Poeciliaweekend i maj 2011

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • thues
    • May 2006
    • 219

    #16
    Booking er også åbnet nu !
    Ordförende for Poecilia Scandinavia - en skandinavisk forening for naturformer af ungefødere...
    http://www.poecilia.org
    ---
    - Den, der spørger, er kun dum én gang -
    den, der ikke spørger, er dum hele livet

    Kommentar

    • thues
      • May 2006
      • 219

      #17
      Her kan man vælge sprog: http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=257

      Så får man programmet - og i bunden af det er der links til priser og tilmelding (booking).
      Ordförende for Poecilia Scandinavia - en skandinavisk forening for naturformer af ungefødere...
      http://www.poecilia.org
      ---
      - Den, der spørger, er kun dum én gang -
      den, der ikke spørger, er dum hele livet

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #18
        Trevligt att man nu kan boka den helgen - hoppas att vi blir riktigt många.

        Kanonbra föredrag och bara 1.000 kr för hela paketet (entré, 2 övernattningar, 2 middagar, lunch, fika etc. etc.)
        Dessutom blir det ju den största auktionen på levandefödare som någonsin har hållits i Sverige - många ovanliga arter som aldrig tidigare har "satt sin fot" i Sverige
        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 16 December 2010, 11:34.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #19
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Trevligt att man nu kan boka den helgen - hoppas att vi blir riktigt många.

          Kanonbra föredrag och bara 1.000 kr för hela paketet (entré, 2 övernattningar, 2 middagar, lunch, fika etc. etc.)
          Dessutom blir det ju den största auktionen på levandefödare som någonsin har hållits i Sverige - många ovanliga arter som aldrig tidigare har "satt sin fot" i Sverige
          *Gilla*
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #20
            jag skulle gärna vilja åka ditt, vet dock inte hur det funkar? hur anmäler man sig ? hade tänkt mig lördagen 250kr, men det verkar svårt att ta sig dit, någon man kan samåka med ifrån Varberg ? för till varberg är det ju inga problem att ta sig till, tåg går ju vet dock inte hur ofta.

            hur är det med tider måste man vara där hela dagen, tänkte med restider och sånt så att man kommer hem.

            Kommentar

            • thues
              • May 2006
              • 219

              #21
              hur anmäler man sig ?


              någon man kan samåka med ifrån Varberg ?
              Det vil rigtig godt, hvis der bliver arrangeret sådan noget. Det vil ske i et eller andet omfang fra Danmark - i hvert fald fra Jylland. I en vis udstrækning kan vi også hente i Varberg, men da der også kommer deltager fra Mexico, USA og slige steder, som skal hentes i lufthavne, handler det også lidt om tider - så hvis man selv kan arrangere fælleskørsel er det rigtig fint.

              Togtider i Varberg har jeg ikke checket - det vil ske, fordi det også kan være en af måderne at komme frem og tilbage på.

              Der er ingen, der tvinger en til at blive til det hele - selvfølgelig ikke. Men hvis man har aftalt fælleskørsel med nogle, har man selvfølgelig bundet sig lidt m.h.t. tider.

              Måske kunne Kjell oversætte, hvis det kniber med at forstå, hvad jeg har skrevet. Jeg forstår udmærket svensk - men det kniber lidt at udtrykke sig på sproget :-)
              Ordförende for Poecilia Scandinavia - en skandinavisk forening for naturformer af ungefødere...
              http://www.poecilia.org
              ---
              - Den, der spørger, er kun dum én gang -
              den, der ikke spørger, er dum hele livet

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                #22
                Ursprungligen postat av Flaxss
                jag skulle gärna vilja åka ditt, vet dock inte hur det funkar? hur anmäler man sig ? hade tänkt mig lördagen 250kr, men det verkar svårt att ta sig dit, någon man kan samåka med ifrån Varberg ? för till varberg är det ju inga problem att ta sig till, tåg går ju vet dock inte hur ofta.

                hur är det med tider måste man vara där hela dagen, tänkte med restider och sånt så att man kommer hem.
                Som thues skriver så kommer det sannolikt att bli så att en del skall plockas upp vid tåget/färjan i Varberg. Bäst är naturligtvis annars om man kan samåka. De som bor i Borås och skall till mötet lär ju också passera Kinna på vägen till Varberg.
                Så du kan ju t.ex. kontakta boråsarna om de skall dit.
                Sedan går det faktiskt buss från Varberg (som dock stannar någon km från vandrarhemmet) och om det kan du kolla med PatrikMalmö för han tog bussen dit när vi hade möte där senast.

                Du kan naturligtvis välja att vara där bara en del av lördagen - men entréavgiften gäller för hela dagen. Och det man bör tänka på är att att om man vill vara med på auktionen måste man stanna kvar till avräkningen (om man vill sälja eller köpa något).
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #23
                  Det hade varit väldans trevligt att delta, men 12-timmars nätter hela helgen sätter tyvärr stopp för min del...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #24
                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Det hade varit väldans trevligt att delta, men 12-timmars nätter hela helgen sätter tyvärr stopp för min del...
                    Det är långt dit - så du hinner väl byta helg med någon tills dess
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      #25
                      Kruxet är att det ska jobbas igen någon annan gång...men som sagt, det är ett tag kvar.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        #26
                        Jag planerar att komma
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mumin
                          • October 2007
                          • 3837

                          #27
                          Jag planerar självklart att komma, ska försöka få lite yngel på min Alfaro cultratus till dess.
                          Och nu är jag anmäld. Har platser i bilen från Stockholm, fredag till söndag.
                          Senast redigerad av Mumin; 16 December 2010, 22:35.
                          För mycket är inte nog!
                          Jag VILL ha en Elefantofon!!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            #28
                            Ursprungligen postat av Mumin
                            Jag planerar självklart att komma, ska försöka få lite yngel på min Alfaro cultratus till dess.
                            Och nu är jag anmäld. Har platser i bilen från Stockholm, fredag till söndag.
                            Skall bli kul att ses igen - vi träffas ju av någon anledning alltid på Björkängs vandrarhem i Varberg
                            Självklart också kul att träffa PiaJo igen, men vi ses säkert någon gång innan dess räknar jag med
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Flaxss
                              • November 2008
                              • 1718

                              #29
                              tack för svar thues och Kjell, jag får försöka fixa resan dit, annars tåg går det ju till Varberg, det var mest tiderna till och från tåget. jag sökte olika buss tider men där skulle man gå ca 30min på de flesta. men det är kanske inte så farligt. funkar det med alla tider eller det går lösa på annat sätt så skulle jag såklart vilja vara där hela dagen avgiften gäller.

                              så man kan betala entréavgift när man kommer det är kanske enklare än att boka i förväg ?

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48147

                                #30
                                Ursprungligen postat av Flaxss
                                tack för svar thues och Kjell, jag får försöka fixa resan dit, annars tåg går det ju till Varberg, det var mest tiderna till och från tåget. jag sökte olika buss tider men där skulle man gå ca 30min på de flesta. men det är kanske inte så farligt. funkar det med alla tider eller det går lösa på annat sätt så skulle jag såklart vilja vara där hela dagen avgiften gäller.

                                så man kan betala entréavgift när man kommer det är kanske enklare än att boka i förväg ?
                                Boka i förväg - det kan bli trångt om saligheten så det är helt klart bättre att ha bokat i förväg.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...