Akvariehelg i Stockholm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Larry Stockholm
    • November 2004
    • 176

    #16
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Nja en tråd i forumet är aktivt ett dygn sedan hamnar det hundratals med andra trådar framför så det "drunknar" i mängden. Så vill man hålla en tråd vid liv måste man vara flera som hela tiden uppdaterar den. Ungefär som jag gör med fototävlingstråden där jag nästan varje dag skriver ett inlägg om hur många räöster/foton som har kommit in.
    I Poeciliaweekends-tråden så skriver jag åtminstone en gång i veckan an uppdatering med hur många som har anmält sig osv

    Du skriver att få är intresserade av "live info" men problemet är väl att infon här inte är "live"
    Tänkte jag skulle få lite fart på tråden.
    Lasse Omfors
    Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
    Stockholmsakvaristerna (Facebook)
    www.nordicdiscussociety.com

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      Ursprungligen postat av Larry Stockholm
      Tänkte jag skulle få lite fart på tråden.
      Ok - då väntar jag på lite "live info"
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Larry Stockholm
        • November 2004
        • 176

        #18
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Ok - då väntar jag på lite "live info"
        OK lite förhandsskvaller:
        På fredagen kommer en gitarrist att spela och förhoppningsvis kommer även en sångare, så vi slipper allsång från alla glada akvarister. Akvariebutiksbesök inbokade kommer att göras.
        En rundvandring i källarutrymmen på muséet, det man som vanlig dödlig inte får besöka i vanliga fall.
        Workshop med Sune Holm, om han kommer ifrån det nya projektet på Skansen, han måste ha lite ledigt från vanligt arbete,
        Du kan få en "SPA"-behandling "a la Asien" med Garrafiskar som behandlar dina fötter.
        I övrigt så kommer en hel del föreläsare hålla fina föredrag.
        Dessutom har vi hyrt biografen "Cosmonova" för en privat filmförevisning. Gabbi och jag har inte bestämt film än, men det blir spektakulärt.
        Lotterierna kommer enbart att vara exklusiva priser, det andra småplocket ratar vi. Men det kommer att vara många priser.
        Nu kan jag inte avslöja mer, för överraskningar ska vara överraskningar.
        På lördag kl.10.00 håller SARF sitt årsmöte. Det blir spännadnde.
        med mera, med mera

        Lasse
        Lasse Omfors
        Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
        Stockholmsakvaristerna (Facebook)
        www.nordicdiscussociety.com

        Kommentar

        • Larry Stockholm
          • November 2004
          • 176

          #19
          Det officiella programmet:
          "Ett Liv under ytan"9-10 april 2011 program

          Lördag 9 april

          8.45 Registreringen öppnar
          9.00-10.00 Sarf håller årsmöte
          10.00 Inledning
          10.10-11.10 Akvarieteknik presenterar Oliver Knott – ”Ciklidakvariet”
          11.10-11.25 Bensträckare
          11.25-12.10 Workshops
          12.10-12.30 Dragning lotteri 1
          12.30-13.30 Lunch
          13.30-14.00 Tonny Nilsson
          14.00-14.45 Workshops
          15.00 Dragning lotteri 2 och bensträckare
          16.00-17.00 Cosmonova
          17.00 Årsmöte NCS

          20.00 Middagsbankett på Scandic Järva Krog

          Söndag 10 april:

          10.00-11.00 Bollmora Akv.förening presenterar Ad Konings
          11.15-12.15 Bollmora Akv.förening presenterar Espen Rekdal
          12.15-13.00 Lunch
          13.00-13.45 Akvarieteknik presenterar Oliver Knott - Nanoakvariet
          13.45-14.30 Workshops
          Avslutning och dragning lotteri 3

          Workshops och rundvandring.
          Station 1: Erik Åhlander – En rundvandring i arkiven
          Station 2: Sune Holm – Bakgrunder ovan ytan
          Station 3: Stefan Bergmark och Ola Sjödin – Ciklider i undervisningen

          Samtliga deltagare kommer att få se alla workshops. Gruppindelningen står på namnbrickan.
          Lasse Omfors
          Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
          Stockholmsakvaristerna (Facebook)
          www.nordicdiscussociety.com

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #20
            Ursprungligen postat av Larry Stockholm
            OK lite förhandsskvaller:
            På fredagen kommer en gitarrist att spela och förhoppningsvis kommer även en sångare, så vi slipper allsång från alla glada akvarister. Akvariebutiksbesök inbokade kommer att göras.
            En rundvandring i källarutrymmen på muséet, det man som vanlig dödlig inte får besöka i vanliga fall.
            Workshop med Sune Holm, om han kommer ifrån det nya projektet på Skansen, han måste ha lite ledigt från vanligt arbete,
            Du kan få en "SPA"-behandling "a la Asien" med Garrafiskar som behandlar dina fötter.
            I övrigt så kommer en hel del föreläsare hålla fina föredrag.
            Dessutom har vi hyrt biografen "Cosmonova" för en privat filmförevisning. Gabbi och jag har inte bestämt film än, men det blir spektakulärt.
            Lotterierna kommer enbart att vara exklusiva priser, det andra småplocket ratar vi. Men det kommer att vara många priser.
            Nu kan jag inte avslöja mer, för överraskningar ska vara överraskningar.
            På lördag kl.10.00 håller SARF sitt årsmöte. Det blir spännadnde.
            med mera, med mera

            Lasse
            Kul - men en undran har jag. Vad tusan finns det mer än damm i en källare på ett museum
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • tomwid
              • December 2010
              • 158

              #21
              Är det här arrangemanget mest för dem redan "insnöade på ciklider", eller skulle vi nya till hobbyn ha nöje/utbyte av föredragen?

