Stor akvarieauktion i Malmö 14 mars.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    #76
    Ursprungligen postat av Rosali
    Tack Nina. Det är omtänksamt.
    Njaäe, hon är väl inte så speciellt intresserad. Men hon ha ju betalt för det så det är ju bara så. Det är ju hennes jobb att följa mej dit jag vill.
    Vi åker nog vid 9-tiden härifrån Laholm, så hinner jag titta lite innan auktionen börjar. Carina, min assistent börjar jobba då, så vi åker nog när hon kommit.
    Jag har skickat ett privat meddelande till dig om du inte sett det, du verkar ny och det är inte så lätt att veta alla funktioner då, meddelandet syns uppe till höger i rutan där det står privata meddelanden svara mig så vi får se om det funkar
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #77
      Om det inte skulle funka med rosali finns det någon annan isåfall, jag kan köra ut till maxi i mellbystrand eller mötesplatsen i båstad så det blir presis vid e6an.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #78
        jag själv börjar verkligen se fram imot detta evenemang,men jag ska på ett 50års Kalas i Malmö dagen innan och blir kvar i Malmö över natten så nåt Auktiongods kan jag inte ta med mig,tänkte mer på lite Koraller som jag hade planer på att sälja på Auktionen
        Ska verkligen bli roligt att träffa alla igen nya som gamla ansikten
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Mona
          • October 2002
          • 840

          #79
          Jag funderar på att dyka upp också, jag har varit lite borta från akvariehobbyn det senaste året (ägnat mig åt operationer efter ett komplicerat benbrott) men intresset börjar nog vakna nu igen.

          Jag planerade att tömma mitt 180 l sällskapsakvarie till helgen och flytta dit min multiskoloni som förökat sig kraftigt de senaste två åren i sitt lilla 45 l akvarie så att de skulle få lite mer plats att breda ut sig. Men så stack vi på en semesterresa och jag gjorde misstaget att ge dem sådan där semestermat, när vi kom hem i tisdags låg alla döda på botten. Om jag bara hade låtit bli att mata dem så hade de klarat sig mycket bättre. Endast äppelsnäckan hade klarat sig (som för övrigt är över två år gammal och borde dött för länge sedan men nog trivts i den kalkrika miljön).

          Jag kommer troligen att ha med mig en grupp black molly och är intresserad av multisar, räkor och äppelsnäckor (hoppas några av dem jag sålde förra året har ynglat av sig).
          Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #80
            undrar hur det går med listan ??


            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • Tobbe R
              • May 2009
              • 654

              #81
              Ursprungligen postat av Kensa
              undrar hur det går med listan ??


              .
              Där är nog mera som inte fungerar, anmälde mig som medlem för många veckor sedan men har varken sett eller hört något. Tyvärr inget ovanligt med föreningar, alltför mycket arbete på alltför få personer.
              Tobbe

              Kommentar

              • daniel_i_malmö
                • April 2002
                • 1103

                #82
                Nu börjar det hända saker, så smått.



                Och auktionen kommer såklart bli en lika stor succé som vanligt, trots de tekniska problemen vi haft med hemsidan fram till nu!

                Senast redigerad av daniel_i_malmö; 02 March 2010, 19:53.
                Malmö Akvarieförening
                no hope, no harm, just another false alarm

                Kommentar

                • daniel_i_malmö
                  • April 2002
                  • 1103

                  #83
                  Ursprungligen postat av Tobbe R
                  Där är nog mera som inte fungerar, anmälde mig som medlem för många veckor sedan men har varken sett eller hört något. Tyvärr inget ovanligt med föreningar, alltför mycket arbete på alltför få personer.
                  Tobbe
                  Vår kassör lämnar alltid ut medlemskorten till nya medlemmar på nästa möte. Om inte medlemmen dyker upp skickas det ibland info hem, men oftast inte förrän med nästa nummer av vårt medlemsblad; MAFiosen.

                  Så det fungerar precis som det ska!

                  Välkommen som medlem!!!
                  Malmö Akvarieförening
                  no hope, no harm, just another false alarm

                  Kommentar

                  • Johan0201
                    • June 2007
                    • 708

                    #84
                    Kostar det något att vara med på auktionen?
                    1* 540 liter med SA/CA ciklider
                    9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

                    www.tvspel.ifokus.se

                    Kommentar

                    • Nina82
                      • January 2008
                      • 6610

                      #85
                      Ursprungligen postat av jojja_
                      kostar det något att vara med på auktionen?
                      20:-
                      12L 12L 24L 24L 24L 24L
                      38L 54L 54L 63L 450L

                      Kommentar

                      • solis
                        • July 2008
                        • 5064

                        #86
                        Har aldrig varit på fiskauktion och undrar hur det går till om man vill sälja, måste allt föranmälas(man kanske inte får upp det man ska eller att man tar med mer än man sagt)
                        Vet inte var jag ska leta för all information så jag vet hur jag ska gå till väga sen.
                        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                        Kommentar

                        • Johan0201
                          • June 2007
                          • 708

                          #87
                          Ursprungligen postat av Nina82
                          20:-
                          Detta kanske borde finnas med på hemsidan?
                          1* 540 liter med SA/CA ciklider
                          9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

                          www.tvspel.ifokus.se

                          Kommentar

                          • solis
                            • July 2008
                            • 5064

                            #88
                            Är det någon som har micromask som ska dit?
                            Eller heter det micromask ägg har aldrig haft det men tänkte prova att kläcka om det är så man gör? Lite förvirrad är jag hmm.
                            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                            Kommentar

                            • olof b
                              • March 2005
                              • 262

                              #89
                              Hur blir det med det fasta bordet? Det har alltid fört en lite undanskymd tillvaro i ett hörn samtidigt som alla efteråt alltid är överrens om att många av utropen borde ligga där och inte på auktionslistan.

                              Jag har en del växter och grejjer som jag tänkte ta med till det fasta bordet. Därför undrar jag om det blir ett fast bord och i så fall vad som kommer att göras för att förbättra exponeringen av detta bord.

                              mvh

                              olof
                              Malmö Lund Cycle Chic:
                              http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                              Kommentar

                              • Constantine
                                • September 2009
                                • 431

                                #90
                                ångest, missar detta, F1 Säsongen har ju dragit igång då
                                450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
                                170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

                                Kommentar

                                Arbetssätt...