Stor akvarieauktion i Malmö 14 mars.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stefan s
    • April 2008
    • 104

    Känns som att Daniel har koll på vad som blev fel och försöker fixa detta bättre till nästa år.
    Själv vill jag tacka för ett trevligt arrangemang och en trevlig eftermiddag tillsammans med alla andra akvarister.
    70L Fisksoppa 110L Sällskapsakvarie. 25L sniglar
    Min zoon

    Kommentar

    • Piggelin-swe
      • February 2010
      • 15

      kan man inte ha en höst auktion med?

      Förslag på lokal: Folketshus Holma (Hyacintgatan ).
      Enormt bra lokal billigt och jätte bra parkeringsmöjligheter.
      Perfekt storlek.

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        Hej allihopa, skall jag summera gårdagen en smula från min synvinkel då:
        som säljare(pre 300):
        Började packa och organisera redan på fredag eftermiddag, fortsatte HELA lördagen, förde själv in alla mina poster på natten till söndag, söndag morgon uppe vid 05, knyter ihop alla fiskpåsar, stuvar in allt i bilen(06), och 4h resa till malmö. får auktionsgodet godkänt, får fasta bordet gordkänt, sätter mig ner och väntar till 12...+ ... lite väntan till....40 poster avklarat, BOMMstopp.. väntar lite till, liststrul... osv

        köpare: kommer vid 10, kollar fasta bordet, 11, kollar fasta bordet, 12, kollar fasta bordet + det auktionsgods som nu också finns där... ehm, ja...och andra har ju sagt en del hur det blev...

        besökare: (erfaren auktionssäljare/köpare ) innan 12 funkade allt bra. efter 12 när det skulle dra igång mindre bra, (ärligt) lite sega auktionsförrättare och trötta löpare tidvis bara en sådan, hände tom. att köparen kom fram och betala bara för att auktionen skulle komma igång igen, mkt frustration på stolarna över detta. gissningsvis ledde detta till en tidssvinn på 1-1½h skulle jag tro

        @säljare efter 300, kan jag ju tala om att dom hade poster som inte hade gått tidigare, och således inte konkurerade alls på det viset, men visst, köparna brukar ju tunnas ut framåt slutet.

        @fasta bordet, personligen en flopp, bra priser (gentemot auktionen), men ändå fick jag ta hem 30 av 50 poster där, vet inte hur det gick för dom andra som lagt prylar där....

        @föranmälningarna så vill jag tacka, det var smidigt efter lite inloggningsbugg så fann man ju sina poster där med, MEN det är viktigt att LÖPNUMMER KOMMER MED PÅ LISTORNA!!!! prio 1 skulle jag kalla det, hade det stått på projektorn så skulle säljaren kunna hjälpa till att hitta godset som "matarna" tydligen hade MKT svårt att göra...

        //Conny A
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • daniel_i_malmö
          • April 2002
          • 1103

          Tack för din summering ur en storsäljares synvinkel Conny. Vi tar med oss allt kritik, positiv och negativ.

          Kul i alla fall att höra att förhandsregistreringen och incheckningen upplevedes som smidig även dig som säljare med många poster. Det var där jag lagt all krut på en databasen som hanterade detta eftersom det brukar vara en källa till mycket trängsel och köande och också en del irritation. Tyvärr hanterade inte det programmet slumpgenereringen av utropsordningen och utskrift av listorna...
          Malmö Akvarieförening
          no hope, no harm, just another false alarm

          Kommentar

          • Piggelin-swe
            • February 2010
            • 15

            En sak jag gillade var de lappar som var fästa vid några påsar där man kunde se info om firren samt hur de ser ut....




            Ett jätte plus till er som gjorde detta....
            Senast redigerad av Piggelin-swe; 15 March 2010, 19:09.

            Kommentar

            • Johan0201
              • June 2007
              • 708

              Ursprungligen postat av Piggelin-swe
              En sak jag gillade var de lappar som var fästa vid några påsar där man kunde se info om firren samt hur de ser ut....




              Ett jätte plus till er som gjorde detta....
              Det var riktigt trevligt gjort, jag noterade också detta. Jag tror att det var Anita från Annelöv som odlar Killis som hade gjort detta
              1* 540 liter med SA/CA ciklider
              9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

              www.tvspel.ifokus.se

              Kommentar

              • Nina82
                • January 2008
                • 6610

                Ursprungligen postat av Johan0201
                Det var riktigt trevligt gjort, jag noterade också detta. Jag tror att det var Anita från Annelöv som odlar Killis som hade gjort detta
                Japp det var det..
                En annan sak är ju att man ser hur fisken egentligen ser ut när det medföljer en bild. Bara det är ett stort plus eftersom de flesta fiskar tappar all färg av stressen i påsen.
                Har man möjlighet att göra på detta viset är det kanon. Snyggt och väldetaljerat. Det tackar vi Alf och Anita för
                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                38L 54L 54L 63L 450L

                Kommentar

                • nille
                  • March 2002
                  • 323

                  Jag måste börja med att tacka för den stora uppslutningen i går.

