Resa till Duisburg med Zoopetare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Resa till Duisburg med Zoopetare

    Vi brukar ju alltid vara ett gäng med Zoopetare som brukar åka ner till Diskuschampionatet i Duisburg. Du kan läsa om förra championatet i denna artikel.

    Till nästa mässa är den första bilen som utgår från Göteborg fullbokad, men vi är fler och har därför plats för någon/några fler så vi blir en bil till.
    Färjan går från Göteborg onsdag kväll den 29 och sedan är vi därnere och besöker mässan föstås, en del affärer och säkert något offentligt akvarium. Det blir 4 nätter på hotell i Tyskland och på måndagen så kör vi uppåt och passar då även på att göra en del akvaristiska inhopp efter vägen - vi beräknas vara hemma i Göteborg igen på måndag kväll den 4/10.
    Vi brukat ha mycket trevligt på dessa turer och vi har våra favoritställen (att besöka, äta, bo och dricka på) som vi känner väl till.

    Totalt inkl. bilkostnad, färja och hotell går det på ca. 3.000 kr (bara en uppskattning eftersom vi inte säkert vet priset ännu).
    Om du är intresserad så kontakta mig - vi behöver rätt snart boka hotellet eftersom det brukar vara svårt att få hotellrum i "mässtider"
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 12 July 2010, 20:04.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

    #2
    Är ju redan inbokad. Men ni som velat åka ner passa på det är en av årets höjdpunkter. Mycket fisk och tillbehör, mycket god mat och god öl, och det bästa sällskapet man kan ha.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Ingen mer som har tänkt att haka på
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Jodå, jag. Men som du vet är vår bil redan full och även hotellet är bokat. Vore väldigt trevligt att få med lite mer folk då denna mässa är något i hästväg och inget som jag tänker missa.
        För de diskusintresserade är det en resa som kan vara värd att besöka då det är diskuschampionat i år i samma mässhall. Att det även finns massor av trevliga affärer och även Europas största zoobutik, Zoozajac, i krokarna gör inte saken sämre!
        Hur många platser har du kvar Kjell, är det bara du och Lasse än så länge?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Hur många platser har du kvar Kjell, är det bara du och Lasse än så länge?
          Än så länge har flera bara sagt - kanske - men ingen har sagt ja.

          Så om inte någon anmäler sig så flyger jag nog ner och hyr en bil - det blir mycket billigare än att köra ner ensam
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Det är ingen dum lösning, men nog måste det vara fler som är intresserade att komma dit?
            Jaja, i vilket fall som helst ska det bli riktigt kul att få komma ner igen och shoppa loss!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              #7
              här är en till osäker själ.... hur mkt kommer kalaset kosta (utan shopping) och är det såna där jätteresor mellan sevärdheterna?
              velar lite pga min fragila ekonomi....
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #8
                Räkna med ca 5000:- för mat, boende och hotell under dessa 5 dagar. Sedan shopping för minst 10`...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  #9
                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Räkna med ca 5000:- för mat, boende och hotell under dessa 5 dagar. Sedan shopping för minst 10`...
                  ohh.. det sved! fiskarna och pojkvännen måste ju ha mat, men han får väl äta räkmix som alla andra i hushållet

                  Nope...ni slipper mej denna gången.
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #10
                    Och resan med i det priset, det glömde jag...boende och hotell är väl samma sak
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      #11
                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Och resan med i det priset, det glömde jag...boende och hotell är väl samma sak
                      Fam vad störigt! jag vill ju följa med, men jag kan inte...hur jag än gör. jo om jag säljer 900 lters, men det gör jag ju inte.
                      du får köpa ett par schyssta redback till mej anders
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • kaj.p
                        • June 2002
                        • 2952

                        #12
                        Skulle tro vi blir många svenskar därnere. MAfs buss är i det närmaste full vad jag förstått. Ciklidvännerna fyller en annan buss och hos diskussällskapet är redan 12 personer klara.
                        För egen del blir jag därnere tisdag-tisdag.
                        Nordiska Diskus Sällskapet
                        Hallandsakvaristerna
                        BAK Gcg Maf NCS

                        Kommentar

                        • karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

                          #13
                          Ursprungligen postat av kaj.p
                          Skulle tro vi blir många svenskar därnere. MAfs buss är i det närmaste full vad jag förstått. Ciklidvännerna fyller en annan buss och hos diskussällskapet är redan 12 personer klara.
                          För egen del blir jag därnere tisdag-tisdag.
                          bosse på akvarielagret ska vara domare där också...vet inte hur vanligt det är med svenska domare (?)
                          Sen är det några södertäljekisar med diskus som ska ner... om dom ska ställa ut vet jag inte men dom skulle ner iaf...
                          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            #14
                            Det är första gången mig veterligt, och således ett gott erkännande hur diskusSverige visar sig ute i världen!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              #15
                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Det är första gången mig veterligt, och således ett gott erkännande hur diskusSverige visar sig ute i världen!
                              Tydligen hade dom tjatat på honom som en tok också... han berättade det för mej.
                              Han svarade ja för att slippa deras tjat
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              Arbetssätt...