite malar, räkor, växter, rötter i massor och en massa smågrejer men budgeten på ca 7000 räckte på öret
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                #97
                kul att ni är hemma igen och att allt gick bra
                låter som ni har haft det trevligt.

                det har varit lite tyst här utan gänget som är aktivast här

                Kommentar

                • lillfrasse
                  • February 2002
                  • 2228

                  #98
                  Kul att höra att erat levande klarat sig nu inväntar vi Ansjos rapport.

                  Hur skall jag göra med bilderna jag har en blandning av tysk industrikultur stads bilder reptil och fisk bilder skall jag slänga upp det i en mapp eller bara fisk bilder.
                  Simma lungt..
                  Lillfrasse..

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    #99
                    Ursprungligen postat av lillfrasse
                    Kul att höra att erat levande klarat sig nu inväntar vi Ansjos rapport.

                    Hur skall jag göra med bilderna jag har en blandning av tysk industrikultur stads bilder reptil och fisk bilder skall jag slänga upp det i en mapp eller bara fisk bilder.
                    upp med allt som har med resan att göra!!

                    Och välkomna hem allihopa
                    Ska bli kul att se vad ni kommit hem med

                    ♥♥♥
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • hult87
                      • February 2010
                      • 1287

                      tycker det vore skoj med en mapp med alla bilder, så vi stackare som blev hemma får se helheten i resan

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Jag har även haft en bra resa, och mina växlade stålar räckte precis med...En hel del räkor, krabbor, lite ovanligare svärdbärare samt ett stim småfisk som tyvärr bara en handfull överlevde den usla packningen av affären. Men så är det, lite chansning är det alltid att köpa levande som inte kommer hem på flera dagar...
                        Nu är jag på Halmstads sjukhus hos pojken, och han får troligen helgpermis och då blir det lite utförligare rapport i mina trådar.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Jag har även haft en bra resa, och mina växlade stålar räckte precis med...En hel del räkor, krabbor, lite ovanligare svärdbärare samt ett stim småfisk som tyvärr bara en handfull överlevde den usla packningen av affären. Men så är det, lite chansning är det alltid att köpa levande som inte kommer hem på flera dagar...
                          Nu är jag på Halmstads sjukhus hos pojken, och han får troligen helgpermis och då blir det lite utförligare rapport i mina trådar.
                          Gott att höra att de mesta överlevde
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av lillfrasse
                            Kul att höra att erat levande klarat sig nu inväntar vi Ansjos rapport.

                            Hur skall jag göra med bilderna jag har en blandning av tysk industrikultur stads bilder reptil och fisk bilder skall jag slänga upp det i en mapp eller bara fisk bilder.
                            Lägg upp alltihop i en mapp - några aptitretare kan du ju även lägga in i denna tråd
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Jag har även haft en bra resa, och mina växlade stålar räckte precis med...En hel del räkor, krabbor, lite ovanligare svärdbärare samt ett stim småfisk som tyvärr bara en handfull överlevde den usla packningen av affären. Men så är det, lite chansning är det alltid att köpa levande som inte kommer hem på flera dagar...
                              Nu är jag på Halmstads sjukhus hos pojken, och han får troligen helgpermis och då blir det lite utförligare rapport i mina trådar.
                              Skönt att höra att grabben får komma hem till helgen kan vara skönt för honom med lite omväxling
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • lillfrasse
                                • February 2002
                                • 2228

                                I byggnaden med bilderna vid takfoten föregick det underliga ting.

                                Vid fototillfället är jag 90m upp i luften i ett stålverk.
                                Bifogade filer
                                Simma lungt..
                                Lillfrasse..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...