Akvariets Dag 23-24/10

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Alexander Ylipää
    svarade
    Torsdag är sista bokningsdagen! Är det inga fler Zoopetare som dyker upp?

    Lämna en kommentar:


  • Annika
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Du kommer väl på alla akvarieträffar
    Så många som möjligt

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Annika
    Jag kommer
    Du kommer väl på alla akvarieträffar

    Lämna en kommentar:


  • Annika
    svarade
    Jag kommer

    Lämna en kommentar:


  • Paniktandborste
    svarade
    Ja det blir nog att man drar sig dit =)
    Tar 45 min med pendel =)

    Lämna en kommentar:


  • DAHLBERG
    svarade
    Ja, du har ju som sagt lyckats dra med mig... Jag följer med, men ytterst motvilligt

    Lämna en kommentar:


  • Alexander Ylipää
    svarade
    Ursprungligen postat av karrokaja
    ohhh tror inte jag orkar ta mej ända in till sthlm...känns lite långt (för er som inte vet så är jag i gbg oftare än i sthlm)
    Ja, du har nog längst bilväg av alla oss här

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    ohhh tror inte jag orkar ta mej ända in till sthlm...känns lite långt (för er som inte vet så är jag i gbg oftare än i sthlm)

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Fick tyvärr reda på datumet för sent eftersom jag när jag fick redan på det redan hade bundit upp mig för att hålla i en akvariekurs den helgen.

    Hoppas att så många som möjligt går på Akvariets Dag - föredragen verkar intressanta och dessutom får man i en gemytlig anda träffa och tjöta med många akvarister

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Lär nog bli så att jag tar mig upp

    Lämna en kommentar:


  • PatrikMalmo
    svarade
    Jag lär ju vara där från lördag middag ungefär... *s*

    Lämna en kommentar:


  • Alexander Ylipää
    startade ett ämne Akvariets Dag 23-24/10

    Akvariets Dag 23-24/10

    Detta blir min första Akvariets Dag som jag kommer medverka på. Har även lyckats dra med mig DAHLBERG och Johanski här från Zoopet. En liten roadtripp i fiskens tecken!

    Här är föredragshållarna, citerar från Ola Svenssons inlägg på NCS forum.


    Gabriella Ekström "Gabbi" Årets Guldaborrevinnare ska prata om sin bok
    Sven O. Kullander på Naturhistoriska riksmuseet hålla föredrag om sebrafiskens och barbers livsmiljöer
    Thomas Regnell styrelsemedlem i Nordiska Ciklidsällskapet ska berätta om odling av vanliga och ovanliga malawiciklider
    Patrik Rosén "PatrikMalmo" ska förklara varför det är busenkelt med växter.

    Sedan ska Rune Evjeberg prata om sötvattensbiotoper i Mexiko och trots att hans intresse är levandefödare så finns det ju onekligen en hel del ciklider i Mexiko!

    Frank Kirschbaum ska hålla två föredrag "Cyclical reproduction of tropical freshwater fishes" och "The ecology and the fish communities of the lower Congo River exemplified on the Mormyrid fishes" - Båda känns ju rejält relevanta!

    Och som vanligt är det växtauktion på växter (gissningsvis skänkta av Tropica), Nordisk frågetävling, utdelning av Nordens mest prestigefyllda akvaristikpris, Akvariets Oscar.

    Detta går ju inte missa och dessutom ska NCS styrelse hålla ett styrelsemöte i samband med Akvariets Dag. Detta gör att vi kommer att vara på plats under evenemanget! Ytterligare ett gäng NCS-are alltså!

    Se inbjudan på http://www.haningeakvarieforening.se/inbjudan.htm


    Så vilka kommer?
Arbetssätt...