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #22
                Ursprungligen postat av tomwid
                Är det här arrangemanget mest för dem redan "insnöade på ciklider", eller skulle vi nya till hobbyn ha nöje/utbyte av föredragen?
                Som du kan se av programmet så är det ju väldigt allmänt.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • tomwid
                  • December 2010
                  • 158

                  #23
                  Bara för att programmet låter allmänt behöver inte föredragens innehållet vara något för nybörjare
                  Nåväl, jag är lättövertalad och anmälan är på g.

                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Som du kan se av programmet så är det ju väldigt allmänt.

                  Kommentar

                  • Wilhelm
                    • October 2002
                    • 604

                    #24
                    Ursprungligen postat av Larry Stockholm
                    Lotterierna kommer enbart att vara exklusiva priser, det andra småplocket ratar vi.

                    Lasse
                    Då blir det att ta med sig en stor bil, så man kan få plats med alla vinster!
                    Wilhelm
                    Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                    www.ciklid.org www.aquafish.info

                    Kommentar

                    • Gabbi

                      • September 2010
                      • 23

                      #25
                      Programmet är som sagt väldigt allmänt och jag tror inte det kommer att upplevas som "för insnöat".

                      Vill korrigera det som Lasse skrev, Sarfs årsmöte börjar redan kl 9.

                      Kommentar

                      • Larry Stockholm
                        • November 2004
                        • 176

                        #26
                        Ni har väl förhandsanmält er ???
                        Vi bor på Scandic Järva Krog precis som 2009, men i år får vi ett ännu bättre pris på rummen.
                        Grundpaketet innehåller en natt i delat dubbelrum, två dagsinträden (inkl. Cosmonova) och en biljett till lördagsbanketten. Priset är 1130:-. Samma paket men med ett enkelrum kostar 1465:-
                        En extranatt i dubbelrum mellan fredag och lördag kostar 428 :- och en extranatt i singelrum 765:-. Fredagsmiddagen kostar 150:-
                        Vill man bara lösa dagsinträde kostar det 195:- per dag, 100:- för juniorer (under 18). Barn under 10 år fritt inträde.
                        Skicka din anmälan till mail@gabriellaekstrom.com Skriv vilken kombination du vill ha, och betala in summan på kontonummer 204139392 Clearingnr 6163 (Handelsbanken) OBS!, det är jätteviktigt att ni skriver vem betalningen kommer ifrån. Det syns inte på något annat sätt och det blir omöjligt att förboka mat och/eller hotellrum om man inte vet vem som betalat in och för vilka alternativ.
                        Vi har ett visst antal förbokade rum och först till kvarn gäller. Den 6e mars lämnar vi tillbaka obokade rum, så boka innan dess. På mailadressen ovan kan du även ställa frågor om arrangemanget och fråga om vandrarhemsboenden mm.
                        Lasse Omfors
                        Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
                        Stockholmsakvaristerna (Facebook)
                        www.nordicdiscussociety.com

                        Kommentar

                        • ecco
                          • November 2010
                          • 500

                          #27
                          Kommer det bli sammåkning i buss eller liknande för dom som bor på Scandic eller måste man fortfarande ta sej för egen maskin till Museumet? Det gör ju lite skillnad för mej som inte har så långt att åka (Gävle) ifall man slipper använda bilen för att ta sej fram och tillbaka mellan sakerna.
                          Sambons blogg om våra akvarium.
                          http://mizan3.bloggsida.se/
                          Senast uppdaterad bloggen avslutad pga problem med sidan

                          Kommentar

                          • liten_bulle
                            • November 2010
                            • 28

                            #28
                            Om man är intresserad av att bara lösa dagsinträde, är det fortfarande förbokning som gäller då eller kan man lösa det på plats? Är hemskt sugen på att gå men vet inte om jag har möjlighet att boka upp mig långt i förväg.

                            Kommentar

                            • Larry Stockholm
                              • November 2004
                              • 176

                              #29
                              Ursprungligen postat av ecco
                              Kommer det bli sammåkning i buss eller liknande för dom som bor på Scandic eller måste man fortfarande ta sej för egen maskin till Museumet? Det gör ju lite skillnad för mej som inte har så långt att åka (Gävle) ifall man slipper använda bilen för att ta sej fram och tillbaka mellan sakerna.
                              Tror det ordnas transport mellan hotellet och muséet.
                              Lasse Omfors
                              Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
                              Stockholmsakvaristerna (Facebook)
                              www.nordicdiscussociety.com

                              Kommentar

                              • Gabbi

                                • September 2010
                                • 23

                                #30
                                Vi kommer att ordna minibussar mellan hotellet och museet på vissa tider, + att vi kommer att uppmana till samåkning med de som har bilar.
                                För dagsinträden behövs INGEN föranmälan, men man får gärna föranmäla sig iallafall. Det gör det betydligt enklare för mig att tex dela in alla besökare i lika stora workshopgrupper + att man som besökare då får sitt namn på "namnbrickan".

                                Kom ihåg att man bara kan boka de förbeställda hotellrummen fram till den 6e mars! Inträden och middagar kan man boka längre!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...