Akvarieutställning + Aquascape-tävling + Discuschampionat i Malmö 2011

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nille
    • March 2002
    • 323

    Mycket trevlig artikel kjell.

    Kul att du tyckte mitt akvarium med regnbågselritor var det vackraste,tror att detta tog max tjugo minuter att ställa i ordning på plats.

    Har redan i planerna att bygga fler sådana kar som är långt förberedda hemifrån för att snabbt kunna ställas i ordning när man väl är på plats.

    Nille
    niclas

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      • July 2010
      • 1072

      Nille, man grattar - det är kanske något att ta upp till nästa utställning; hur man får ett snyggt kar på plats snabbt.
      Bara döda fiskar flyta medströms

      Kommentar

      • nille
        • March 2002
        • 323

        Inte alls dumt att i förväg hemma bygga upp sina baljor för att sedan enkelt iordningställa på plats.

        Hemma kan man i månader tex prova ut olika rötter,stenar och grus.
        Vill man bygga några inredningsdetaljer är detta också lättare att genomföra hemma.

        I just detta kar hade jag valt att använda mig av bambu för att efterlikna vassstrån,dessa har jag silikonat fast på en plastskiva.

        Så väl på plats var det bara att stoppa ner plattan och sedan fylla på med grus för att få grundstommen i baljan.

        Nille
        niclas

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          • July 2010
          • 1072

          Bra du tar upp det redan nu Niclas, men allra bäst är om det kommer ett tag innan nästa utställning - jag kan hjälpa till och köra något om "tips och trix" inför en utställning, så att burkarna kan ställas upp snabbt. Jag gillade också din burk, det är helt sant!!

          Vet inte om du sett det, men jag skrev ett svar till Daniel i en annan tråd; somligt bör nog MAF sas ha övergripande koll på inför varje utställning. Daniels koncept är otroligt bra, ur många aspekter. Ffa i marknadsföring - att ha fisk som kan drunkna, fisk som man lättast hittar i träd, fisk man kan skicka per post över hela världen och så vidare. Det är sådant som får media att reagera. Nu hade vi flyt med grodan Allan, sådant ska givetvis också uppmuntras. Jag är gärna med och samordnar något liknande till nästa utställning - så slipper folk stå med andan i halsen och krascha kar... *s*

          Diskussällskapet verkar satsa på ett championat 2013 - MAF kanske ska vara på hugget där med nanotävling. Tror det är bra att synka.
          Senast redigerad av PatrikMalmo; 26 November 2011, 01:12.
          Bara döda fiskar flyta medströms

          Kommentar

          • kaj.p
            • June 2002
            • 2952

            Tänkte försöka hålla koll på vad som skrivs internationellt. Här är en artikel från det italien finns på i tidskrift och på internet.

            Det lär också komma artiklar i Diskusbrief och Practical Fish Keeping
            Nordiska Diskus Sällskapet
            Hallandsakvaristerna
            BAK Gcg Maf NCS

            Kommentar

            • daniel_i_malmö
              • April 2002
              • 1103

              Ursprungligen postat av kaj.p
              Tänkte försöka hålla koll på vad som skrivs internationellt. Här är en artikel från det italien finns på i tidskrift och på internet.

              Det lär också komma artiklar i Diskusbrief och Practical Fish Keeping
              Härligt att det fortsätter uppmärksammas internationellt!

              Jag tänkte samla allt som skrivits om utställningen, länkar, inskannade artiklar, etc på en sida på MAFs hemsida så småningom.

              Tveka inte att posta länkar till allt ni vet publicerats kring utställningen här så sammanställer jag det.

              /Daniel
              Malmö Akvarieförening
              no hope, no harm, just another false alarm

              Kommentar

              • Boss
                • March 2005
                • 50

                Ursprungligen postat av kaj.p
                Tänkte försöka hålla koll på vad som skrivs internationellt. Här är en artikel från det italien finns på i tidskrift och på internet.

                Det lär också komma artiklar i Diskusbrief och Practical Fish Keeping
                För att förtydliga så kommer artikeln i Diskusbrief nr 1 2012 och i Tropical Fish Hobbyist (TFH), men här vet jag inte vilket nummer.

                Kommentar

                • kaj.p
                  • June 2002
                  • 2952

                  Men Bosse skulle inte Mark E skriva för PFK eller har jag fått det om bakfoten ???
                  Hna burkar iallfall bevaka internationella shower för deras räkning t.om du är omnämnd i ett par stycken . http://www.practicalfishkeeping.co.u...t.php?sid=3832
                  Senast redigerad av kaj.p; 09 December 2011, 10:56.
                  Nordiska Diskus Sällskapet
                  Hallandsakvaristerna
                  BAK Gcg Maf NCS

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    Det stod i alla fall inget i det nummer av PFK som ramlade ner i brevlådan för några dagar sedan
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • kaj.p
                      • June 2002
                      • 2952

                      Ursprungligen postat av Boss
                      För att förtydliga så kommer artikeln i Diskusbrief nr 1 2012 och i Tropical Fish Hobbyist (TFH), men här vet jag inte vilket nummer.
                      Här kom den först iallfall http://www.practicalfishkeeping.co.u...t.php?sid=4697
                      Nordiska Diskus Sällskapet
                      Hallandsakvaristerna
                      BAK Gcg Maf NCS

                      Kommentar

                      Arbetssätt...