Storauktion i MOTALA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • saltbiff
    • December 2006
    • 607

    #46
    Ursprungligen postat av keen-eyed
    Håller med J.Milton om att man borde delat upp salt & sötvattnet.
    Sen tycker jag även att det var lite segt mellan utropen. I Örebro har de 2st utropare & 2 springare, så medans den ena auktionerar ut en grej så plockar den andra fram nästa och är beredd att ta vid direkt när föregående är klar då blir det lite bättre flyt i det hela.

    Jättebra, tack! Nästa gång blir det uppdelning mellan söt o salt...växter då? Ska dessa också delas upp tycker ni?
    Jag tycker också att det bitvis var segt mellan utropen och att alla grejer inte behövdes visas i filmkameran.. Fram med mer synpunkter!! Detta är saker vi tar till oss, begrundar och förändrar..vi ska bli bäst på detta ju

    5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

    Kommentar

    • saltbiff
      • December 2006
      • 607

      #47
      Ursprungligen postat av MagicFingers
      jag köpte bara EN burk.. så vad det stog på dom andra burkarna vet ju inte jag....., bara not. att det fanns 2 "sorters" burkupplägg.

      mja, men det é principiellt viktigt.., du kan ju kalla en endlers guppy ,"guppy" om du vill.. men det é inte rätt...
      Vi har nu kommit på att vi inte var de enda cr-säljarna Men fick du 23 st och det stod 20 så var de från oss.. Skickar alltid med 2 extra ifall nån dör
      Nästa gång skriver vi pellia OCH sötvattenstång o skiter i det latinska, bra va!

      5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

      Kommentar

      • Wilhelm
        • October 2002
        • 604

        #48
        Ursprungligen postat av saltbiff
        Skitbra!!! Detta var vad vi diskuterade igår och nästa gång blir det så....med tydlig tid om när saltet blir så att sötfolket kan fika i lugn o ro
        Lokalen borde ha räckt, men det var för få stolar...som jag sa hela tiden :S
        Jo det blir bra om det delas upp. Nu missade jag en räka, dubbelstreamern och en hink med sten och lite mer!
        Annars så var det trevligt och allt jag fick med mig hem lever!
        Wilhelm
        Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
        www.ciklid.org www.aquafish.info

        Kommentar

        • J.Milton
          • January 2010
          • 674

          #49
          Tror det räcker att dela upp det i sött och salt, blir nog bara onödigt spring om man ska dela upp växter/fiskar/tillbehör . Blir svårare för dom som hämtar fram godset till utroparen vad dom ska hämta, om man inte delar upp godset bättre på borden innan. Det kan ni kanske med tänka på till nästa gång, var lite rörigt på borden, kanske skulle ha godset sorterat redan på borden? Tex växtbord, fiskbord och ett för tillbehör?
          Vart nog väldigt mycket onödig stress för fiskarna med, eftersom dom ibland stod så illa till på borden så att alla som vill titta i påsarna var tvungen att lyfta upp dom, och nästan alla som var där ville ju givetvis kolla vad som var i påsarna, så blev många lyft för vissa fiskar.

          Det med dubbla utropare håller jag dock inte med om, vill inte att det ska gå för snabbt heller, då det kan bli rörigt av den anledningen med.
          240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
          Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
          Blogg+Galleri

          Kommentar

          • keen-eyed
            • January 2009
            • 409

            #50
            2 utropare blir inte rörigt, inte på örebro auktionerna iaf. De har gått väldigt smidigt.
            Utroparen hinner kolla in vad den ska ropa ut innan det är dags + att samma person inte behöver stå och prata hela dagen, så det är säkert skönare för den/dom som är utropare.
            &

            Kommentar

            Arbetssätt...