Zoopetvästs resa till bl.a. Planted Aquarium i Hannover, Tyskland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #76
    Ett jämrans jobb o fixa alla foton, här kan ni gissa akvaristen.
    Bifogade filer
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #77
      Jag vet, jag vet!
      Så snygga Apisarna var Mats, men som Kjell skriver fanns det lite annat smått och gott att hitta i det stora landet i söder, kanske du ska se efter med egna ögon?
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • daniel_i_malmö
        • April 2002
        • 1103

        #78
        Verkar ha varit en grym resa! Riktigt kul att se alla bilder! Nanoakvariet var riktigt snyggt och den gula räkan likaså. Hänger inte riktigt med i de interna skämten som säkert baserar sig på upplevelser på resan, men det är inget tvivel om att ni haft riktigt roligt i alla fall!

        För de som är sugna på något liknande i höst så åker Malmö Akvarieförening på vår traditionella tysklandstur i höst. Då är det den stora akvariemässan med diskuschampionat i Duisburg. Vi besöker mässan och flera av Europas bästa och största akvarieaffärer. Resan är öppen för alla akvarieintresserade. Det blir som alltid intensiva dagar med akvaristik och härligt umgänge! Skicka PM till mig så uppdaterar jag er när vi har spikat programmet närmare. Vi håller just nu på att bestämma resväg tillsammans med bussbolaget. Vi brukar bli uppemot 50 personer och bussen blir snabbt full så håller er framme!
        Malmö Akvarieförening
        no hope, no harm, just another false alarm

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #79
          Ursprungligen postat av kaj.p
          Ett jämrans jobb o fixa alla foton, här kan ni gissa akvaristen.
          Så det är bara en akvarist på fotot
          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 13 February 2010, 16:41.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • lillfrasse
            • February 2002
            • 2228

            #80
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Så det är bara en akvarist på fotot
            Ja och två hangarounds.
            Simma lungt..
            Lillfrasse..

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #81
              Nu är även de 31 tävlande akvarierna i huvudklassen inlagda i Zoopets stora fotoarkiv.
              Vilka tycker ni är snyggast i Nano resp, huvudkllassen
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                #82
                Jag har nu också lagt in lite foton från söndagskvällens middag på hotellet där det förekommer både glada och ledsna miner

                Mitt favoritnano var det som Carsten Logemann hade ställt upp och som blev 4 samt publikens favorit.

                Min favorit i huvudtävlingen (där jag tyckte det var väldigt jämnt) var Jan-Simon Knispels akvarium som blev 2. Delade tvåor för mig var det vinnande akvariet samt Sven Adlers akvarium.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Sultanen
                  • January 2008
                  • 2457

                  #83
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Mitt favoritnano var det som Carsten Logemann hade ställt upp och som blev 4 samt publikens favorit.
                  Måste hålla med om att det var det klart bästa nanokaret, härligt att det var lite små vackra CR i karet också som gav bra konstraster mot den mörkgröna mossan!
                  300L Räkkar
                  400L Växtakvarium
                  220L Saltvatten - Under uppstart
                  Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #84
                    Nu har jag lagt in mina sista foton - det var en bunt ifrån akvariet i Hagenbeck.
                    Totalt fick jag ihop 129 foton - lite magert (speciellt med personfoton) men jag var som sagt något handikappad (bl.a. pga 2 kryckor) så det blev inte så mycket fotande.
                    Men det var ju många andra som fotade och som lagt in foton i denna tråd samt i Goldmedlemarnas fotoarkiv så kolla gärna på dessa så blir det totala urvalet väldigt bra.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • travianplayer
                      • October 2009
                      • 1201

                      #85
                      får bli goldmedelm *tjatar på mamma* jaja får väll betala själv!
                      Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                      Kommentar

                      • Pannecke
                        • January 2005
                        • 1325

                        #86
                        Nano. Kevin Höhlein. Hamnade på plats 8 tyckte jag var bäst och,

                        Planted Aquarium. Bernd Terletzki. Publikens pris, tryckte jag var rolig, för att modulerna fick en förlängning på utsidan akvariet.

                        Planted Aquarium. Tobias Fricke, var läcker med bakgrundseffekten.

                        Men jag hade nog önskat se denna på första plats.
                        Planted Aquarium. George Werner Just&Tim Schmiedeshoff. Hamnade på plats 8
                        /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

                        Gå gärna in och titta på vår hemsida.

                        Kommentar

                        • travianplayer
                          • October 2009
                          • 1201

                          #87
                          vad var roligast?
                          Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            #88
                            Ursprungligen postat av Pannecke
                            Nano. Kevin Höhlein. Hamnade på plats 8 tyckte jag var bäst och,

                            Planted Aquarium. Bernd Terletzki. Publikens pris, tryckte jag var rolig, för att modulerna fick en förlängning på utsidan akvariet.

                            Planted Aquarium. Tobias Fricke, var läcker med bakgrundseffekten.

                            Men jag hade nog önskat se denna på första plats.
                            Planted Aquarium. George Werner Just&Tim Schmiedeshoff. Hamnade på plats 8
                            Trevligt med lite åsikter - hoppas att fler har det

                            Bernd Terletzkis (han som äger Aquarium Tonndorf) akvarier är alltid kul för han töjer på gränserna för synen på hur ett akvarium skall se ut. Pratade lite med honom och just detta att utmana var faktiskt hans ambition. Han hade jäkligt kul åt iden med ett saltvattensakvarium - som han sa. Det står inget i regelerna om att det måste vara ett sötvatten bara att det skall vara ett växtakvarium och det var det ju.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              #89
                              Ursprungligen postat av travianplayer
                              vad var roligast?
                              Allt var roligt utom trafiken.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • kaj.p
                                • June 2002
                                • 2952

                                #90
                                Hmm blev en aning besviken på Das aquarium som jag rankade högt efter förra besöket, nu vet i tusan .....
                                Aqvaristikdelen på mässan klarade heller inte att stå upp till förväntningarna.
                                Också besviken på att man inte orkade käka upp snitzel nummer två.
                                VAd som överträffade förväntningarna var
                                Dieters aquaristik (med råge)
                                Aquascape delen o så klart sällskapet
                                Själv gillade jag Machu piccu o silent stream i nano klassen o
                                Just/Schmidesshoff skapelse i den stora Gillade också Victor Mihai
                                och denna lite enklare Stone River
                                Bifogade filer
                                Nordiska Diskus Sällskapet
                                Hallandsakvaristerna
                                BAK Gcg Maf NCS

                                Kommentar

                                Arbetssätt...