Sarf?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • khedlund
    • December 2005
    • 63

    Sarf?

    Hur går det med SARF?

    Finns nån info om extramötet?100911
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Jag vet inte alls utan har bara andrahandsinformation?
    Men de hade ju som sagt ett extramöte den 11/9 och där ställde hela styreslen sina platser till förfogande? Dock så lyckades de inte med att välja en ny styrelse utan 3 personer i den gamla styrelsen fick sitta kvar för att bilda en interimsstyrelse för attv reda ut de problem som var och valberedningen fick till uppgift att fortsätta jobba med att få ihop en ny styrelse.

    Sedan på "Akvariets Dag" som var nu i helgen (jag var inte själv där, men alla som jag pratat med som var där tyckte att det var en extremt lyckad Akvariets Dag) så lär det ha varit ett SARF-möte i samband med detta.
    Så förhoppningsvis så går det nu framåt (mer bakåt kan det kanske inte gå) och kanske kan någon som var på SARF-mötet i helgen komma med en rapport om hur läget är.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Wilhelm
      • October 2002
      • 604

      #3
      Jag var på akvariets dag, men inte såg jag att det var något SARF möte!
      Wilhelm
      Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
      www.ciklid.org www.aquafish.info

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ursprungligen postat av Wilhelm
        Jag var på akvariets dag, men inte såg jag att det var något SARF möte!
        Om jag föstod det rätt så var det ett informellt sådant där de som är inblandade träffades - men det var kanske ett missförstånd. Jag var som sagt inte där.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Wilhelm
          • October 2002
          • 604

          #5
          Hade ju varit bra om SARF "öppnat näbben" när det nu fanns akvarister från olika föreningar närvarande. Men nu är det ju för sent.
          Det var väl SARF som arrangerade Akvariets dag tillsammans med Haninge akvarieförening! Kan ju hända att jag råkade få en microsömn just när SARF hade information.
          Wilhelm
          Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
          www.ciklid.org www.aquafish.info

          Kommentar

          • kaj.p
            • June 2002
            • 2952

            #6
            Du sov inte Wilhelm. Men där var väl iallfall 4 ur Sarf styrelsen o 1 suppleant så möte kan de ju haft ändå även om något spår av det inte framkom.
            Nordiska Diskus Sällskapet
            Hallandsakvaristerna
            BAK Gcg Maf NCS

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Ursprungligen postat av Wilhelm
              Hade ju varit bra om SARF "öppnat näbben" när det nu fanns akvarister från olika föreningar närvarande. Men nu är det ju för sent.
              Det var väl SARF som arrangerade Akvariets dag tillsammans med Haninge akvarieförening! Kan ju hända att jag råkade få en microsömn just när SARF hade information.
              Det var som sagt informellt och antagligen bara de som jobbade med att för tillfället lösa SARFs problem som träffades efter Akvariets Dag var slut på söndagen. Fast som sagt - jag vet inte.

              Däremot kan jag hålla med om att SARF borde ha tagit tillfället i akt på mötet och informerat om läget just nu - men det kanske de gjorde?
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                #8
                Ursprungligen postat av kaj.p
                Du sov inte Wilhelm. Men där var väl iallfall 4 ur Sarf styrelsen o 1 suppleant så möte kan de ju haft ändå även om något spår av det inte framkom.
                4 + 1 närvarande????
                SARFs interimsstyrelsen består väl av 3 personer - eller har jag missat något? Inte första gången i så fall
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Wilhelm
                  • October 2002
                  • 604

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Däremot kan jag hålla med om att SARF borde ha tagit tillfället i akt på mötet och informerat om läget just nu - men det kanske de gjorde?
                  Knappast! Då hade jag vetat vad som var igång!
                  Wilhelm
                  Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                  www.ciklid.org www.aquafish.info

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #10
                    Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Knappast! Då hade jag vetat vad som var igång!
                    Om du inte hade drabbats av microsömn just då förstås
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Annika
                      • January 2002
                      • 2518

                      #11
                      SARF hade en extrastämma 11/9 2010.
                      Närvarande på stämman var Jesper Flygare, Mikael och Annika Yledahl från den avgående styrelsen, båda revisorerna, tidigare ansvarig för artlistan. 5 föreningar var representerade. Totalt 12 personer.
                      Hela SARFs styrelse hade avgått men valberedningen hade inte hittat några nya kandidater. Inte ens EN!!!!
                      Den gamla styrelsen beviljades inte ansvarsfrihet av stämman då revisorerna inte fått ta del av SARFs redovisning.

                      Jag, Jesper och Mikael övertalades att ingå i en interimstyrelse för att klara upp redovisningen fram till ordinarie stämma. Vi jobbar just nu bara med ekonomin. Den ordinarie stämman kommer troligtvis att hållas i april 2011, i samband med Ciklidstämman.

                      Under Akvariets Dag var jag och Mikael närvarande och vi hade ett informellt möte där även en person ur den gamla styrelsen deltog.

                      Jag har suttit i styrelsen och haft hand om programcentralen sedan 2005. Jag tycker att det är dags för någon annan att ta över.
                      Senast redigerad av Annika; 22 November 2010, 15:49.

                      Kommentar

                      • kaj.p
                        • June 2002
                        • 2952

                        #12
                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        4 + 1 närvarande????
                        SARFs interimsstyrelsen består väl av 3 personer - eller har jag missat något? Inte första gången i så fall
                        Nja Tror snarare att de har missat. En interimsstyrelse enda uppgift är att starta något nytt altså ny förening/bolag etc

                        -ge förslag och ta beslut på ledamöter och suppleanter som skall ingå i styreles
                        -ge föreslag och ta beslut på två revisorer och deras suppleanter (ej ingå i styrelsen)
                        -ge förslag och antaga stadgar
                        -fastställa namnförslag på förenigen
                        -fastställa medlemsavgift
                        -förslag på personer som ska vara firmatecknare
                        En befintlig styrelse kan inte avgå utan årsmötets godkännande, vilket de inte fick.
                        Beslutet att bilda en interimsstyrelse är felaktigt Hela styrelsen är delaktig tills de beviljats ansvarsfrihet enligt stadgarna.
                        Nordiska Diskus Sällskapet
                        Hallandsakvaristerna
                        BAK Gcg Maf NCS

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48147

                          #13
                          Tack för infon Annika. Jag hoppas verkligen att det löser för som det ser ut idag så behövs verkligen SARF.

                          Rent allmänt kan man väl säga att det idag är meningslöst att kritisera det som varit och istället borde man se farmåt - och det är ju allas ansvar.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • kaj.p
                            • June 2002
                            • 2952

                            #14
                            Kanske petigt från min sida men när man snackar om en nationell organisation så borde det vara formellt riktigt.

                            Senast redigerad av kaj.p; 27 October 2010, 18:59.
                            Nordiska Diskus Sällskapet
                            Hallandsakvaristerna
                            BAK Gcg Maf NCS

                            Kommentar

                            • Annika
                              • January 2002
                              • 2518

                              #15
                              Interimstyrelse är kanske fel ord men faktum kvarstår. Jag, Jesper och Mikael jobbar vidare med ekonomibiten tillsammans med revisorerna. Övrig verksamhet ligger nere.

                              Om det är så att någon förening vill låna ett DIA-program ur programcentralen eller köpa några förtjänstmärken så går det fortfarande bra att höra av sig till mig

                              Kommentar

                              Arbetssätt...