STORAUKTION i Bollmora Akvarieklubb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ansjo
    svarade
    Jag som faktiskt tänkte släpa med MaxB till BAK-auktionen i år, men så är det givetvis jobbhelg för mig den helgen som vanligt...

    Lämna en kommentar:


  • Mumin
    svarade
    Sätt igång karet nu så är det inkört till en del när du kommer hem med fynden!

    Lämna en kommentar:


  • Föllförfisk
    svarade
    Jag bör kunna komma! Tror till och med jag är ledig, och bor bara några minuter med bil därifrån! kanske kan köpa lite så jag framöver kan få igång mitt 190 liters kar som står och väntar!

    Lämna en kommentar:


  • Paniktandborste
    svarade
    Även om jag har rätt fullt på rummet så skulle det ändå vara kul att komma dit och träffa lite människor
    Får se över min kalender, borde nog gå ^^

    Lämna en kommentar:


  • Mumin
    svarade
    Naturligtvis borde jag ha läst bättre, och sett att det står 'brukar' och inte 'finns'.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Mumin
    Jag är så glad över att kunna hjälpa mina medmänniskor, herr Fohrman, finns det några andra knutar i ert liv jag kan hjälpa er med?
    oj, oj oj - du skulle bara veta - det blir ett heltidsjobb för dig

    Lämna en kommentar:


  • Mumin
    svarade
    eller hur?

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Oj, kan vad som kommer in verkligen bero på vad säljarna tar med sig - vilken chock för mig. Jag som alltid har undrat över varför vissa saker kommer in och andra inte, men nu slipper jag ligga sömnlös och grubbla över det

    Jag är så glad över att kunna hjälpa mina medmänniskor, herr Fohrman, finns det några andra knutar i ert liv jag kan hjälpa er med?

    Lämna en kommentar:


  • Azur
    svarade
    Ursprungligen postat av latajf
    Brukar det finnas några olika typer av startkulturer för levande foder att få tag på?
    I normalfall brukar det finnas moina, mikro och vinägermikro. Ibland nån annan, som grindalmask.

    Lämna en kommentar:


  • fisheye
    svarade
    Ursprungligen postat av Mumin
    Om tre veckor jämnt, den 26 februari är det dags för vårens auktion hos Bollis.
    Platsen är som vanligt Nyboda skola, Pluggvägen 6 i Tyresö.
    Lite synd att den sammanfaller med skollovet!

    Lämna en kommentar:


  • fisheye
    svarade
    Ursprungligen postat av latajf
    Brukar det finnas några olika typer av startkulturer för levande foder att få tag på?
    Jag har åtminstone sett det på andra auktioner. Senast på Haninge auktion fanns det.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Mumin
    Det är alltid svårt att säga vad som ska komma, eftersom det helt beror på vad säljarna tar med sig!
    Oj, kan vad som kommer in verkligen bero på vad säljarna tar med sig - vilken chock för mig. Jag som alltid har undrat över varför vissa saker kommer in och andra inte, men nu slipper jag ligga sömnlös och grubbla över det

    PS. Frågeställaren frågade faktiskt över om det funnits startkulturer på tidigare auktioner

    Förövrigt lycka till med auktionen

    Lämna en kommentar:


  • Mumin
    svarade
    Det är alltid svårt att säga vad som ska komma, eftersom det helt beror på vad säljarna tar med sig!

    Lämna en kommentar:


  • latajf
    svarade
    Kanske borde ta sig en tur till tyresö och kolla in auktionen.

    Brukar det finnas några olika typer av startkulturer för levande foder att få tag på?

    Lämna en kommentar:


  • Mumin
    startade ett ämne STORAUKTION i Bollmora Akvarieklubb

    STORAUKTION i Bollmora Akvarieklubb

    Just det, nu är det dags!!

    Om tre veckor jämnt, den 26 februari är det dags för vårens auktion hos Bollis.
    Platsen är som vanligt Nyboda skola, Pluggvägen 6 i Tyresö.

    Inlämningen startar klockan 10 och auktionen börjar tidigast 12.
    Auktionsstarten beror på när inlämningskontrollen är klar. I år är det nya regler, som säger att allt levande gods ska kontrolleras och märkas. Endast märkt gods kommer ropas ut. Utropen börjar på 40 kronor.
    Alla som föranmäler poster får de nya reglerna också.
    Sen finns snabbköpet där tillbehör, foder och gods som är billigare än 40 kronor säljs till fasta priser.
    Fiket är förstås öppet, med korv, mackor, dricka, te och kaffe.

    Detta brukar vara vårens största auktion så det är ju synd att missa den!
Arbetssätt...