Poeciliaweekend i maj 2011

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    Tur att man har lite vinstpengar att använda till auktionen.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      Ursprungligen postat av Guy Palm
      Tur att man har lite vinstpengar att använda till auktionen.
      ja det och lite övertidspengar skall väl göra susen.

      Satt just och kollade på en del av arterna (har man google i menyn så är det ju bara att markera fisknamnet så hoppar det in i google-sökrutan sedan klickar man bara på bilder så får man upp en hel bunt med foton på arten) och oj vilka godingar det finns med på auktionlistan. Jag talar självklart inte om vilka jag fastnade för för då blir det ju fler som uppmärksammar dom och kommer att bjuda och det vill man ju inte
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        Halva nöjet med denna auktion är att kolla upp arterna, problemet är att ju mer man tittar desto fler "vill jag ha" fiskar dyker upp.
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          Ursprungligen postat av Guy Palm
          Halva nöjet med denna auktion är att kolla upp arterna, problemet är att ju mer man tittar desto fler "vill jag ha" fiskar dyker upp.
          Ja i en vanlig föreningsauktion så vet man ju hur 99% av arterna som säljs ser ut som vuxna - men här har man ju inte en susning om de flesta av arterna utan måste kolla på fotona.

          Sedan vet man ju ändå inte efter att ha tittat på fotona om det är en vanlig art som kommer att säljas för några få tior stycket, eller en superraritet som kommer att kosta åtskilliga hundra per fisk.
          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 30 April 2011, 15:22.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            • July 2010
            • 1072

            Ursprungligen postat av Guy Palm
            Och det trodde du själv på ?
            Ja, faktiskt!! Har varit rackarns duktigt på att INTE köpa fisk ett bra tag. Har fått mängder med frestelser, inklusive arter jag letat efter länge... och ändå stått emot!! Nå... jag förbereder ett par kar i smyg och håller tummarna. *s*
            Bara döda fiskar flyta medströms

            Kommentar

            • Guy Palm
              • March 2002
              • 5720

              Har nu kollat igenom auktionslistan och det har nog aldrig hållits en liknande auktion i Sverige. Enbart ungfödare och huvuddelen med känd fångstplats. Inte många utrop med samma ert. Totalt över 130 poster.
              Guy
              ,Poecilia,SKS,GOC,

              Kommentar

              • kaj.p
                • June 2002
                • 2952

                Nu smäller det snart o SMHi lovar att den 20 gradiga värmen kommer tillbaka till helgen.
                Nordiska Diskus Sällskapet
                Hallandsakvaristerna
                BAK Gcg Maf NCS

                Kommentar

                • kaj.p
                  • June 2002
                  • 2952

                  Så var de första två gästerna incheckade.
                  Nordiska Diskus Sällskapet
                  Hallandsakvaristerna
                  BAK Gcg Maf NCS

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    Ursprungligen postat av kaj.p
                    Så var de första två gästerna incheckade.
                    Och det var en dansk och en mexikan. Imorgon vid 12-tiden dyker jag upp med Lillfrasse och 2 engelsmän
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Guy Palm
                      • March 2002
                      • 5720

                      Skall nu äta frukost och sedan mot Björkäng. Ser verkligen fram emot detta.
                      Guy
                      ,Poecilia,SKS,GOC,

                      Kommentar

                      • Dreama

                        • November 2007
                        • 286

                        Jag går rakt på sak hamnade några ungfödare i västsverige?

                        / Peter.

                        Kommentar

                        • lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

                          Hemma efter en kanon helg i Tvååker. Kanon väder intressanta föreläsningar 240 poster fisk varav mycket aldrig setts i Sverige tidigare. Lotterier, sköna folk och härligt resesällskap. Det hela avslutades med lite fika och akvarie tittande mm i det fohrmanska hemmet. Tack alla inblandade.
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            Kan bara instämma med lilfrasse - det var en verkligt trevlig helg och man känner sig nu lite seg efteråt.

                            Jag handlade inte så mycket men 2 par av Xenotoca eiseni, San Marcos och en grupp med Phalloceros caudimaculatus blev det för min del
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • hawkse
                              • December 2009
                              • 781

                              Bara lovord. Fantastiskt bra arrangemang, kanonväder, bra folk och intressanta föreläsningar. Blivande medlem!

                              Kommentar

                              • Mumin
                                • October 2007
                                • 3837

                                Hemma, något stel efter dryga 50 mil i bilen, men mycket, mycket nöjd. Ska nu ladda duracellkaninbatterierna efter att ha farit runt i Varberg och haft det gott.
                                Kom hem med Xiphophorus mayae, Lago Izabel, Mexico
                                Alfaro cultratus,Guapiles, Costa Rica (David McAllister)
                                och de underbarast svärdbärare jag sett, Xiphophorus helleri, Hacienda Lencera, Xalapa 2002 (Alain Grioche)

                                Trött och full av intryck, ett mycket lyckat och välordnat arrangemang. Hade sällskap med bossep från och till Kungsör, milen gick fort undan.
                                Nu har jag koppat och ska bara njuta samt yla lite till med hundarna som saknat mig. Tur att nån gjorde det.....
                                För mycket är inte nog!
                                Jag VILL ha en Elefantofon!!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...