GCGs akvarieauktion blir 27/11

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #46
    Jag kommer att ha med mig.
    Bl.a

    Geophagus sp
    Röda slöjsvärdbärare.
    Vanlig svärdbärare Röd
    Slöjgyppy.
    L066
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • Vandal
      • January 2006
      • 1655

      #47
      nu finns det ett faebookevent också =)

      Logga in på Facebook för att börja dela och ta kontakt med vänner, familj och andra som du känner.
      over and out /Petter
      Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

      http://saltvattenvandal.blogspot.com/

      Kommentar

      • Freddan!
        • January 2008
        • 163

        #48
        Ursprungligen postat av kaj.p
        Jag kommer att ha med mig.
        Bl.a

        Geophagus sp
        Röda slöjsvärdbärare.
        Vanlig svärdbärare Röd
        Slöjgyppy.
        L066
        L066 yngel eller vuxna?
        Lev livet idag, igår har redan varit & imorgon finns inte än.

        Kommentar

        • kaj.p
          • June 2002
          • 2952

          #49
          Yngel 3-5 cm
          Nordiska Diskus Sällskapet
          Hallandsakvaristerna
          BAK Gcg Maf NCS

          Kommentar

          • endymion
            • October 2006
            • 680

            #50
            Ursprungligen postat av Vandal
            Anledningen till att fasta bordet tas bort var att väldigt få lämnade in saker dit, att ha en person som sitter där under hela auktionen när vi är såpass lågbemannade är onödigt...

            vår förening blir inte rik på det här, vi som jobbar på auktionen gör det helt ideellt och tjänar inte ett öre... vi gör detta för att akvariehobbyn ska växa... vill man tjäna pengar rekommenderar jag en annan hobby helt enkelt... detta är en auktion av hobbyister för hobbyister...

            tycker du/ni vi kan göra nåt bättre? gå med i föreningen och påverka istället för att sitta på ett forum och gnälla... ju fler medlemmar i föreningen desto mer kan vi stärka akvariehobbyn...

            alla säljare värderas lika högt! från storsäljare till de som tar med en liten burk hemodlade platy... hade vi varit fler i föreningen så kunde vi haft fler utrop och därmed kunnat sänka provisionen och utropspriset...

            Vi har också snackat om att kunna neka poster, dels eftersom väldigt få köper andmat och dels eftersom vi vill hålla oss på den lagliga sidan... kräftor och andra olagliga djur befattar vi oss inte med...

            GCG Genom Petter


            (EDIT)
            ska man snacka om packning av större mängd så är det lika lätt att ta två sammantejpade påsar... nåt som funkat för de flesta som sålt ciklider parvis på auktionen i flera år...

            Jag säger som jag sa förra året max 20 poster per skalle till auktion och resten till fastprisbordet. Men med de nya reglerna överväger jag att stanna hemma.

            Kommentar

            • malawijanne
              • October 2006
              • 504

              #51
              Nu har jag tyvärr inte varit med på denna autionen på ett par år, men jag tänker dyka upp i år, och ev skall jag ha med mig några rödingar till malawisar för försäljning.
              Men jag tycker att det fasta bordet skall vara kvar, så att det inte bli en massa påsar med samma grejer som det tar en massa tid att auktionera ut.
              Men det viktigaste är faktiskt att se till att fiskarna säljs först, för att det är ett djurplågeri att låta fiskarna ligga framme så länge, det blir bara solkigare och solkigare för varje timme som går.
              Och det ska vi väl som djurvänner göra allt för att undvika.
              Det negativa med detta det är när fisken är såld så kommer många att gå, men vad är viktigast ska vi plåga fisken.Janne

              Kommentar

              • danne0301
                • July 2009
                • 1128

                #52
                Mja fast alla kommer ju inte dit för fiskens skull..
                Vad brukar det säljas mest av? Fisk växter inredning tillbehör?
                Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                2 gånger 54L odlingsprojekt
                540L Ormhuvudfisk som blev CA

                Kommentar

                • Sultanen
                  • January 2008
                  • 2457

                  #53
                  Klart jag kommer!
                  300L Räkkar
                  400L Växtakvarium
                  220L Saltvatten - Under uppstart
                  Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                  Kommentar

