Svenska GuppySällskapet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mollsan
    • March 2010
    • 228

    Svenska GuppySällskapet

    Så är vårens möten planerade.
    Vi brukar träffast ungefär en gång i månaden hos någon av våra medlemmar.
    Vi pratar fisk, tittar på fisk, fikar lite, äter lite, pratar mer fisk och byter fisk.

    Nästa möte är
    26/2 13.00 i Hägersten

    Resten av vårens möten är preliminärbokade följande datum

    26/3 Saltsjöbo
    16/4 Gävle
    21/5 Färingsö

    Om man är nyfiken och vill veta mer så finns mängder av info på www.guppys.se
    www.guppys.se
    Svenska GuppySällskapet
    Forum-Nybörjarinfo-Genetik
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Hur många från Guppysällskapet kommer ner til Poeciliaweekenden i Varberg i maj?
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • mollsan
      • March 2010
      • 228

      #3
      Vet inte riktigt. Vi är ju tyvärr inte så fasligt många, ännu ;0)
      När infot om helgen kom ut så nämde vi det lite.
      Jag har slängt ut frågan på forumet, är själv sugen på att åka men vet inte om jag jobbar ännu. Vet iallfall en kille som är sugen att åka.
      Vi har möte nu på lördag, så jag tänkte ta upp det då igen!
      www.guppys.se
      Svenska GuppySällskapet
      Forum-Nybörjarinfo-Genetik

      Kommentar

      • wierdalien
        • February 2003
        • 936

        #4
        Kommer det finnas olika typer av guppys tillgängligt för att köpas vid den träffen? övriga ungfödare också? Är det bra tillfällen att komma över spännande fisk? Eller handlar det mest om att ha föredrag och umgås?
        -----------------------

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Ursprungligen postat av wierdalien
          Kommer det finnas olika typer av guppys tillgängligt för att köpas vid den träffen? övriga ungfödare också? Är det bra tillfällen att komma över spännande fisk? Eller handlar det mest om att ha föredrag och umgås?
          Auktionen brukar vara mycket stor och det kommer utan tvekan att vara det största tillfälle någonsin i Sverige som man har att köpa ungfödare. Varken förr eller senare (i alla fall inte inom de närmaste 5-6 åren) kommer en lika stor ungfödarauktion att äga rum här. Så OM man är intresserad av ungfödare så är man där.
          Dock bör det väl påpekas att det handlar enbart om naturformerna - dvs inte olika avelsformer av guppy.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • mollsan
            • March 2010
            • 228

            #6
            Tror möjligen en kille kommer från SGS. Vi är ju trots allt ganska insnöade på just guppys och just då avelsformer. Även om de flesta av oss testat på lite andra olika ungfödare också så verkar det aldrig bli något som man fastnar för.

            Vi hade förövrigt möte i Hägersten helgen som var. Det var väldigt trevligt med god mat, intressanta diskussioner och fina fiskar!

            Tror även vi satte ett mötesrekord, vi var nämligen 12 stycken!!!
            www.guppys.se
            Svenska GuppySällskapet
            Forum-Nybörjarinfo-Genetik

            Kommentar

            • wierdalien
              • February 2003
              • 936

              #7
              stockholm

              Guppysällskapet låter intressant men som jag uppfattat det så är det väldigt centrerat till stockholm, även om enstaka medleman utspritt i landet också finns. Det skulle ju i så fall innebära att det mesta i fiskväg håller till runt stockholm och även alla möten hamnar där i närheten i alla fall. Blir lite långt att pendla om man bor nere i väster som jag gör...

              45 mil enkel resa för att möte, eller alternativt flyg/tåg känns lite omotivetat för min budget för några timmars fiskprat. lite synd för det hade säkert varit kul
              -----------------------

              Kommentar

              • mollsan
                • March 2010
                • 228

                #8
                Skälet att det mesta är i Stockholmsområdet är att det flesta medlemmarna finns där. Och vi är tyvärr inte så många heller. Skulle det finnas fler intresserade så skulle man kunna ha lokala träffar osv. Men just nu ser det inte så ut rent medlemsmässigt.
                Vi har en kille i gävle, där är det möte i april!
                Så finns det några neråt skåne också.
                Jag har upplevt att intresset för guppys är ganska stort, men många nog tänker som du att det är mere stockholmsbaserat.
                Men det är inte så det är tänkt, utan det har mer bara blivit så då det inte är så många medlemmar i andra delar av landet tyvärr!

                Förstår precis vad du menar med resan, jag har 10 mil enkel resa. Men har blivit så insnöad på detta så jag kan inte låta bli ;0)
                www.guppys.se
                Svenska GuppySällskapet
                Forum-Nybörjarinfo-Genetik

                Kommentar

                Arbetssätt...