                  Ett stort tack skall absolut också ges till Daniel som slitit ihop det fina bokningssystemet,många timmars arbete ligger bakom detta system,ett system som dessutom är färdigt att användas för bokning även till nästkommande gånger,bara slumpningen kvar att finjustera.

                  Tyvärr var jag väl en av dem som ville få i gång auktionen,vilket visade sig vara några minuter för tidigt vilket jag verkligen vill be om ursäkt för.

                  Precis som Daniel skrivit så kommer vi nästa år inte att starta förrän listorna till viss del är färdiga.

                  Som det står i inlägg 210 att det anmält sig fler att hjälpa till samt folk med lokalförslag
                  är mycket positivt.
                  Detta gör att vi kan vara bättre folkade nästa gång,samt ha en lokal som klarar anstormningen på ett bättre sett,men precis som Daniel tidigare skrivit trodde vi inte att det skulle bli varken så mycket besökare eller gods.

                  Niclas
                  niclas

                  Kommentar

                  • nille
                    • March 2002
                    • 323

                    Ursprungligen postat av Nina82
                    Japp det var det..
                    En annan sak är ju att man ser hur fisken egentligen ser ut när det medföljer en bild. Bara det är ett stort plus eftersom de flesta fiskar tappar all färg av stressen i påsen.
                    Har man möjlighet att göra på detta viset är det kanon. Snyggt och väldetaljerat. Det tackar vi Alf och Anita för
                    Så här borde alla gods vara uppmärkta.
                    niclas

                    Kommentar

                    • nille
                      • March 2002
                      • 323

                      Som sagt skriv både ris och ros ,det bästa att ta lärdom av.

                      Niclas
                      niclas

                      Kommentar

                      • NIC
                        • January 2008
                        • 5121

                        Ursprungligen postat av MagicFingers



                        @fasta bordet, personligen en flopp, bra priser (gentemot auktionen), men ändå fick jag ta hem 30 av 50 poster där, vet inte hur det gick för dom andra som lagt prylar där....


                        //Conny A
                        Nog inte så konstigt att de blev ratade med tanke på att det fanns 2 strängar vallis i varje av dina typ 20 påsar för 15 spänn.
                        Kanske nåt att tänka på till nästa gång...

                        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                        Kommentar

                        • olof b
                          • March 2005
                          • 262

                          Jag kan tycka att jag redan gnällt på tok för mycket i denna tråden och vill gärna sätta punkt för det.

                          Alla som jobbat med auktionen arbetade hårt och gjorde sitt bästa för att auktionen skulle kunna bli av. Jag vill rikta ett stort tack till er alla för detta.

                          Nästa års auktion funkar det säkert bättre med listorna och då blir det den bästa auktionen någonsin! Förhandsbokningssystemet funkade verkligen kanon och incheckningen var fantastiskt smidig. Bra jobbat Daniel!


                          mvh

                          olof
                          Malmö Lund Cycle Chic:
                          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                          Kommentar

                          • MagicFingers
                            • November 2003
                            • 3136

                            Ursprungligen postat av NIC
                            Nog inte så konstigt att de blev ratade med tanke på att det fanns 2 strängar vallis i varje av dina typ 20 påsar för 15 spänn.
                            Kanske nåt att tänka på till nästa gång...
                            det var 5 plantor (mindre längd för att passa påsarna) i både Valle och sagittaria påsarna, sedan var priset nere på både 10:- och 5 pix på påsarna, allt eftersom auktionen pågick.

                            på auktions godset hade jag valt lite större plantor och orkade inte räkna där direkt antal, men ungf. 10st i varje och där landade priserna upp till 70:- så....
                            Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                            Nunc Est Bibendum

                            Kommentar

                            • NIC
                              • January 2008
                              • 5121

                              Ursprungligen postat av MagicFingers
                              det var 5 plantor (mindre längd för att passa påsarna) i både Valle och sagittaria påsarna, sedan var priset nere på både 10:- och 5 pix på påsarna, allt eftersom auktionen pågick.

                              på auktions godset hade jag valt lite större plantor och orkade inte räkna där direkt antal, men ungf. 10st i varje och där landade priserna upp till 70:- så....
                              5 väldigt små plantor då... och många påsar...

                              http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                              Kommentar

                              • daniel_i_malmö
                                • April 2002
                                • 1103

                                Om någon säljare undrar:

                                På torsdag har MAF styrelsemöte, och vi går då igenom auktionsresultatet och vår kassör kommer efter det att genomföra utbetalningarna till de som väntar på att få sina pengar från försäljning insatta på konto.
                                Malmö Akvarieförening
                                no hope, no harm, just another false alarm

                                Kommentar

                                Arbetssätt...