Resa till Duisburg med Zoopetare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av karrokaja
    Bahaha!!!!!

    Vafan har du gjort med kjell max??!?!?!?!
    *Är han fastbunden i sängen eller vad??
    Tänkte samma sak, vad har de gjort med Kjell
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Tänkte samma sak, vad har de gjort med Kjell
      Men det ser ganska mysigt ut..ellerhur pia grrrrr lixom
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av karrokaja
        Men det ser ganska mysigt ut..ellerhur pia grrrrr lixom
        aaahahaha...grrrrr, bunden med elkabel....grrrr....

        Hoppas att de hade roligt det är ju huvudsaken.....
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          Ser ut som om dom hade GRYMT kul
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Efter fyrtiofjorton knapptryck är några - av de bilder jag laddade upp - här; http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...y.php?cat=1180
            Hoppas länken funkar... Var de andra 10-15 bilderna tog vägen vet jag inte...
            Det var nog den sämsta, lökigaste bildhantering jag någonsin upplevt - en stor trälår svensk oskalad lök. Tja, man kan inte förvänta sig annat av PC-teknologi från 1400-talet... Ja, jisses... Men nu är det lite bilder där någonstans iallafall!
            Fler bilder från ett off. akvarium och sealife kommer senare - jag har fått min dos av PC-handhavande för tillfället!
            Känns skönt att det faktiskt finns dom som är ännu sämre än jag på datorhantering
            Själv har jag väl fram till nu lagt in uppåt 10.000 foton på Zoopet och visst är det bökuigt men det går
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • admin
              Christian Alfredsson

              • November 2004
              • 11217

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Efter fyrtiofjorton knapptryck är några - av de bilder jag laddade upp - här; http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...y.php?cat=1180
              Hoppas länken funkar... Var de andra 10-15 bilderna tog vägen vet jag inte...
              Det var nog den sämsta, lökigaste bildhantering jag någonsin upplevt - en stor trälår svensk oskalad lök. Tja, man kan inte förvänta sig annat av PC-teknologi från 1400-talet... Ja, jisses... Men nu är det lite bilder där någonstans iallafall!
              Fler bilder från ett off. akvarium och sealife kommer senare - jag har fått min dos av PC-handhavande för tillfället!
              Håller med dig om att det inte är bra. Jag ska kolla på om vi kan ersätta det med ett annat. Photopost var bäst när vi startade men har inte utvecklats.
              Christian Alfredsson
              Tekniskt ansvarig Zoopet

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av admin
                Håller med dig om att det inte är bra. Jag ska kolla på om vi kan ersätta det med ett annat. Photopost var bäst när vi startade men har inte utvecklats.
                Jo men visst har det utvecklats - det blir hela tiden sämre och sämre

                Tack ansjo, annika och Mats för era foton - kommer att ta hjälp av dom när jag skriver ihop en artikel
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • admin
                  Christian Alfredsson

                  • November 2004
                  • 11217

                  Kolla ny tråd om uppladdning: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=143214
                  Christian Alfredsson
                  Tekniskt ansvarig Zoopet

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Nu är äntligen artikeln från vår Tysklandsresa klar - håll till godo http://www.zoopet.com/index.php?opti...le&article=305
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • jenmad
                      • March 2009
                      • 579

                      Något som jag tycker är synd är att det alltför sällan står vad det är för fisk på bilderna. Jag inser att det är massor med jobb men det vore roligt att få en chans att lära sig lite mer istället för att titta på vackra fiskar utan att veta vad det är.

                      Hälsningar
                      Jennifer

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Trevlig läsning, bara elva månader kvar till nästa gång...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av jenmad
                          Något som jag tycker är synd är att det alltför sällan står vad det är för fisk på bilderna. Jag inser att det är massor med jobb men det vore roligt att få en chans att lära sig lite mer istället för att titta på vackra fiskar utan att veta vad det är.

                          Hälsningar
                          Jennifer
                          Ofta är det dock så att vi har fotat fiskar men namnet är inte angivet - så som sagt - jag kanske inte vet.
                          Men du (och andra) kan ju alltid fråga om det är någon speciell fisk du undrar över - vet inte jag, kanske någon annan vet.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Trevlig läsning, bara elva månader kvar till nästa gång...
                            Ja men innan dess har vi ju Planted Aquarium och dit är det bara 2,5 månader
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Zikoria
                              • March 2009
                              • 8

                              Hur fick ni hem discusarna?

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Singelpackade i dubbla stora påsar med syrgas, sedan i en frigolitlåda. Packades på söndagen och kom hem på tisdagen utan några som helst problem.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...