                  • Zaphi
                    • November 2003
                    • 724

                    #54
                    Ursprungligen postat av MagicFingers
                    Alla vet ju redan vad jag kommer ta med mig.. (om jag kommer) , men för nyanlända: Vallisneria Gigantea, Vallisneria "tiger", Pellia, riccia, sötvattenstång, Libertymolly i mängder!, Ph. fluitans. och diverse annat...
                    men jag skall hålla mig till max 10 påsar av varje sort,(som jag gjort varje gång) men eftersom ni skall ha mer i provision så tycker jag att jag som "storsäljare" har rätt att ställa lite krav på er!.
                    Ni tycker vi skall göra stora poster, då säger jag att NI skall kolla så att posterna är stora nog från alla säljare, för é det ngt ni släppt in så é det ensamma fiskar i en påse hit och en påse dit..., eller ANDMAT!, vidare vill jag som säljare kunna dra tillbaka mina poster om det uppstår ett läge där jag ser att efterfrågan är noll och ännumindre. Sedan ser jag gärna en ordning på utbetalningarna, förslagsvis där den som har haft med flest poster kan kvittera ut sina pengar först eller, där den som bidragit med mest provision får hämta ut sina pengar först...

                    hur ställer ni er till det?, utan säljare,inga poster, ingen auktion....
                    1. Sätt minimipriser om du är rädd för att det skall gå för billigt. Om du inte får sålt dina växter så får du ju tillbaka dem, så i princip kan man säga att det finns en automatiskt tillbakadragningsfunktion.

                    2. Att dela ut pengar i provisionsordning skulle nog bara göra att det tar ännu längre tid eftersom då skall ju varje säljare letas upp en och en. Du får la knö dig längst fram i kön istället.
                    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                    Kommentar

                    • MagicFingers
                      • November 2003
                      • 3136

                      #55
                      Ursprungligen postat av Zaphi
                      1. Sätt minimipriser om du är rädd för att det skall gå för billigt. Om du inte får sålt dina växter så får du ju tillbaka dem, så i princip kan man säga att det finns en automatiskt tillbakadragningsfunktion.

                      2. Att dela ut pengar i provisionsordning skulle nog bara göra att det tar ännu längre tid eftersom då skall ju varje säljare letas upp en och en. Du får la knö dig längst fram i kön istället.
                      1. när växterna är uppdragna ur karet så é det inte det bästa/lättaste att stoppa ner dom igen., just Gcg -s auktion som ligger nära é ju inte så farlig på tiden växterna legat i påse, men även tidsaspekten é en faktor, och vissa växter kan man inte ha liggandes förlänge utan då é det bara skräp. ....

                      2. mja jag menar på att ni kanske borde varva krav på säljaren med förbättringar för säljarna oxå....
                      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                      Nunc Est Bibendum

                      Kommentar

                      • Rooster
                        • March 2006
                        • 1468

                        #56
                        Hej allihopa!

                        Skulle bara vädja till alla som har med sig fisk att inte mata dessa fiskar ett par dagar innan auktionen. Står inget om detta på hemsidan men säger som sagt det här istället då.
                        Fish for Life!!!

                        Kommentar

                        • Pannecke
                          • January 2005
                          • 1325

                          #57
                          Jag skulle tro att jag dyker upp.
                          /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

                          Gå gärna in och titta på vår hemsida.

                          Kommentar

                          • Vandal
                            • January 2006
                            • 1655

                            #58
                            Från mig kommer även boken Aquarium Plant Paradise av Takeshi Amano... raritet!
                            over and out /Petter
                            Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

                            http://saltvattenvandal.blogspot.com/

                            Kommentar

                            • Annaica
                              • February 2006
                              • 1177

                              #59
                              Jag kommer!
                              Räkbiten


                              Kommentar

                              • Dreama

                                • November 2007
                                • 286

                                #60
                                Hej alla Ni som ska till auktionen. Imorgon en vecka kvar. Berätta vad Ni ska ha med Er.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...