Ses vi i Malmö på torsdag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo
    • July 2010
    • 1072

    #16
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Ja jag visade ju ett foto på mitt stora Nano och enligt ditt uträkningssystem så skulle på föredraget vara på 30 timmar
    Na, det räcker inte - om jag är med!! Har så många frågor och funderingar så du får nog dubbla det till 60 timmar. Kanske vi är färdigtjötade då? Vad tar du för något sådant? *s*

    Daniel,
    du är så lurig i frågesporten så jag får problem. Hade ju "facit" med två möten med tolv rätt vardera, men nu när du kör fick jag bara åtta rätt senast!! Fast jag kunde Leptogoniates pi riktigt bra!!

    Bästa hälsningar,

    /P
    Senast redigerad av PatrikMalmo; 14 May 2011, 10:35.
    Bara döda fiskar flyta medströms

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #17
      Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
      Jag hade tyvärr också förhinder, men har hört gillande kommentarer av de som var där. Typiskt att jag skulle missa detta, är ju på så gott som alla andra MAF-möten. Hade varit kul att se hur Kjell klarat sig på mina frågesportsfrågor... Nu fick Nicklas hålla i frågesporten istället.

      Vi ses på nästa möte!
      Nja, hade det inte varit för de där 2 jäkla crispatula-frågorna så gick det inte alltför dåligt i frågesporten
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • daniel_i_malmö
        • April 2002
        • 1103

        #18
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Nja, hade det inte varit för de där 2 jäkla crispatula-frågorna så gick det inte alltför dåligt i frågesporten
        Hehe, ja men det var Niclas frågor... När jag håller i frågesporten är det illustrerade frågor i Powerpoint som gäller.

        Ursprungligen postat av PatrikMalmo
        Daniel,
        du är så lurig i frågesporten så jag får problem. Hade ju "facit" med två möten med tolv rätt vardera, men nu när du kör fick jag bara åtta rätt senast!! Fast jag kunde Leptogoniates pi riktigt bra!!
        Hehe, mitt mål som frågesportsledare är att aldrig ha någon fråga där själva svaret eller frågan är ett obskyrt svåruttalat latinskt namn. Försöker göra lättillgängliga frågor, men inte lätta.

        Exempelvis fallet med Leptogoniates pi var frågan formulerad som vilken kroppsdel som gett fisken dess namn, istället för att fråga om det latinska namnet. Nästan lika svårt, men ändå mer lättillgängligt tycker jag. Dessutom skulle ju någon riktigt observant kunnat se på bildfrågan att simblåsan var annorlunda formad, eller i alla fall lista ut att det var ett inre organ som gett namnet eftersom fisken är genomskinlig.
        Senast redigerad av daniel_i_malmö; 14 May 2011, 12:14.
        Malmö Akvarieförening
        no hope, no harm, just another false alarm

        Kommentar

        Arbetssätt...