Stor akvarieauktion i Malmö 14 mars.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    Ursprungligen postat av MagicFingers
    sedan var priset nere på både 10:- och 5 pix på påsarna, allt eftersom auktionen pågick.

    .
    Stod det på bordet ?..att priset gått ner menar jag.

    Jag köpte iaf en påse av dig och 2 burkar av någon annan på det fasta bordet
    / dtoppen /

    Kommentar

    • rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

      Ursprungligen postat av Piggelin-swe
      En sak jag gillade var de lappar som var fästa vid några påsar där man kunde se info om firren samt hur de ser ut....




      Ett jätte plus till er som gjorde detta....
      Det gjorde jag med mina snäckätande snäckor också (fast de tappar knappast någon färg )
      / dtoppen /

      Kommentar

      • daniel_i_malmö
        • April 2002
        • 1103

        Nu kan alla som sålde på auktionen se vad deras poster gick för på deras auktionssida:


        För nästa års auktion gör denna nu utvecklade funktion att säljare kan följa hur det går för deras auktionsgods live under auktionens gång, via dator eller surfmobil.

        Kassören har i kväll fått alla uppgifter han behöver för att genomföra utbetalningarna.
        Malmö Akvarieförening
        no hope, no harm, just another false alarm

        Kommentar

        • olof b
          • March 2005
          • 262

          Perfekt Daniel!

          Angående det fasta bordet tyckte jag att jag sålde bra på det. Nästan alla plastdekorationer var kvar men det har väl mer med besökarnas goda smak att göra än att de låg på fasta bordet (och att det var få barn bland besökarna). Annars sålde skifferplattorna och lysrören slut nästan direkt och 5 av 8 växtpåsar gick också.

          Det var väldigt dåligt skyltat då det gälde prissänkningen av växter. Jag kom vid halv sex tiden för att köpa en påse för fullpris. När jag fick reda på det nya priset köpte jag två påsar och jag ångrar nu att jag inte köpte fler.

          Som jag ser det kvittar det om det är en växt eller 30. Trivs den blir den större. Trivs den inte dör den oavsett.

          Mitt förslag för att det ska bli bättre nästa år är att hänvisa alla foderkulturer till det fasta bordet. De är relativt identiska och går sällan över utropspriset 30 kr. Jag tycker de passar bättre på det fasta bordet.

          mvh

          olof
          Malmö Lund Cycle Chic:
          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            Finns det någon möjlighet att se vad alla grejor gick för, jag har ingen aning om vad jag handlade för och är lite nyfiken.
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            • Rosali
              • January 2010
              • 279

              Sent omsider vill jag tacka arrangörerna for denna auktion.
              Visst var det lite strul, men det får vi hoppas blir bättre till nästa gång.
              Och jag kan hålla med om att filmduken borde ha varit uppsatt och klar innan det var dags för auktionerna.
              Men i det stora hela var det en positiv upplevelse. Detta var min första akvarieauktion, men inte sista.
              Jag var helt nöjd med det jag hade med mig hem därifrån. Fiskar och räkor simmar glatt omkring i sina nya hem. Växterna hoppas jag rotar sig och börjar växa. Artemia är kläckt i kläckaren, foderräkorna simmar i sitt lilla kar, pumphuvudena är testade och fungerar. Två tomma akvarier från annat håll väntar på att inredas och jag är totalt utpumpad. Men jättenöjd.
              Ser fram emot nästa år då jag hoppas kunna komma ner igen. Får väl skaffa en sparbössa och börja samla pengar till dess.

              Kommentar

              • rödtoppen
                • June 2006
                • 3148

                Ursprungligen postat av solis
                Finns det någon möjlighet att se vad alla grejor gick för, jag har ingen aning om vad jag handlade för och är lite nyfiken.
                tja 2 gamla bottenfilter betalade du 30 kr för
                / dtoppen /

                Kommentar

                • rödtoppen
                  • June 2006
                  • 3148

                  Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                  Om någon säljare undrar:

                  På torsdag har MAF styrelsemöte, och vi går då igenom auktionsresultatet och vår kassör kommer efter det att genomföra utbetalningarna till de som väntar på att få sina pengar från försäljning insatta på konto.
                  Får se när de dimper ner på kontot då
                  / dtoppen /

                  Kommentar

                  Arbetssätt...