Ciklidbladet 2/2011 är på väg!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • DaRe
    svarade
    Ja, posten!

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Hehehe nu ska vi ta det lilla lugna. Bli nu inte upprörd här. Detta ska vi ordna...
    Nu vet jag vem jag i alla fall vem jag skall skylla på om min tidning försvinner

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Hehehe nu ska vi ta det lilla lugna. Bli nu inte upprörd här. Detta ska vi ordna...

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Hmm, ledsen Kjell men ditt nummer försvann nog




























    Oj, det var ju tråkigt, tänk om alla tidningar utan min av nummer 3 då skulle råka försvinna på vägen från tryckeriet nästa gång

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Hmm, ledsen Kjell men ditt nummer försvann nog




























    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Låter riktigt bra - ser fram emot det

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Nu är alla tidningar postade och jag gissar att ni ska ha dem på onsdag nästa vecka.

    Det ser verkligen ut att bli ett toppennummer!!!

    Jag och Christer lappade de sista och körde ut dem till posten efter att ha letat lite i akvarielagrets lager efter gamla nummer som krävdes pga alla sena inbetalare grr . Totalt tog det c:a 3 timmar.

    Allt som allt var det 760 nummer som gick ut inklusive de som går utomlands.

    Hittade inte heller min egen så jag får väl vänta jag med, inga förmåner här inte.

    Mvh,
    David Rejdemyhr
    medlemsansvarig, med hjälp av Byttorp denna vända. Nästa gång står jag själv på barrikaderna.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Saknar du ditt ciklidblad?

    Det är hög tid att förnya/påbörja ditt medlemskap i Nordiska Ciklidsällskapet – NCS! Vi saknar dig som medlem i våra register och skickar därför denna påminnelse.

    Du har väl uppmärksammat att Ciklidbladet bara blir bättre och bättre! Varje år kommer det
    ut 4 välmatade nummer fyllda med ciklidartiklar av experter och hobbyister varvat med intressanta reseskildringar och matnyttiga praktiska tips.

    NCS hemsida – http://www.ciklid.org är dessutom en av de bästa ciklidsidorna i världen. Fototävlingen aktiverar många fotointresserade medlemmar med inskickade bilder av hög klass. Nytt för 2011 är en Rookieklass för dem som aldrig vunnit tidigare. Flera intressanta funktioner på hemsidan är förbehållna NCS medlemmar och utgör ytterligare ett mervärde för dig som medlem.

    Rabattbutiker
    Genom ditt medlemskap i NCS får du dessutom rabatt i en mängd olika butiker runt om i Norden såväl fysiska butiker som nätbutiker. På hemsidan finns alltid en uppdaterad lista med vilka butiker som lämnar rabatt för tillfället.

    Bli medlem redan idag
    NCS har idag omkring 900 medlemmar runtom i Norden men för att kunna vidareutveckla föreningen och Ciklidbladet behöver vi växa och bli fler. Du som tidigare har varit medlem har säkert synpunkter på vad som kan förbättras och på hur vi skall kunna bli fler i föreningen. Vi tar gärna emot synpunkter på vad du som medlem tycker så tveka inte att kontakta oss. medlem@ciklid.org

    Ciklidstämman 2011 och 2012
    Årets stämma har just hållits i Stockholm. Gå gärna in på forumet och läs om hur det var och se bilder från hela helgen. Nästa år arrangeras Ciklidstämman av Göteborgs Ciklidgrupp. Gå gärna in på forumet och följ diskussionen redan nu. Mer information kommer att publiceras kontinuerligt.

    Välkommen till ett nytt år med Nordiska Ciklidsällskapet!

    David Rejdemyhr
    Medlemsansvarig

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Ja, den om Crenicichla marmorata.
    Kul - det skall bli extra intressant att läsa.

    Lämna en kommentar:


  • Ola Svensson
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Har Oliver skrivit en av artiklarna i Ciklidbladet?
    Ja, den om Crenicichla marmorata.

    Lämna en kommentar:


  • Mumin
    svarade
    Spännande, jag har översatt en av artiklarna, hoppas alla blir nöjda......nervöst.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Det är Christian Alfredsson som har satt ihop två av Oliver Lucanus bilder.
    Har Oliver skrivit en av artiklarna i Ciklidbladet?

    Lämna en kommentar:


  • Ola Svensson
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Mycket snygg första sida...
    Det är Christian Alfredsson som har satt ihop två av Oliver Lucanus bilder.

    Lämna en kommentar:


  • Nasso
    svarade
    Trevligt! Detta ser jag fram emot!

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Mycket snygg första sida - ser fram emot Ciklidbladet.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...