Svenska GuppySällskapet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mollsan
    • March 2010
    • 228

    Svenska GuppySällskapet

    Svenska Guppysällskapet är för oss som har snöat in på detta med Guppys!
    Oavsett om du har dem bara för att de är snygga, eller om du håller på med seriös avel.
    Vanliga, Endlers eller en väldans guppy-soppa. Vi har medlemmar som sysslar med det mesta.

    Vi brukar träffas ca 1 gg per månad hos någon medlem. Vi kollar fisk, pratar fisk, byter fisk, fikar och käkar!
    Brukar vara välbesökta och väldigt trevliga möten!
    För tillfället finns de flesta medlemarna runt Stockholms-området men nog borde det finnas guppy-fantaster i resten av landet också?

    Vill man ha lite mer info om Guppys, eller föreningen så kolla in www.guppys.se
    Där finns fakta om genetik, uppfödning, mat, skötsel och ett forum fullt av guppy-galningar!

    Nu har vi sommaruppehåll med möten, så nästa gång vi ses är i slutet på augusti!
    www.guppys.se
    Svenska GuppySällskapet
    Forum-Nybörjarinfo-Genetik
  • Lineli
    • February 2010
    • 565

    #2
    Jag har just varit inne på SGS sida och tittat.
    Jag hittade massor av intressant information om Guppies och framförallt blev jag fashinerad av all info om grund och täckfärger, verkligen intressant. Jag blev inspirerad att skaffa fler Guppisar men först ska jag nog föda upp mina ca 20 yngel som jag redan har

    Kommentar

    • Föllförfisk
      • April 2010
      • 620

      #3
      Guppies varkar vara trevliga fiskr, och många är ju såå fina! Är bra sugen, men har inget bra kar o stoppa ner dem i!

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        #4
        Ursprungligen postat av Föllförfisk
        Guppies varkar vara trevliga fiskr, och många är ju såå fina! Är bra sugen, men har inget bra kar o stoppa ner dem i!
        Är sugen på ett par lättynglade fiskar men har inte heller något kar. Men om jag skaffar Guppy så hamnar jag garanterat på SGS!
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • Föllförfisk
          • April 2010
          • 620

          #5
          Ja, jag har läst där en hel del, och suktat lite efter guppus. men i 86 liters är det redan en fisksoppa med kerri-tetrorna och kongo-tetrorna. Lite på Guppy på det blir det inte bra! Och i asienkaret kan de ju inte heller vara..

          Kommentar

          • mollsan
            • March 2010
            • 228

            #6
            Roligt att höra att ni hittar till sidan och att ni gillar infon!

            Är själv en verklig guppynörd med alldeles för många akvarier med bara guppys.
            Är bara "nybörjare" men har lärt mig otroligt mycket av de andra guppy-galningarna i föreningen!

            Nästa möte är den 28/8 i Hässelby.
            Kanske får träffa några nya medlemmar där??!!!
            Senast redigerad av mollsan; 11 July 2010, 20:03.
            www.guppys.se
            Svenska GuppySällskapet
            Forum-Nybörjarinfo-Genetik

            Kommentar

            • Avendesora
              • October 2004
              • 179

              #7
              Guppies är underbara. Det är alltid lika spännande att se en ny hane utveckla sina färger.
              /Cattis

              Kommentar

              • gizmogirl
                • August 2006
                • 2214

                #8
                lagt sidan i favoriter,gjorde uppehåll med guppy för ett tag sen men ska börja igen

                Kommentar

                Arbetssätt...